Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΤέλος στην ιδιωτικοποίηση λιμανιών ζητάει το Κ.Κ.Ε.
Ερώτηση βουλευτών σε Βουλγαράκη

Τέλος στην ιδιωτικοποίηση λιμανιών ζητάει το Κ.Κ.Ε.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιώργο Βουλγαράκη, για το καθεστώς ιδιοκτησίας των ελληνικών λιμανιών, κατέθεσαν χτες οι βουλευτές του Κ.Κ.Ε., κ.κ. Ελπίδα Παντελάκη, ΒέραΝικολαΐδου, […]

Ερώτηση προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιώργο Βουλγαράκη, για το καθεστώς ιδιοκτησίας των ελληνικών λιμανιών, κατέθεσαν χτες οι βουλευτές του Κ.Κ.Ε., κ.κ. Ελπίδα Παντελάκη, Βέρα<...>Νικολαΐδου, Γιάννης Ζιώγας, Λιάνα Κανέλλη και Γιώργος Μαρίνος.

“Η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ.”, ανέφεραν χαρακτηριστικά “έχουν επεξεργαστεί και επιχειρούν να προωθήσουν την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, το ξεπούλημά τους στο μεγάλο κεφάλαιο, στα πλαίσια της συνολικής πολιτικής της Ε.Ε. Πρώτο βήμα στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και των λιμενικών υπηρεσιών είναι η προώθηση της παράδοσης στους ιδιώτες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, έναν τομέα κρίσιμο για τη λειτουργία των λιμανιών και τα λαϊκά συμφέροντα. Ο ενιαίος χαρακτήρας του λιμανιού διασπάται και ανοίγει ο δρόμος για τον παραπέρα τεμαχισμό και ξεπούλημά του. Το βασικότερο και πλέον κερδοφόρο αντικείμενο δράσης του μπαίνει κάτω από τον ασφυκτικό έλεγχο των μονοπωλίων τα οποία θα ελέγχουν πλέον τη διακίνηση των εμπορευμάτων, τις εμπορευματικές ροές και τα θαλάσσια σύνορα, γεγονός που θα έχει αλυσιδωτές αρνητικές συνέπειες για τους εργαζομένους, τα λαϊκά στρώματα στο σύνολό τους”.

Ταυτόχρονα, στην κατεύθυνση αυτών των σχεδίων, υποστήριξαν, η κυβέρνηση της Ν.Δ. συνεχίζει την πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ., για την απαξίωση των λιμανιών και της λειτουργίας τους, ιδίως των μεγαλύτερων – αυτών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης – ώστε να δικαιολογήσει την παράδοσή τους στους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους. Έτσι, παραμένουν και διογκώνονται οι μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό. Χαρακτηριστικά ανέφεραν ότι μόνο στο λιμάνι του Πειραιά από τις προβλεπόμενες 42 οργανικές θέσεις πλοηγών καλύπτονται μόνο οι 29, από τις 44 των ναυτών πρυμνοδετών μόνο οι 21, από τις 15 των Μηχανολόγων οι 11 κ.λ.π. “Με την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση της κυβέρνησης της Ν.Δ., που συνιστά ωμό εκβιασμό, οι νεοπροσλαμβανόμενοι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ και του ΟΛΘ δεν απολαμβάνουν των δικαιωμάτων που προβλέπουν οι ΣΣΕ και η εργατική νομοθεσία”.

“Τεράστιες είναι” κατέληξαν “και οι ελλείψεις σε υποδομές, μέσα φορτοεκφόρτωσης στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενώ και η κρίσιμης σημασίας για την περιοχή μονάδα της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος συνειδητά οι υποδομές της απαξιώνονται για την αλλαγή χρήσης”.

Το ΚΚΕ θεωρεί ότι τα λιμάνια αποτελούν τομείς στρατηγικής σημασίας για μία οικονομική ανάπτυξη προς όφελος του λαού, τομείς κρίσιμους για την εθνική άμυνα και την κυριαρχία της χώρας μας. Για να μπορέσουν να παίξουν ένα τέτοιο ρόλο στη κατεύθυνση της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών προϋπόθεση αποτελεί η δημιουργία ενιαίου, αποκλειστικά δημόσιου κρατικό φορέα, στον οποίο θα ανήκει η διαχείριση και λειτουργία των λιμανιών και όλων των υπηρεσιών που συνδέονται με αυτά.

Βάσει όλων των παραπάνω, οι βουλευτές του Κ.Κ.Ε. έθεσαν στον αρμόδιο υπουργό τα ακόλουθα ερωτήματα:


  • Προτίθεται να πάρει μέτρα που θα διασφαλίζουν τον ενιαίο και αποκλειστικά δημόσιο χαρακτήρα των λιμανιών, ιδιαίτερα αυτών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης; Προτίθεται να προχωρήσει στην παράδοση των ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και του ΟΛΘ στους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους, παρά τη λαϊκή καταδίκη και την αντίδραση των εργαζομένων στα λιμάνια;
  • Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για να καλυφθούν οι μεγάλες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό και υποδομές, ενίσχυση με σύγχρονα μέσα φορτοεκφόρτωσης, ιδίως στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης; Προτίθεται να αποσύρει την αντεργατική Υπουργική Απόφαση, με βάση την οποία το νεοπροσλαμβανόμενο προσωπικό του ΟΛΠ δεν απολαμβάνει κανένα από τα δικαιώματα που προβλέπουν οι ΣΣΕ και η εργατική νομοθεσία; Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την ενίσχυση σε υποδομές, μέσα και σύγχρονες δεξαμενές της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος;

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024