Σχεδόν το 1/4 (23%) των εύπορων γονέων ανέφεραν ότι κάνουν ταξίδια ανα τακτά χρονικά διαστήματα για να εμπλουτίσουν την εκπαίδευση και την εξέλιξη των παιδιών τους, και ένα αξιόλογο ποσοστό, 2 στους 3, δήλωσε ότι είναι πρόθυμοι να αφήσουν τα παιδιά τους να χάσουν χρόνο από το σχολείο, προκειμένου να ταξιδέψουν (65%).
Η ιστοσελίδα πολυτελών οικογενειακών διακοπών Top Flight Family, δημοσίευσε τα αποτελέσματα έρευναςστην οποία εξέτασε τις ταξιδιωτικές συνήθειες των οικογενειών των ΗΠΑ που κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια ετησίως, συμπεριλαμβανομένων των προσωπικών τους κορυφαίων τουριστικών προορισμών, των αγαπημένων τους επιλογών διαμονής και των απαραίτητων, κατ’αυτούς, αναβαθμίσεων, ώστε να αποκομίσουν τα μέγιστα από τις διακοπές τους.
“Το οικογενειακό ταξίδι είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς στην αγορά ταξιδιού”, λέει η Carmen Sognonvi, ιδρύτρια και εκδότρια του Top Flight Family. “Τα συμπεράσματα της έρευνάς μας μπορεί να βοηθήσουν τις οικογένειες κάθε προϋπολογισμού να ελαχιστοποιήσουν την ταλαιπωρία τους, να μεγιστοποιήσουν τον ποιοτικό τους χρόνο και να έχουν μια πιο πλούσια ταξιδιωτική εμπειρία”.
Οι ερωτηθέντες στην έρευνα απάντησαν ότι ξοδεύουν περίπου 1.500 δολάρια ανά άτομο κάθε φορά που πάνε διακοπές. Με νοικοκυριό 3,9 ατόμων κατά μέσο όρο και 4,1 ταξίδια ετησίως κατά μέσο όρο, σημαίνει ότι τα εύπορα νοικοκυριά δαπανούν πάνω από 23.000 δολ. ετησίως μόνο για τα οικογενειακά τους ταξίδια.
Σχεδόν το 1/4 (23%) των εύπορων γονέων ανέφεραν ότι κάνουν ταξίδια ανα τακτά χρονικά διαστήματα για να εμπλουτίσουν την εκπαίδευση και την εξέλιξη των παιδιών τους, και ένα αξιόλογο ποσοστό, 2 στους 3, δήλωσε ότι είναι πρόθυμοι να αφήσουν τα παιδιά τους να χάσουν χρόνο από το σχολείο, προκειμένου να ταξιδέψουν (65%).
Οι γονείς που ανήκουν στη γενιά των “Millennials” ήταν δύο φορές πιο πιθανό (28%) από τους γονείς της γενιάς Gen X (14%) να αναφέρουν την εκπαίδευση και τον εμπλουτισμό των γνώσεων των παιδιών τους ως τον πρωταρχικό λόγο για να ταξιδέψουν οικογενειακώς.
Παρά τον αυξανόμενο αριθμό των επιλογών για διαθέσιμους τύπους καταλυμάτων, τα ξενοδοχεία παραμένουν η κορυφαία επιλογή για οικογένειες που βρίσκονται σε διακοπές (60%). Και οι εύποροι γονείς δε διστάζουν να φέρουν τα παιδιά τους στα καλύτερα ξενοδοχεία. Σχεδόν οι μισοί (43%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το παιδί τους είχε μείνει μαζί τους σε ξενοδοχείο ή θέρετρο 5 αστέρων.
Οι ενοικιάσεις ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή, με το 17% των συμμετεχόντων στην έρευνα να αναφέρουν εταιρείες ενοικίασης όπως η HomeAway, η VRBO και η onefinestay ως τις προτιμότερες επιλογές διαμονής.
Παρά τη ραγδαία της δημοτικότητα μεταξύ των ταξιδιωτών σε γενικές γραμμές, η Airbnb δεν έχει κερδίσει μεγάλο ενδιαφέρον από τους ταξιδιώτες πολυτελών οικογενειακών διακοπών.
Μόνο το 3,5% των ερωτηθέντων επέλεξε την Airbnb ως την αγαπημένη επιλογή διαμονής τους, ποσοστό χαμηλότερο από τη διαμονή με φίλους και την οικογένεια (13,5%) και την επιλογή timesharing (4,4%).
“Το ταξίδι μας φέρνει πιο κοντά μαζί σαν οικογένεια” ήταν η πιο δημοφιλής απάντηση που δόθηκε από τους ερωτηθέντες της έρευνας, στους λόγους που ταξιδεύουν μαζί με τα παιδιά τους (35%). Πολλοί εύποροι γονείς αναφέρουν, επίσης, την επίσκεψη σε συγγενείς που ζουν μακριά ως έναν από κορυφαίους λόγος για τα ταξίδια τους (20%).
Οι γονείς της γενιάς Gen X είναι πιθανότερο να χρησιμοποιήσουν το ταξίδι σαν τρόπο επανένωσης με την ευρύτερη οικογένεια και τους φίλους, σε σχέση με τους Millennials:
- το 32% των Gen X γονέων δήλωσε είπε ότι ο κύριος λόγος των ταξιδιών με τα παιδιά τους είναι για να επισκεφθούν συγγενείς που ζουν μακριά μεγάλων αποστάσεων, ενώ μόνο
- το 16% των millennial γονέων αναφέρουν αυτή ως την υπ’ αριθμό ένα αιτία για να πάνε διακοπές
- το 24% των Gen X γονέων είπαν ότι “η επίσκεψη σε φίλους ή την οικογένεια” είναι το αγαπημένο τους είδος διακοπών, ενώ μόνο το 11% των millennials επέλεξαν την ίδια απάντηση
- το 24% των Gen X γονέων είπαν ότι το αγαπημένο τους είδος καταλύματος είναι να μένουν με τους φίλους ή την οικογένεια, ενώ μόνο το 6% των αντίστοιχων Millennials προτιμά αυτήν την επιλογή για τη διαμονή του.
Οι εύποροι γονείς είναι συνειδητοποιημένοι για πληρωμή επιπλέον ανέσεων που θα κάνουν την εμπειρία του ταξιδιού με τα παιδιά τους πιο ευχάριστη. Για τους περισσότερους γονείς, η Νο1 επιλογή αναβάθμισης που αξίζει να κάνουν είναι η μετάβαση από ένα τυπικό δωμάτιο ξενοδοχείου σε σουίτα ή βίλα (71%).
Αν και οι εύπορες οικογένειες ταξιδεύουν κυρίως για έρθουν πιο κοντά μεταξύ τους, ο καθένας χρειάζεται και ένα διάλειμμα μερικές φορές. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα επέλεξαν τα “kids clubs” ως την τρίτη πιο δημοφιλή αναβάθμιση (32%). Οι εγκαταστάσεις αυτές εντός ξενοδοχείων και θερέτρων δίνουν στα παιδιά τις δικές τους ειδικές δραστηριότητες και επιτρέπουν στους γονείς να απολαύσουν λίγο χρόνο μόνοι τους.
Άλλες αναβαθμίσεις που οι εύποροι γονείς δήλωσανν ότι αξίζει να συμπεριλάβουν στις διακοπές τους είναι:
- First ή business class πτήσεις (29%)
- Πρόσβαση στα Club floor των ξενοδοχείων (18%)
- Υπηρεσίες αποστολής / προώθησης αποσκευών (14%)
- Φύλαξη βρεφών / φροντίδας των παιδιών στον προορισμό (14%)
- Πρόσβαση στα σαλόνια αναμονής των αεροδρομίων (13%)
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι διακοπές σε παραλιακούς προορσιμούς κατείχαν υψηλή θέση στις προτιμήσεις των εύπορων γονέων, αλλά εκτοπίστηκαν από την πρώτη θέση από τους προορισμούς που προσφέρουν περιπέτεια για όλη την οικογένεια:
- Δραστηριότητα και περιπέτεια (25%)
- Παραλία (24%)
- Επίσκεψη σε φίλους ή οικογένεια (20%)
Ένα ταξίδι στο Βόρειο Σέλας ήταν στην κορυφή της λίστας των ταξιδιών των εύπορων γονέων (16%), με τα νησιά Γκαλαπάγκος να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής στη δεύτερη θέση (15%). Ένα αφρικανικό σαφάρι (11%), καταδύσεις στον Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο της Αυστραλίας (10%) και μια επίσκεψη στις πυραμίδες της Γκίζας (9%), συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με τις προτιμώμενες αποδράσεις των εύπορων οικογενειών.
Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.