Ισχυρή ανάπτυξη και κερδοφορία στο 9μηνο και στο γ’ τρίμηνο του 2023 απόρροια της επένδυσης σε νέους προορισμούς, της αύξησης της χωρητικότητας στο δίκτυο εξωτερικού και της συνεπούς στρατηγικής αναβάθμισης του στόλου και των υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τα βασικά οικονομικά και οργανικά αποτελέσματα για το 9μηνο και το γ’ τρίμηνο του 2023, ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών της Aegean για το 9μηνο του 2023 ανήλθε σε 1,33 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ο Όμιλος προσέφερε 15,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις και μετέφερε 12,2 εκατ. επιβάτες, συνολικά 30% περισσότερους σε σχέση με την περσινή περίοδο, εκ των οποίων 7,3 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού.
Η διαμόρφωση της πληρότητας στο 84%, αυξημένη κατά 5 μονάδες συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ο εμπλουτισμός του στόλου με αεροσκάφη νέας τεχνολογίας καθώς και οι έγκαιρες προαγορές καυσίμου για μέρος των αναγκών συνέβαλλαν στην αντιστάθμιση των επιπτώσεων από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, τις πληθωριστικές πιέσεις και την άνοδο των επιτοκίων.
Τα Κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 217,5 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας κατά 79% την αντίστοιχη κερδοφορία του εννεαμήνου του 2022, ενώ τα Κέρδη μετά από Φόρους του εννεαμήνου ανήλθαν στα €170,7 εκατ., 83% υψηλότερα από Κέρδη μετά από Φόρους 93,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε 755,5 εκατ. ευρώ1 στις 30.09.2023 ενώ τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε 525,3 εκατ. ευρώ.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2023, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 το οποίο μέχρι σήμερα ήταν το ιστορικά υψηλότερο σε επίπεδο κύκλου εργασιών και κερδοφορίας, ο Ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών σημείωσε 14% αύξηση φτάνοντας τα 653,6 εκατ. ευρώ. Τα Κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 168,8 εκατ. ευρώ και τα Κέρδη μετά από φόρους σε 133,6 εκατ. ευρώ από Κέρδη μετά από φόρους 120,8 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2022, καταγράφοντας νέο ιστορικό υψηλό.
Η ισχυρή δυναμική της επιβατικής κίνησης συνεχίστηκε καταγράφοντας αύξηση 17% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2022, μεταφέροντας συνολικά 5,5 εκατ. επιβάτες, απόρροια τόσο του ιδιαίτερα διευρυμένου δικτύου της AEGEAN, επιχειρώντας με το μεγαλύτερο διεθνές δίκτυο προορισμών στην ιστορία της, όσο και της σημαντικής επένδυσης στην αύξηση της χωρητικότητας με 15% περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2022, υποστηρίζοντας την αυξημένη ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η μέση πληρότητα πτήσεων βελτιώθηκε σε 85,6% από 83,9% το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος, ανέφερε: “Η Aegean πέτυχε υψηλή κερδοφορία παρουσιάζοντας ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα του κλάδου για το εννεάμηνο του 2023. Η διεύρυνση του δικτύου μας, η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας με σχεδόν 3 εκατ. περισσότερες διαθέσιμες θέσεις για το σύνολο του 2023 συγκριτικά με το 2022, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση για την Ελλάδα συνέβαλλαν στην ισχυρή δυναμική της ανάπτυξής μας. Παράλληλα, η ενίσχυση της διάθεσης και της δυνατότητας των Ελλήνων για ταξίδια αναψυχής, σε συνδυασμό με την υψηλή δυναμική της τουριστικής ζήτησης, συνέβαλλαν στην περαιτέρω ενίσχυση του κύριου κόμβου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με την Αegean να συμβάλλει καταλυτικά στην ανάπτυξη και ιδιαίτερα με τη διάχυσή της σε νέους προορισμούς.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι σε συνέχεια της εξαιρετικής απόδοσης του 2022, ακολουθεί μία δεύτερη χρονιά που επιβεβαιώνει τις στρατηγικές επιλογές, τις δυνατότητες και την σχετική θέση της εταιρείας στην αγορά, στην μετά Covid εποχή.
Οι πρόσφατες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, δείχνουν ότι θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό και ευμετάβλητο περιβάλλον όπου οι συνθήκες και η προβλεψιμότητα θα παραμείνουν δύσκολες.
Αντίστοιχα και στο επιχειρησιακό πεδίο είναι εμφανές ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν δυσκολίες τόσο σε υποδομές όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα που θα επηρεάζουν σημαντικά τη λειτουργία.
Εργαζόμαστε συστηματικά και εντός του χρονοδιαγράμματος για τη λειτουργία του Κέντρου Εκπαίδευσης και της Βάσης Συντήρησης Αεροσκαφών. Ήδη έχουμε παραλάβει τρεις προσομοιωτές και τον λοιπό εξοπλισμό καθώς επίσης έχουμε στελεχώσει τις μονάδες μας με εξειδικευμένο προσωπικό για να είμαστε επιχειρησιακά έτοιμοι για την έναρξη της λειτουργίας των Κέντρων τον Ιανουάριο του 2024″.
Όπως ανακοινώθηκε ήδη στις 06/11/2023, η Ελληνική Δημοκρατία υπέβαλλε στις 03/11/2023 δήλωση πρόθεσης για την άσκηση του συνόλου των δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) της εταιρείας που κατέχει. Το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας θα προβεί στη σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, προκειμένου να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις σε σχέση με τη δυνατότητα της Εταιρείας απόκτησης και ακύρωσης των warrants καθώς και ολοκλήρωσης της υλοποίησής τους εντός των προθεσμιών που προβλέπεται από τους όρους των warrants με σκοπό όλα να ολοκληρωθούν εντός του τρέχοντος έτους.
Aποτελέσματα Ομίλου γ’ τριμήνου και 9μήνου 2023
(σε € εκατ.) | Τρίτο
Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο
Τρίμηνο 2023 |
% μτβ | Εννεάμηνο
2022 |
Εννεάμηνο
2023 |
% μτβ |
Έσοδα | 571,4 | 653,6 | 14% | 1.019,5 | 1.331,7 | 31% |
EBITDA1 | 197,8 | 227,9 | 15% | 235,5 | 367,4 | 56% |
Κέρδη προ φόρων και τόκων | 164,5 | 186,2 | 13% | 142,2 | 253,7 | 78% |
Κέρδη προ φόρων | 152,1 | 168,8 | 11% | 121,4 | 217,5 | 79% |
Κέρδη μετά από φόρους | 120,8 | 133,6 | 11% | 93,2 | 170,7 | 83% |
Σημείωση:
1.Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Τρίτο
Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο
Τρίμηνο 2023 |
% μτβ | Εννεάμηνο
2022 |
Εννεάμηνο
2023 |
% μτβ | ||||||||
Σύνολο Επιβατών (‘000) | 4.666 | 5.473 | 17% | 9.396 | 12.177 | 30% | |||||||
Χιλιομετρικοί επιβάτες
(RPKs σε εκατ.) |
5.140 | 5.940 | 16% | 9.980 | 13.065 | 31% | |||||||
Χιλιομετρικές Θέσεις
(ASKs σε εκατ.) |
6.136 | 6.970 | 14% | 12.648 | 15.673 | 24% | |||||||
Συντελεστής Πληρότητας –
Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) |
83,9% | 85,6% | 1,8pp | 79,0% | 83,7% | 4,7pp |
Ανάλυση Καθαρού Δανεισμού
(σε € εκατ.) | 31.12.2022 | 30.09.2023 | |||
Σύνολο ταμειακών διαθεσίμων, ισοδύναμων και λοιπών χρηματοοικονομικών επενδύσεων | 527,9 | 755,5 | |||
Δανειακές υποχρεώσεις | 268,2 | 220,4 | |||
Υποχρεώσεις από μισθώσεις | 737,3 | 943,4 | |||
Καθαρός Δανεισμός | 477,6 | 408,3 | |||
EBITDA1 -12μηνο trailing | 274,9 | 406,8 | |||
Δείκτης Καθαρού Δανεισμού / ΕBITDA | 1,7x | 1,0x |
Σημείωση:
1.Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων των 12 προηγούμενων μηνών (Ιαν. – Δεκ. 2022 και Οκτ. 2022 – Σεπ. 2023 αντίστοιχα).
Η Aegean με μία ματιά
(σε € εκατ.) | Τρίτο
Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο
Τρίμηνο 2023 |
% μτβ | Εννεάμηνο
2022 |
Εννεάμηνο
2023 |
% μτβ | |||||||
Έσοδα | 571,4 | 653,6 | 14% | 1.019,5 | 1.331,7 | 31% | |||||||
EBITDA1 | 197,8 | 227,9 | 15% | 235,5 | 367,4 | 56% | |||||||
Κέρδη προ φόρων και τόκων | 164,5 | 186,2 | 13% | 142,2 | 253,7 | 78% | |||||||
Κέρδη προ φόρων | 152,1 | 168,8 | 11% | 121,4 | 217,5 | 79% | |||||||
Κέρδη μετά από φόρους | 120,8 | 133,6 | 11% | 93,2 | 170,7 | 83% | |||||||
Συνολικοί επιβάτες (σε χιλ.) | 4.666 | 5.473 | 17% | 9.396 | 12.177 | 30% | |||||||
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση | 130 | 135 | 4% | 121 | 131 | 8% | |||||||
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) | 83,9% | 85,6% | 1,8pp | 79,0% | 83,7% | 4,7pp | |||||||
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) | 84,3% | 86,1% | 1,8pp | 78,6% | 83,5% | 4,9pp | |||||||
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) | 950 | 946 | 0% | 913 | 927 | 1% | |||||||
RASK (σε € λεπτά)2 | 9,3 | 9,4 | 1% | 8,1 | 8,5 | 5% | |||||||
Yield (σε € λεπτά)3 | 11,1 | 11,0 | -1% | 10,2 | 10,2 | 0% | |||||||
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 | 7,2 | 7,1 | -1% | 7,4 | 7,3 | -2% | |||||||
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4
– εκτός κόστους καυσίμων |
5,0 | 5,2 | 4% | 5,4 | 5,4 | 1% |
Σημειώσεις:
1 Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
2 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
3 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
4 Μέσο κόστος ανά χιλιομετρική θέση.
Ενοποιημένη Κατάσταση λογαριασμού αποτελεσμάτων γ’ τριμήνου και 9μήνου 2023
(σε € εκατ.) | Τρίτο
Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο
Τρίμηνο 2023 |
% μτβ | Εννεάμηνο
2022 |
Εννεάμηνο
2023 |
% μτβ |
Έσοδα από τακτικές πτήσεις | 489,7 | 551,4 | 13% | 869,0 | 1.133,1 | 30% |
Έσοδα από ναυλωμένες πτήσεις | 33,8 | 46,7 | 38% | 55,4 | 76,1 | 37% |
Άλλα έσοδα εκμετάλλευσης που σχετίζονται με τις πτήσεις | 47,9 | 55,6 | 16% | 95,1 | 122,6 | 29% |
Έσοδα από συμβάσεις με πελάτες | 571,4 | 653,6 | 14% | 1.019,5 | 1.331,7 | 31% |
Λοιπά έσοδα | 20,2 | 9,2 | -54% | 35,0 | 23,8 | -32% |
Παροχές σε εργαζόμενους | (39,0) | (54,4) | 40% | (90,3) | (129,5) | 43% |
Καύσιμα Αεροσκαφών | (133,2) | (132,0) | -1% | (254,4) | (286,0) | 12% |
Συντήρηση αεροσκαφών | (52,4) | (55,1) | 5% | (108,5) | (129,5) | 19% |
Τέλη υπέρπτησης | (23,5) | (26,4) | 12% | (49,7) | (59,2) | 19% |
Έξοδα επίγειας εξυπηρέτησης | (26,9) | (30,9) | 15% | (55,5) | (69,8) | 26% |
Χρεώσεις αεροδρομίων | (22,0) | (26,8) | 22% | (51,7) | (65,2) | 26% |
Έξοδα catering | (11,0) | (14,7) | 33% | (25,5) | (34,1) | 34% |
Έξοδα διανομής | (29,2) | (33,3) | 14% | (60,9) | (73,1) | 20% |
Έξοδα προβολής και διαφήμισης | (5,6) | (6,5) | 16% | (13,5) | (19,6) | 44% |
Διάφορα έξοδα | (39,6) | (52,7) | 33% | (90,1) | (114,9) | 27% |
Μισθώσεις | (11,5) | (2,2) | -81% | (18,9) | (7,2) | -62% |
Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων αποσβέσεων και απομειώσεων (EBITDA) | 197,8 | 227,9 | 15% | 235,5 | 367,4 | 56% |
Αποσβέσεις | (33,3) | (41,7) | 25% | (93,3) | (113,6) | 22% |
Κέρδη χρήσης προ φόρων και τόκων (ΚΠΤΦ) | 164,5 | 186,2 | 13% | 142,2 | 253,7 | 78% |
Περιθώριο ΚΠΤΦ (ΕΒΙΤ Μargin) | 28,8% | 28,5% | 13,9% | 19,1% | ||
Χρηματοοικονομικά έσοδα/ έξοδα | (12,4) | (17,4) | 40% | (20,7) | (36,3) | 75% |
Κέρδη χρήσης προ φόρων (ΚΠΦ) | 152,1 | 168,8 | 11% | 121,4 | 217,5 | 79% |
Περιθώριο ΚΠΦ (EBT Margin) | 26,6% | 25,8% | 11,9% | 16,3% | ||
Φόρος εισοδήματος | (31,2) | (35,2) | 13% | (28,2) | (46,8) | 66% |
Κέρδη χρήσης μετά από φόρους | 120,8 | 133,6 | 11% | 93,2 | 170,7 | 83% |
Επιχειρησιακά μεγέθη Ομίλου
Τρίτο
Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο
Τρίμηνο 2023 |
% μτβ | Εννεάμηνο
2022 |
Εννεάμηνο
2023 |
% μτβ | ||||||||
Χωρητικότητα | |||||||||||||
Χιλιομετρικές Θέσεις (σε εκατ.) | 6.136 | 6.970 | 14% | 12.648 | 15.673 | 24% | |||||||
Διαθέσιμες Θέσεις (000) | 5.557 | 6.388 | 15% | 11.995 | 14.640 | 22% | |||||||
Ώρες Πτήσεων (Block hours) | 65.709 | 69.698 | 6% | 133.154 | 157.473 | 18% | |||||||
Πτήσεις | 35.958 | 40.635 | 13% | 77.441 | 92.855 | 20% | |||||||
Μέσος αριθμός θέσεων ανά πτήση | 155 | 157 | 2% | 155 | 158 | 2% | |||||||
Μέση απόσταση πτήσεων (km) | 950 | 946 | 0% | 913 | 927 | 1% | |||||||
Επιβάτες (΄000) | |||||||||||||
Ανά είδος πτήσεων: | |||||||||||||
Επιβάτες Τακτικών πτήσεων | 4.383 | 5.096 | 16% | 8.967 | 11.593 | 29% | |||||||
Επιβάτες Ναυλωμένων πτήσεων | 283 | 377 | 33% | 429 | 583 | 36% | |||||||
Ανά δίκτυο: | |||||||||||||
Δίκτυο Εσωτερικού | 1.832 | 2.144 | 17% | 3.943 | 4.858 | 23% | |||||||
Δίκτυο Εξωτερικού | 2.834 | 3.330 | 17% | 5.453 | 7.319 | 34% | |||||||
Σύνολο επιβατών | 4.666 | 5.473 | 17% | 9.396 | 12.177 | 30% | |||||||
Χιλιομετρικοί επιβάτες RPKs (σε εκατ.) | 5.140 | 5.940 | 16% | 9.980 | 13.065 | 31% | |||||||
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση | 130 | 135 | 4% | 121 | 131 | 8% | |||||||
Συντελεστής Πληρότητας
-Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) |
84,3% | 86,1% | 1,8pp | 78,6% | 83,5% | 4,9pp | |||||||
Συντελεστής Πληρότητας
– Τακτικές πτήσεις (Χιλιομετρικοί επιβάτες RPK / Χιλιομετρικές Θέσεις -ASK) |
83,9% | 85,6% | 1,8pp | 79,0% | 83,7% | 4,7pp |
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.