Βιωματικά ταξίδια, ευέλικτα ckeck in / out στα ξενοδοχεία, η στενή (πλέον) σύνδεση τουριστικών υπηρεσιών και κινητών συσκευών, αλλά και η άνοδος των bleisure διακοπών και το φαινόμενο της sharing economy και στον τουρισμό είναι οι κορυφαίες τάσεις για το 2017.
Για όσους διαθέτουν ισχυρή επιθυμία για ταξίδια, είναι σημαντικό να συμβαδίζουν με τις τελευταίες ταξιδιωτικές τάσεις, ειδικά αν θέλουν να εκμεταλλευθούν στο έπακρο τις επόμενες διακοπές τους. Η εταιρεία PR MEDIACO, για το λόγο αυτό, συγκέντρωσε τις πιο αγαπημένες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2017.
1. “Βιωματικά” ταξίδια: Για πολλούς τουρίστες, δεν είναι αρκετό πια το να βλέπουν απλά τα αξιοθέατα και τα βιωματικά ταξίδια συνεχίζουν να είναι ένα καυτό θέμα στην τουριστική βιομηχανία. Για το 2017, το παν είναι να βιώνει κανείς την ουσία ενός προορισμού, γνωρίζοντας την ιστορία του, τους ανθρώπους, τα ήθη και τα έθιμά του. Κατά συνέπεια, οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο ασυνήθιστες διακοπές που προσφέρουν μια “βουτιά” στον πολιτισμό της περιοχής που επισκέπτονται και παρέχουν αυθεντικές, συναρπαστικές εμπειρίες. Ακόμα καλύτερο είναι το γεγονός ότι η τουριστική βιομηχανία φαίνεται να ανταποκρίνεται στη ζήτηση αυτή, με πολλές επιχειρήσεις να προσαρμόζουν ειδικές προσφορές στους επισκέπτες τους, με περισσότερες βιωματικές εμπειρίες.
2. Η άνοδος της Airbnb: Με τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές των ξενοδοχείων, οι ταξιδιώτες αναζητούν πάντα τις πιο προσιτές επιλογές διαμονής. Κατά συνέπεια, οι πλατφόρμες διαμοιραζόμενης οικονομίας όπως η Airbnb βρίσκονται σε άνοδο, ειδικά όταν και κάθε δωμάτιο ξεχωριστά διατίθεται προς διαμονή. Όπως αποδεικνύεται, η Airbnb έχει ήδη πάρει ένα μεγάλο κομμάτι της διαμονής σε μητροπολιτικές περιοχές, όπως το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, και θα μπορούσαμε ακόμη να τη δούμε να ξεπερνά ακόμη και μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες σε θέματα κρατήσεων μέχρι το τέλος του 2017. Είναι σημαντικό, παρ’όλα αυτά, να θυμάται κανείς ότι οι κανονισμοί υγείας και ασφάλειας δεν εφαρμόζονται στους οικοδεσπότες της Airbnb τόσο αυστηρά όσο στα ξενοδοχεία και αυτός είναι ο λόγος που μόνο ένα μικρό ποσοστό των καταλυμάτων της Airbnb χρησιμοποιούνται για επαγγελματικά ταξίδια. Παρ’όλα αυτά, όταν πρόκειται για ταξίδια αναψυχής, όσο περισσότερες επιλογές έχει κανείς, τόσο το καλύτερο.
3. Ευέλικτα ωράρια για ckeck in / out: Δεν είναι απογοητευτικό όταν μόλις φτάνει κανείς στο ξενοδοχείο του, έτοιμος να ξεκινήσει τις διακοπές του και να διαπιστώνει ότι δεν μπορεί ακόμη να κάνει check in; Είναι, επίσης, απόλυτα λογικό να θέλει κανείς να χαλαρώσει στο δωμάτιό του την τελευταία ημέρα των διακοπών του χωρίς να πρέπει να αφήσει το δωμάτιο πριν το μεσημέρι. Προς μεγάλη χαρά των κουρασμένων ταξιδιωτών λοιπόν, η νέα τάση που συναντάται σε αρκετά ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο είναι το 24ωρο check-out και check-in, σύμφωνα με το Yahoo Travel. Ενώ πολλά ξενοδοχεία προσέφεραν ευέλικτο check-in και ckeck-out για τους VIP πελάτες τους, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία παρουσιάζουν πιο ευέλικτα checks προς όλους τους επισκέπτες, ώστε να ξεχωρίζουν.
4. Όλα γίνονται κινητά: Στη σημερινή κοινωνία των γοργών ρυθμών, ο χρόνος είναι χρήμα. Ευτυχώς πλέον, με την ευκολία που προσφέρεται από τα κινητά τηλέφωνα όλα τα ταξίδια μπορούν να σχεδιαστούν μέσω αυτών, και οι ταξιδιώτες μπορούν να μένουν συνδεδεμένοι στις διακοπές τους ζωρίς να χάνουν δευτερόλεπτο. Σύμφωνα με την εταιρεία Somo, ειδική στο μάρκετινγκ κινητής τηλεφωνίας “30 εκατ. άνθρωποι αναζητούν πληροφορίες για τα ταξίδια τους μέσω των κινητών τους κάθε μήνα”. Άλλα σημαντικά συμπεράσματα από έρευνες της Somo είναι ότι πάνω από το 60% των καταναλωτών κάνουν αγορές για αερομεταφορές και διαμονές από τα κινητά τους, όπως επίσης και ότι οι ταξιδιώτες αρέσκονται στο να βλέπουν θέματα σχετικά με ταξίδια όταν βρίσκονται εν κινήσει. Με τα πάντα να είναι άμεσα διαθέσιμα στην παλάμη του χεριού, είναι σοφό να αξιοποιήσει κανείς την άνοδο των εφαρμογών και των κινητών γενικότερα για να κάνει τόσο το επόμενο ταξίδι του όσο και τη ζωή του γενικότερα πολύ ευκολότερη.
5. Η “γέννηση” του “bleisure“: Κάποιοι λένε να μην μπλέκουμε τη δουλειά με τις διακοπές, αλλά όταν πρόκειται για την ταξιδιωτική βιομηχανία, τα “bleisure” ταξίδια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Ο όρος χρησιμοποιείται στο διαδίκτυο για να περιγράψει τους ταξιδιώτες, οι οποίοι απορρίπτουν την ιδέα της εργασίας και μόνο και καθόλου διασκέδασης -αντ’αυτού προτείνουν την προσθήκη πολύτιμου χρόνου χαλάρωσης στα επαγγελματικά ταξίδια τους. Έρευνα σε διεθνείς ταξιδιώτες από την BridgeSteet Global Hospitality δείχνει ότι το 60% των ερωτηθέντων έχουν κάνει “bleisure” διακοπές, συχνά προσθέτοντας δύο ή περισσότερες ημέρες χαλάρωσης προς το τέλος των επαγγελματικών τους ταξιδιών. Έτσι, την επόμενη φορά στο επόμενο απαιτητικό και σκληρό επαγγελματικό ταξίδι, δεν πρέπει να φοβάται κανείς να περάσει λίγο ελεύθερο χρόνο μακριά από τη δουλειά και να απολαύσει λίγο χρόνο για τον εαυτό του.
Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.