Τελευταία νέα
ΑρχικήΟργανωτές ΤαξιδιώνTour OperatorsΣημαντική πλέον η δράση των influencers και των παρανόμων τουριστικών δραστηριοτήτων
Νέες τάσεις

Σημαντική πλέον η δράση των influencers και των παρανόμων τουριστικών δραστηριοτήτων

Η έρευνα της Amadeus αναδεικνύει την ανόδο των influencers στον τουρισμό, οι οποίοι εξελίσσονται σε παράνομα τουριστικά γραφεία, προσφέροντας ταξιδιωτικές υπηρεσίες χωρίς άδεια. Αυτή η πρακτική υποβαθμίζει την ποιότητα των διακοπών και απειλεί την επαγγελματική ταυτότητα και τα δικαιώματα των ταξιδιωτών. Η αξιοπιστία και εξειδίκευση των επίσημων τουριστικών πρακτόρων αναδεικνύεται ως σημαντική για την εγγυημένη ποιότητα του ταξιδιού.

Πρόσφατα ήρθε στο φως έρευνα της Amadeus με τις τάσεις στο χώρο του τουρισμού και στη δεύτερη θέση αναλυεται η δράση των γνωστών πλεόν influencer που από την αρχική τους όπως λέει και το όνομα θέση δηλ της επιρροής στην απόφαση του ταξιδιού έχουν πλέον εξελιχθεί σε παράνομα τουριστικά γραφεία.

Διαβάστε επίσηςAmadeus Travel Trends 2024: Πώς θα ταξιδέψουμε του χρόνου; Οι influencers γίνονται πράκτορες

Όπως είναι γνωστό, για να κλείσεις δωμάτια ή αεροπορικά εισητήρια ή να πουλήσεις ταξιδιωτικές υπηρεσίες σε τρίτους πρέπει να έχεις άδεια τουριστικού γραφείου. Αυτό προστατεύει και τον καταναλωτή αλλά φυσικά και τους επαγγελματίες του τουρισμού. Παρόλα αυτά οι influencers είναι μια τάση που δεν μπορούμε να παραβλέπουμε, απλά θα χρειαστεί να υπάρξει από την πλευρά της πολιτείας κάποια ρύθμιση και νομιμοποίηση τους ώστε εάν το επιθυμούν να ενταχθούν στην νομοθεσία περί τουριστικών γραφείων.

Ζητήσαμε από τον πρόεδρο της FedHATTA κ. Λύσανδρο Τσιλίδη να σχολιάσει αυτή τη τάση και στην ομιλία μας, μας τόνισε ότι “Ο κλάδος των ταξιδιωτικών γραφείων είναι αποφασισμένος να μην επιτρέψει σε ανθρώπους που δραστηριοποιούνται έξω από την τουριστική αγορά, όπως οι influencers, αλλά ούτε και σε ψεύτικες ιστοσελίδες, να πουλούν τουριστικά πακέτα και να εμπλέκονται στο έργο ενός άκρως εξειδικευμένου και ισχυρού κλάδου με κορυφαία συνεισφορά στην ελληνική οικονομία αλλά και στην εξυπηρέτηση του ταξιδιωτικού κοινού από όλο τον κόσμο.

Η πρόσφατη τακτική αναγνωρίσιμων στα social media προσώπων να προωθούν ταξιδιωτικές υπηρεσίες μέσα από τις ιστοσελίδες τους, μέσα από τυχαία «πακέτα προσφοράς», οδηγεί στην υποβάθμιση της ποιότητας των διακοπών. Η τακτική αυτή, η οποία έχει πάρει διαστάσεις το τελευταίο διάστημα, δημιουργεί δυσμενείς συνθήκες για τους ταξιδιώτες όσον αφορά στην ποιότητα του ταξιδιού τους, και υποβαθμίζει έναν ολόκληρο διεθνή κλάδο στο βωμό μιας «μόδας».

Η είδηση ότι influencer σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν προχωρήσει σε λειτουργία κρατήσεων για τουριστικά προϊόντα, δυστυχώς ήταν κάτι που δεν εξέπληξε τον ελληνικό οργανωμένο τουρισμό, αφού η δομή των ιστοσελίδων τους το επιτρέπει. Ωστόσο, θα πρέπει οι ταξιδιώτες να λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν τους κάποιες σοβαρές παραμέτρους κατά τη διαδικασία επιλογής και κράτησης ενός ταξιδιού. Στην ουσία, πρόκειται για μια παραπλανητική και αυθαίρετη προώθηση ταξιδιωτικών προϊόντων, τα οποία διακινούνται στην αγορά με βασικό κριτήριο την παρουσίασή τους από αναγνωρίσιμα πρόσωπα.

Μια «προσφορά» ή «έκπτωση» που προτείνεται από οποιονδήποτε influencer για ξενοδοχείο ή για ταξίδι, μπορεί να συνιστά παραπλανητική πληροφορία, εάν δεν ερευνήσει κανείς τις πραγματικές τιμές πώλησης στην αγορά. Η κράτηση ενός ταξιδιού μέσω influencer μπορεί να αποδειχθεί δυσάρεστη, εαν αναλογιστεί κανείς ότι αυτός ή αυτή δεν λειτουργεί με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο που ρυθμίζει τη λειτουργία των οργανωμένων διακοπών, ακριβώς γιατί δεν είναι τουριστικό γραφείο, αδυνατώντας να διασφαλίζει τα δικαιώματα των ταξιδιωτών σε περίπτωση ακυρώσεων, μη προσέλευσης λόγω ανωτέρας βίας ή ατυχήματος.

Οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει χρήση του διαδικτύου για να ερευνήσει τα ξενοδοχεία μιας περιοχής και να προχωρήσει σε κράτηση δωματίου, αλλά -ας μην γελιόμαστε: το ταξίδι είναι ένα πολύπλευρο θέμα, του οποίου τις λεπτομέρειες μπορούν να γνωρίζουν μόνον οι τουριστικοί πράκτορες. Για το ταξίδι, που είναι μια σοβαρή υπόθεση, αφού περιλαμβάνει πολλούς επί μέρους παράγοντες για να αποτελέσει μια αξιομνημόνευτη και ξεκούραστη εμπειρία ζωής, δεν είναι δυνατό να «βαφτίζουμε» ως tour operator ή travel agent οποιονδήποτε προωθεί μια τουριστική υπηρεσία. Ακριβώς όπως δεν θα εμπιστευόμασταν μια persona των social media να μας συμβουλεύσει για ζητήματα που αφορούν την υγεία ή τη διαχείριση προσωπικών υποθέσεων. Άλλο η διαφήμιση, άλλο η εξειδίκευση.”

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
29/02/2024
28/02/2024
27/02/2024
26/02/2024
23/02/2024
22/02/2024