Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΚρουαζιέρεςΕπικίνδυνη η κατάργηση της υποχρεωτικότητας της ρυμούλκησης κρουαζιερόπλοιων
Θαλάσσιες μεταφορές

Επικίνδυνη η κατάργηση της υποχρεωτικότητας της ρυμούλκησης κρουαζιερόπλοιων

Η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών απέστειλε ανακοίνωση για την κατάρηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων.

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) έστειλε επιστολή στον κ. Αρχηγό ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και στην οποία, προς μεγάλη απογοήτευσή της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών, περιλαμβάνεται πρόταση για κατάργηση της υποχρεωτικής ρυμούλκησης σε εκείνα τα ελληνικά λιμάνια στα οποία δεν διατίθενται ρυμουλκά λιμένος.

Είναι, τουλάχιστον, εξαιρετικά ατυχές το γεγονός ότι η ΕΕΚΦΝ, τονίζει ανακοίνωση της ζ, θέτει αυτή την πρόταση με αφορμή αφενός την μη ύπαρξη ρυμουλκών σε ορισμένα ελληνικά λιμάνια και αφετέρου τις ελικτικές δυνατότητες των ίδιων των κρουαζιεροπλοίων τα οποία, κατά την άποψή της, τους παρέχουν την ικανότητα εισόδου και εξόδου στα λιμάνια της χώρας μας χωρίς την συνδρομή ρυμουλκού.

Θεωρούμε ότι η υποχρεωτικότητα της ρυμούλκησης των κρουαζιεροπλοίων σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αμφισβητείται δεδομένου ότι αφενός τα εν λόγω πλοία έχουν ιδιαίτερα μεγάλο όγκο και δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβαινόντων, συχνά άνω των 5.000 ατόμων, αφετέρου δραστηριοποιούνται σε πολλά ελληνικά λιμάνια τα οποία παρουσιάζουν αρκετές και σύνθετες ιδιαιτερότητες σε ό,τι αφορά τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν και τις ελλιπείς πολλές φορές λιμενικές υποδομές.

Όλοι γνωρίζουν ότι έχουν υπάρξει αρκετά ατυχήματα με κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα, ακόμα και θανατηφόρα. Δεν πρέπει κανείς να λησμονεί τα ατυχήματα του «SEA DIAMOND» στη Σαντορίνη (παραμένει έκτοτε ως ρυπογόνο ναυάγιο με το Ελληνικό Δημόσιο να αναλαμβάνει την ευθύνη ναυαγιαίρεσης με εξαιρετικά μεγάλο προϋπολογιζόμενο κόστος, περίπου 1 δις. ευρώ), του «AZAMARA JOURNEY» πέρυσι στην Πάτμο στο οποίο έχασε την ζωή του ο Κυβερνήτης του ρυμουλκού «ΠΟΘΗΤΟΣ ΙΙΙ» καθώς και του πρόσφατου περιστατικού με την προσάραξη του «MSC SPLENDIDA» σε αβαθή του λιμένα Κατακόλου. Αλλά και σε διεθνές επίπεδο είναι γνωστό το ατύχημα του υπερσύγχρονου K/Z «COSTA CONCORDIA» για το οποίο δαπανήθηκε πλέον του 1 δις. ευρώ για την ανέλκυσή του.

Από την άλλη πλευρά, είναι γεγονός ότι, σε αρκετές περιπτώσεις, στην χώρα μας δραστηριοποιούνται ρυμουλκά που απασχολούνται με ρυμουλκήσεις κρουαζιεροπλοίων, τα οποία δεν διαθέτουν τα κατάλληλα τεχνικά χαρακτηριστικά για την εκτέλεση ασφαλών υπηρεσιών ρυμούλκησης σε αυτά λόγω της μικρής ελκτικής δύναμής τους, των μειωμένων ελκτικών τους δυνατότητων (μονοπρόπελλα) και της μη πιστοποιημένης πυροσβεστικής ικανότητάς τους. Τα ανωτέρω ρυμουλκά υπολείπονται κατά πολύ σε τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες σε σχέση με εκείνα που δραστηριοποιούνται σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, όπως μάλιστα κατέδειξε σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Δεκέμβριος 2019) που κατατέθηκε εκ μέρους της Ελληνικής Ένωσής Πλοιοκτητών στο ΥΝΑΝΠ.

Γνωρίζουμε ότι ο χώρος των ρυμουλκών χρειάζεται βαθιά τομή για να επιτευχθεί ο υπέρτατος στόχος της ασφάλειας στην παροχή ρυμουλκικών υπηρεσιών. Θα πρέπει όλοι οι επιχειρηματίες του κλάδου και τα λιμάνια να προσαρμοσθούν άμεσα στις νέες απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας (π.δ. 83/2022), θα πρέπει επίσης και το ΥΝΑΝΠ να εποπτεύσει με αυστηρότητα την πιστή εφαρμογή της, τονίζει η ανακοίνωση.

Η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών παραμένει σταθερή στην εμπέδωση συνθηκών ασφάλειας στον τομέα των ρυμουλκήσεων. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παρεκκλίνουμε ούτε κατ΄ ελάχιστο από τον θεμελιώδη στόχο μας: την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα, την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, την προστασία των λιμανιών μας. Δεν προτιθέμεθα να ακολουθήσουμε κανέναν στην ανασφάλεια και το εύκολο κέρδος, ούτε επιθυμούμε να καταστήσουμε τα ελληνικά λιμάνια και τις θάλασσές μας πεδία ναυτικών ατυχημάτων και υδάτινες αποθήκες ναυαγισμένων και επικίνδυνων πλοίων.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/02/2024
28/02/2024
27/02/2024
26/02/2024
23/02/2024
22/02/2024