Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΕνισχύεται η ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων

Ενισχύεται η ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων

Συνεδρίασε χθες στο Λουξεμβούργο το Συμβούλιο Υπουργών Ναυτιλιακών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο οποίο την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Ανωμερίτης συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα ΥΈΝ […]

Συνεδρίασε χθες στο Λουξεμβούργο το Συμβούλιο Υπουργών Ναυτιλιακών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο οποίο την Ελλάδα εκπροσώπησε<...> ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργος Ανωμερίτης συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα ΥΈΝ κ. Λάμπρο Λαμπρόπουλο και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Τα κύρια ζητήματα που απασχόλησαν το Συμβούλιο Υπουργών ήταν τα ακόλουθα:

  • Δύο προτάσεις Οδηγιών για την ενίσχυση της ευστάθειας και ασφάλειας των Ε/Γ πλοίων, που εκτελούν δρομολόγια στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Η πρόταση Οδηγίας για την απελευθέρωση της αγοράς λιμενικών υπηρεσιών γνωστής και ως port package.
  • Η πρόταση Κανονισμού (πρόγραμμα MARCO POLO) για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών της Ε.Ε. μέσω παροχής χρηματοδοτικής συνδρομής.

Επίσης, κατά τη διάρκεια του κλειστού γεύματος των Υπουργών, εθίγη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το ζήτημα της ενίσχυσης της ασφάλειας (security) των θαλασσίων μεταφορών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προέβη επιπλέον, στο πλαίσιο του Συμβουλίου σε μια πρώτη παρουσίαση της πρότασης για την προσχώρηση της Ε. Ένωσης στον ΙΜΟ – ΙCΑΟ.

Τα αποτελέσματα των εργασιών του Συμβουλίου συνοψίζονται στα εξής:

Σε αναμονή των αποτελεσμάτων της πρώτης ανάγνωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Συμβούλιο Υπουργών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξαν, με ομόφωνη απόφαση, σε συμφωνία επί κοινού προσανατολισμού για τις δύο προτάσεις Οδηγιών για τα Ε/Γ πλοία τακτικών δρομολογίων με τις οποίες εισάγονται υψηλότερα επίπεδα ευστάθειας και ασφαλείας από εκείνα που ισχύουν διεθνώς. Επίσης, με τις ρυθμίσεις αυτές εισάγεται πρώτη φορά σε κοινοτικό επίπεδο το όριο ηλικίας που προβλέπει η ισχύουσα Ελληνική νομοθεσία σαν εναλλακτικό μέτρο συμμόρφωσής τους προς τις νέες αυστηρότερες απαιτήσεις ασφαλείας. Οι νέες απαιτήσεις θα αρχίσουν να ισχύουν από το 2015 δηλαδή 5 χρόνια αργότερα από την αρχική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τα Κράτη- Μέλη κατέληξαν με ευρύτατη πλειοψηφία (μειοψήφησε η Σουηδία) σε πολιτική συμφωνία επί κοινής θέσης για την πρόταση Οδηγίας με την οποία απελευθερώνεται ο τομέας των λιμενικών υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το κείμενο, όπως διαμορφώθηκε μετά μακρές και επίπονες διαπραγματεύσεις, ικανοποιεί τις προσδοκίες της Ελληνικής Κυβέρνησης, αφού εξασφαλίζεται η ισόρροπη απελευθέρωση του τομέα. Μια απελευθέρωση κατά την οποία λαμβάνονται υπόψη, αφενός οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει ο τομέας κάθε Κράτους-Μέλους και αφετέρου, εξασφαλίζεται η διατήρηση των εργασιακών συνθηκών και προϋποθέσεων κάτω από τις οποίες θα παρέχονται με ασφάλεια, συνέπεια και αξιοπιστία οι απελευθερούμενες λιμενικές υπηρεσίες. Το Συμβούλιο αποδέχθηκε όλες τις θέσεις της Ελλάδας (εποχικότητα κίνησης, κοινωνικά δικαιώματα εργαζομένων, εξαίρεση πλοήγησης κ.λ.π.), γεγονός το οποίο οδηγεί σε εξαίρεση από την Οδηγία των περισσοτέρων λιμανιών της χώρας.

Για το πρόγραμμα ΜΑRCO ΡΟLO και παρά τις προσπάθειές της για εξεύρεση συμβιβαστικών λύσεων, δεν κατέστη τελικά δυνατό η Ισπανική Προεδρία να γεφυρώσει τις αποκλίνουσες απόψεις των Κ-Μ αναφορικά με το ύψος του προϋπολογισμού του προγράμματος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εργασίες του Συμβουλίου να οδηγηθούν σε αδιέξοδο στο θέμα αυτό. Η Ελληνική πλευρά δήλωσε την υποστήριξή της για την προώθηση του προγράμματος και την εξασφάλιση ενός σημαντικού προϋπολογισμού που θα είναι σε θέση να υλοποιήσει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει.

Αναφορικά τέλος με το θέμα της ενίσχυσης των μέτρων ασφαλείας και προστασίας των θαλασσίων μεταφορών από τρομοκρατικές ενέργειες (maritime security), η Ισπανική Προεδρία λαμβάνοντας υπόψη τις συζητήσεις των Yπουργών των Κρατών- Μελών κατά τη διάρκεια του γεύματος, κάλεσε αφενός τα Κράτη- Μέλη να ενισχύσουν το συντονισμό τους στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και αφετέρου, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διευκολύνει αυτή τη διαδικασία. Στόχος αυτής της κοινής προσπάθειας θα είναι να εξασφαλισθεί από τον ΙΜΟ η υιοθέτηση κατάλληλων και αποτελεσματικών μέτρων αντιμετώπισης της τρομοκρατίας και να αποφευχθεί παράλληλα ο κίνδυνος λήψης μονομερών μέτρων, ή μέτρων τα οποία θα οδηγήσουν σε περιορισμό τη ναυτιλιακή δραστηριότητα.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024