Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςETC: Ποια δεδομένα παίρνουν πλέον υπ’όψη τους οι long-haul ταξιδιώτες για να έρθουν στην Ευρώπη
Τάσεις

ETC: Ποια δεδομένα παίρνουν πλέον υπ’όψη τους οι long-haul ταξιδιώτες για να έρθουν στην Ευρώπη

Santorini

Από όσους επέλεξαν να μην ταξιδέψουν στο εξωτερικό στην Ευρώπη το 2024, το 36% αναφέρει το σημαντικό κόστος ταξιδιού ως τον κύριο αποτρεπτικό παράγοντα, με τον περιορισμένο χρόνο διακοπών να ακολουθεί (με 12%).

Οι προβλέψεις για διεθνή ταξίδια το 2024 είναι βασικά αισιόδοξες σε βασικές αγορές μεγάλων αποστάσεων για την Ευρώπη. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες επιδεικνύουν μεγαλύτερη απροθυμία να επισκεφθούν την Ευρώπη τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024. Αυτα είναι τα πρώτα συμπεράσματα σύμφωνα με το τελευταίο Long-Haul Travel Barometer (LHTB) 1/2024 που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV.

Η μελέτη προσφέρει εικόνα του ταξιδιωτικών τάσεων και σχεδίων για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, αναλύοντας την πρόθεση για ταξίδια στην Ευρώπη σε επτά αγορές του εξωτερικού – Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και ΗΠΑ. Τα βασικά ευρήματα για το 2024 περιλαμβάνουν:

  • Υψηλά επίπεδα αισιοδοξίας για τα ταξίδια στο εξωτερικό το 2024 καταγράφηκαν στη Βραζιλία (76%), στην Αυστραλία (73%), στον Καναδά (72%) και στη Νότια Κορέα (71%).
  • Στις ΗΠΑ, η πρόθεση για διεθνή ταξίδια παραμένει συνεπής με τα επίπεδα του 2023, με το 60% των ερωτηθέντων να εκφράζει την επιθυμία να το κάνει.
  • Η Ιαπωνία εμφανίζει μια μέτρια αύξηση 5% στους ερωτηθέντες που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό από το 2023, ωστόσο η πρόθεση παραμένει σχετικά χαμηλή, στο 35%.
  • Η Κίνα είναι η μόνη αγορά όπου το ταξιδιωτικό κλίμα μειώνεται, καταγράφοντας μείωση 14% στην πρόθεση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο, το 64% των ερωτηθέντων εξακολουθούν να σχεδιάζουν να ξεκινήσουν ένα μακρινό ταξίδι το 2024.
  • Μεταξύ εκείνων που επιθυμούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό σε όλες τις βασικές αγορές το 2024, το 75% σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ευρώπη, με το υπόλοιπο 25% να εξετάζει άλλες περιοχές.

Σχολιάζοντας μετά τη δημοσίευση του LHTB 1/2024, ο Miguel Sanz, πρόεδρος της ETC, δήλωσε: “Το εξελισσόμενο τοπίο των διεθνών ταξιδιών απαιτεί από την Ευρώπη να προσαρμοστεί στις διαφορετικές προτιμήσεις και προσδοκίες των ταξιδιωτών. Είναι ιδιαίτερα σαφές ότι η ασφάλεια και οι οικονομικοί παράγοντες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή προορισμών από τους ταξιδιώτες. Ωστόσο, η διαρκής ελκυστικότητα της Ευρώπης και η ανθεκτικότητα του τουριστικού της τομέα παραμένουν σταθερές. Το 2024, ο ευρωπαϊκός τουρισμός αντιμετωπίζει μια πολλά υποσχόμενη αλλά και προκλητική χρονιά, που απαιτεί από τη βιομηχανία να διαχειριστεί την ανάκαμψη της καταναλωτικής ζήτησης και να υιοθετήσει υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές”.

Η ασφάλεια, η υποδομή και η οικονομική προσιτότητα κλειδί για την επιλογή προορισμού

Για τους ταξιδιώτες που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη φέτος, η ασφάλεια είναι ο πρωταρχικός παράγοντας που επηρεάζει την επιλογή προορισμού τους, με το 45% των ερωτηθέντων σε όλες τις αγορές να δίνουν προτεραιότητα σε ένα ασφαλές ταξιδιωτικό περιβάλλον. Η τουριστική υποδομή υψηλής ποιότητας κατέχει τη δεύτερη θέση, με το 38% να τη θεωρεί απαραίτητη.

Διάσημα ορόσημα και προσιτές υπηρεσίες έχουν επίσης σημαντικό βάρος στην επιλογή προορισμού, με το 35% των ταξιδιωτών στο εξωτερικό να τα ονομάζει ως κορυφαίες προτεραιότητές τους. Συγκεκριμένα, ο Καναδάς, οι ΗΠΑ και η Αυστραλία ξεχωρίζουν για την έντονη εστίασή τους στην οικονομική προσιτότητα. Οι ευχάριστες καιρικές συνθήκες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις ταξιδιωτικές αποφάσεις, καθώς θεωρούνται κρίσιμες από το 31% των ερωτηθέντων κατά μέσο όρο.

Πέρα από αυτές τις πρωταρχικές εκτιμήσεις, οι Κορεάτες και οι Κινέζοι παραθεριστές επιδεικνύουν έντονη προτίμηση για προορισμούς που διατηρούν τη φυσική και πολιτιστική τους κληρονομιά, με το 33% και το 32% των ερωτηθέντων να δίνουν προτεραιότητα σε αυτόν τον παράγοντα, αντίστοιχα. Αυτή η τάση υποδηλώνει μια μοναδική προτίμηση για προορισμούς που διατηρούν την αυθεντικότητά τους.

Μεταξύ εκείνων που επέλεξαν να μην ταξιδέψουν στο εξωτερικό στην Ευρώπη το 2024, το 36% αναφέρει το σημαντικό κόστος ταξιδιού ως τον κύριο αποτρεπτικό παράγοντα, με τον περιορισμένο χρόνο διακοπών να είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για το 12% των ερωτηθέντων.

Ένας συνδυασμός αισιοδοξίας και προσοχής διαμορφώνει τα ταξιδιωτικά σχέδια στις αρχές του 2024

Παρά τις προκλήσεις που δημιουργούνται από το αυξανόμενο κόστος ταξιδιού και την αυξανόμενη απήχηση των εναλλακτικών περιοχών, η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι ελκυστική στους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024, από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο:

  • Οι Κινέζοι (50%) και οι Βραζιλιάνοι (49%) δείχνουν την ισχυρότερη πρόθεση να επισκεφθούν την Ευρώπη. Και στις δύο αγορές, το θετικό κλίμα οφείλεται σε νεότερους ερωτηθέντες με υψηλότερο εισόδημα.
  • Η Αυστραλία και η Νότια Κορέα εμφανίζουν μέτριο ταξιδιωτικό κλίμα, με σχεδόν το 40% να εξετάζει τα ευρωπαϊκά ταξίδια μέχρι τον Απρίλιο.
  • Καναδοί και Αμερικανοί εκφράζουν ενδιαφέρον να ταξιδέψουν στην Ευρώπη φέτος, αλλά ο ενθουσιασμός παραμένει συγκρατημένος στις αρχές του 2024. Λιγότεροι από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων σε κάθε αγορά (28%) σχεδιάζουν ένα ευρωπαϊκό ταξίδι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
  • Ομοίως, παρά την αύξηση της πρόθεσης για ταξίδι μεταξύ των Ιάπωνων ταξιδιωτών φέτος, το επίπεδο αισιοδοξίας για επίσκεψη στην Ευρώπη το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου είναι ελάχιστο, με μόνο το 14% να σκέφτεται ένα ταξίδι στην περιοχή.

Κατά μέσο όρο, οι διεθνείς ταξιδιώτες σχεδιάζουν να επισκεφθούν τρεις ευρωπαϊκές χώρες κατά το επόμενο ταξίδι τους. Για να εξυπηρετήσουν τα δρομολόγιά τους, οι περισσότεροι (58%) σκέφτονται να κάνουν διακοπές που κυμαίνονται από 1-2 εβδομάδες. Οι Αυστραλοί σχεδιάζουν να μείνουν ακόμη περισσότερο, με τους μισούς από τους ερωτηθέντες να σκέφτονται ταξίδια που διαρκούν περισσότερο από 2 εβδομάδες.

Τα δεδομένα αποκαλύπτουν επίσης ποικίλες ημερήσιες προτιμήσεις προϋπολογισμού, υπογραμμίζοντας την ανάγκη οι ταξιδιωτικοί πάροχοι να προσφέρουν εμπειρίες που να εξυπηρετούν μια ποικιλία επισκεπτών, από ταξιδιώτες υψηλής αγοραστικής αξίας έως ταξιδιώτες με “σφιχτούς” προϋπολογισμούς. Σε όλες τις αγορές, το 38% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα – ένας προϋπολογισμός ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ των ταξιδιών των Κινέζων (78%) και της Βραζιλιάνων (50%).

ETC_Long-Haul-Travel_Barometer_1_2024

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024