Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΚατατέθηκε η τροπολογία για τη Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία

Κατατέθηκε η τροπολογία για τη Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για την ίδρυση της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας η οποία θα ονομάζεται Ολυμπιακές Αερογραμμές (Olympic Airlines) και θα έχει αποκλειστικά πτητικό έργο

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για την ίδρυση της Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας η οποία θα ονομάζεται Ολυμπιακές Αερογραμμές<...> (Olympic Airlines) και θα έχει αποκλειστικά πτητικό έργο, το οποίο προκύπτει από την ενοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας και των Μακεδονικών Αερογραμμών.

Οι υπόλοιπες δραστηριότητες της παλιάς εταιρίας, εκτός από το πτητικό έργο, θα μετατραπούν σε αυτόνομες εταιρίες, προκειμένου στη συνέχεια να ιδιωτικοποιηθούν.

Όπως ανακοίνωσαν οι υπουργοί Οικονομίας Νίκος Χριστοδουλάκης και Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής σε κοινή συνέντευξη τύπου, η Olympic Airlines θα απασχολεί 1.850 εργαζομένους, αλλά θα έχει μειωμένο κόστος εργασίας τουλάχιστον σε ότι αφορά τους μισθούς του προσωπικού, κατά περίπου 45% σε σχέση με το αντίστοιχο πτητικό έργο της παλιάς εταιρίας, ενώ παράλληλα θα έχει τη δυνατότητα να εκτελεί μεγαλύτερο έργο λόγω της διαφοροποίησης των Κανονισμών Εργασίας.

Σύμφωνα με τον κ. Χριστοδουλάκη, η νέα εταιρία, απαλλαγμένη από τα οικονομικά βάρη της Ολυμπιακής Αεροπορίας θα είναι βιώσιμη, αξιόπιστη και κατά συνέπεια ελκυστική στους επενδυτές, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίησή της σε ποσοστό πάνω από 51%. Η ιδιωτικοποίηση, όπως διευκρινίστηκε, μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Πρώτον με αγορά μετοχών από ενδιαφερόμενους επενδυτές, ή με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρίας.

Το κεφάλαιο της Olympic Airlines ανέρχεται στα 140 εκατομμύρια ευρώ το οποίο, όπως διευκρινίστηκε, θα προέρχεται από την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων που θα αποσχιστούν από την παλιά Ολυμπιακή, κάτι που θα γίνει αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και την έναρξη λειτουργίας της νέας εταιρίας. Επίσης, η Olympic Airlines θα διαθέτει 44 αεροσκάφη και θα διαθέτει το ίδιο σήμα που έχει μέχρι τώρα η Ολυμπιακή Αεροπορία.

Η τροπολογία θα συζητηθεί στη Βουλή την προσεχή εβδομάδα, και σε περίπου δύο μήνες θα έχει εκδοθεί και η υπουργική απόφαση για τη λειτουργία της νέας εταιρίας, που θα αρχίσει να πετάει στους προορισμούς που έχει μέχρι σήμερα η Ολυμπιακή.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των δύο υπουργών, η Olympic Airlines θα εξυπηρετεί περίπου 5 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση στο έδαφος, (Συντήρηση, Εμπορεύματα, Εξυπηρέτηση επιβατών κ.α) αυτή θα γίνεται από τις άλλες εταιρίες του ομίλου, για τουλάχιστον τρία χρόνια.

Σε ότι αφορά τις δραστηριότητες της παλιάς εταιρίας, αλλά και τα ελλείμματα τα οποία ξεπερνούν τα 140 εκατομμύρια ευρώ, που φέρει ο όμιλος, οι δύο υπουργοί σημείωσαν ότι θα γίνει προσπάθεια εξυγίανσης των θυγατρικών εταιριών, προκειμένου να ιδιωτικοποιηθούν και διευκρίνισαν ότι ο ισολογισμός του 2002 θα είναι ισορροπημένος με ένα μικρό έλλειμμα 3-4 εκατομμυρίων ευρώ. Για την διαχείριση των οικονομικών της παλιάς Ολυμπιακής και προκειμένου να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και πληροφόρηση, θα δημιουργηθεί Ειδικός Λογαριασμός στην Τράπεζα της Ελλάδος.

Απαντώντας σε ερωτήσεις οι δύο υπουργοί κατέστησαν σαφές ότι η δημιουργία της νέας εταιρίας είναι απολύτως σύμφωνη με την κοινοτική και εθνική νομοθεσία, έχει γίνει ομόφωνα δεκτή από την Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, και δεν απαιτεί ουδεμία απολύτως κρατική ενίσχυση, άμεση ή έμμεση. Η ελληνική Κυβέρνηση ενημερώνει τακτικά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της συνεπούς προσέγγισης που ακολουθεί με στόχο την εξυγίανση και ιδιωτικοποίηση του Ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Με βάση το επιχειρηματικό πλάνο της νέας εταιρίας, υπολογίζεται ότι θα επιτευχθεί σταθερή βελτίωση στα έσοδα ανά επιβάτη, γεγονός το οποίο θα έχει άμεσα αποτελέσματα στην οικονομική της απόδοση. Παράλληλα, οι προσπάθειές της θα ενισχυθούν από συντονισμένες εμπορικές ενέργειες με την μοναδική ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004.

Σε ότι αφορά το σχήμα που θα διοικεί τη νέα εταιρία οι δύο υπουργοί διευκρίνισαν πως όσο η εταιρία βρίσκεται υπό τον έλεγχο του δημοσίου πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος θα παραμείνει ο κ. Διονύσης Καλόφωνος, ενώ όταν ιδιωτικοποηθεί θα αποφασίσουν οι μέτοχοι, αλλά το κράτος θα κάνει τις δικές του προτάσεις.

Όλες τις λεπτομέρειες για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, τη νέα τροπολογία, και τις αντιδράσεις των κομμάτων μπορείτε να τις διαβάσετε στη στήλη του TravelDailyNews Greece & Cyprus ‘Το ΘΕΜΑ της επικαιρότητας’ με τίτλο: «Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές στην υπηρεσία του ελληνικού και διεθνούς επιβατικού κοινού».

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024