Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΠρόσωπα στον ΤουρισμόΓιώργος Μπαρμπούτης Η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουρισμό δεν είναι δεδομένη…

Γιώργος Μπαρμπούτης Η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουρισμό δεν είναι δεδομένη…

Ηλικία: 44 ετών Τόπος γέννησης: Αλεξάνδρεια Αιγύπτου Οικογενειακή κατάσταση: Έγγαμος με δύο παιδιά Χόμπι: Ψυχολογία, Φωτογραφία, Κινηματογράφος Ζώδιο: Λέων Που Σπούδασε: * Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά – Τίτλος: Πτυχίο στη Διοίκηση […]

Ηλικία: 44 ετών

Τόπος γέννησης: Αλεξάνδρεια Αιγύπτου

Οικογενειακή κατάσταση: Έγγαμος με δύο παιδιά

Χόμπι: Ψυχολογία, Φωτογραφία, Κινηματογράφος

Ζώδιο: Λέων

Που Σπούδασε:

* Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά – Τίτλος: Πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
* Pace University (Νέα Υόρκη)- Τίτλος: Μaster of Business Administration (MBA) με ειδίκευση στο Διεθνές Marketing και την Επικοινωνία Κοινό τμήμα των Πανεπιστημίων Cornell University- E.S.S.E.C (Ecole Superieure des Sciences Economiques et Commerciales) (Παρίσι) – Τίτλος: Master of Professional Studies (MPS) στο Management Διεθνών Ξενοδοχειακών και Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Που Δούλεψε:

* Πυρκάλ (Μποδοσάκη) – Βοηθός Διευθυντή Οικονομικής και Εμπορικής ΕκμετάλλευσηςRodos Palace Hotel & International Convention Center και Mediterranean Hotel – Γενικός Διευθυντής Marketing, Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων.

Που Δουλεύει Τώρα:

Ξενοδοχειακές Επιχειρήσεις Καμπουράκη Ρόδος- Γενικός Διευθυντής Marketing – Μέλος Δ.Σ.

Πόσες ώρες την ημέρα εργάζεται;

Τις μισές.

Που είναι μέλος:

* American Association of MBA Executives
* Ελληνική Εταιρία Διοίκησης Επιχειρήσεων και Ελληνικό Ινστιτούτο Marketing
* ΡΟΔΟΝ Α.Ε (Οργανισμός Προώθησης της Εικόνας της Ρόδου μέσω ενεργειών Δημοσίων Σχέσεων και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων)

Τι πιστεύει:

Ποιοι άλλοι τουριστικοί κλάδοι του φαίνονται ενδιαφέροντες;

Θεωρώ ότι όλοι ανεξαιρέτως οι τουριστικοί κλάδοι παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Θα μπορούσα όμως να διακρίνω τον τομέα των πολιτιστικών-θεματικών πάρκων (theme parks) που οφείλουν να δημιουργηθούν στη χώρα μας καθώς θα αναδείξουν την μοναδική ιστορική ελληνική κληρονομιά και θα δώσουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να βιώσουν πολιτιστικά την ελληνική εμπειρία.

Ποια άλλη εταιρία εκτός από την δική του ή αυτή που εργάζεται θαυμάζει περισσότερο και γιατί;

Από τις Ελληνικές εταιρείες την Grecotel για τις καινοτομίες που εισάγει και το επίπεδο παροχής ξενοδοχειακών υπηρεσιών που παρέχει.
Από τον διεθνή χώρο τη Disneyland, γιατί αποτελεί την επιτομή παροχής ψυχαγωγικών υπηρεσιών με φιλοσοφία το customer orientation και από τις Διεθνείς Ξενοδοχειακές Αλυσίδες την Ritz Carlton, την Four Seasons την Marriott στην Αμερική και τo Groupe Accor στην Ευρώπη.

Ποια προσωπικότητα εν ζωή θαυμάζει και γιατί;

Θαυμάζω κάθε επώνυμη και ανώνυμη προσωπικότητα που προσπαθεί από την θέση που κατέχει να προασπίσει ανιδιοτελώς τα ελληνικά ιδεώδη και την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Οικογένεια ή καριέρα και γιατί;

Θεωρώ ότι και τα δύο μπορούν να συνδυαστούν.

Αγαπημένος προορισμός διακοπών, για Ελλάδα και εξωτερικό;

Τα ελληνικά νησιά αλλά και πρότυποι προορισμοί διακοπών στο εξωτερικό που προσφέρονται για την απόκτηση νέων ιδεών.
Στιγμές στην καριέρα του:

Ποια ήταν η πιο αστεία στιγμή στην καριέρα του;

Πριν πολλά χρόνια, όταν κάποιος Έλληνας τουρίστας που ήθελε να επισκεφθεί το ξενοδοχείο με ρώτησε πόσα χιλιόμετρα απέχει οδικώς η Ρόδος από την Αθήνα γιατί ήθελε να στρώσει το νέο αυτοκίνητο του.

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στην καριέρα του;

Η εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ροδίων για την κατασκευή στη Ρόδο μνημείου χιλιετίας εμπνευσμένου από το αρχαίο θαύμα του Κολοσσού.

Επίκαιρες Ερωτήσεις:

Ποιο πιστεύει ότι είναι το μέλλον του τουρισμού για την Ελλάδα την ερχόμενη 10ετία;

Η διατήρηση του μεριδίου αγοράς που αποσπά η Ελλάδα από τον παγκόσμιο τουρισμό και η ανοδική της πορεία δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν δεδομένες, υπό το πρίσμα της παρούσας ανυπαρξίας συγκεκριμένης και σύγχρονης τουριστικής πολιτικής. Είναι γεγονός ότι τα θέματα τουρισμού αντιμετωπίζονται με ερασιτεχνισμό και αποσπασματικά, καθώς παρατηρείται σαφής έλλειψη προσανατολισμού οραμάτων και στόχων.
Ο προγραμματισμός έργων υποδομής όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και στους επιμέρους προορισμούς (αεροδρόμια, μαρίνες κλπ.) και η βελτίωση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών μέσω εκπαίδευσης του βοηθητικού και στελεχιακού δυναμικού των τουριστικών επιχειρήσεων οποιασδήποτε μορφής θα συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας ως προορισμού. Προς την ίδια κατεύθυνση, η χάραξη στρατηγικής marketing για την χρησιμοποίηση όλων των σύγχρονων μεθόδων προσέλκυσης των επισκεπτών κατά το πρότυπο άλλων διεθνών προορισμών θα ενισχύσει την ζήτηση από υπάρχουσες αγορές και θα τροφοδοτήσει την εξεύρεση νέων.
Ανεξαρτήτων όλων, πιστεύω ότι η χώρα μας προσφέρεται μοναδικά λόγω της ιστορίας της και της συμβολής της στον παγκόσμιο πολιτισμό για να μετεξελιχθεί σε ένα τουριστικό χώρο όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να βιώνει τις εμπειρίες του αρχαίου πολιτισμού με ψυχαγωγικό τρόπο.

Ποιό θεωρεί ως φλέγον θέμα του τουρισμού αυτή την εποχή;

Σε εθνικό επίπεδο:
Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας ως προορισμού μέσω της χάραξης ενιαίας τουριστικής πολιτικής για την βελτίωση των υποδομών και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η ανταπόκριση στην πρόκληση της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα, όχι μόνο ως προς την άρτια εκτέλεση των αγώνων αλλά κυρίως ως προς την εποικοδομητική εκμετάλλευση των μακροπρόθεσμων οφελών τους είτε σε επίπεδο διεθνούς προβολής της σύγχρονης εικόνας της χώρας είτε σε επίπεδο βελτίωσης των υποδομών της με στόχο την αύξηση του τουριστικού ρεύματος.
Σε παγκόσμιο επίπεδο:
Η επίδραση του e-commerce στον τομέα του τουρισμού.
Η αειφόρος τουριστική ανάπτυξη (sustainable tourism development) που αναφέρεται στη μακροπρόθεσμη διαχείριση των περιβαλλοντικών (φυσικών και πολιτιστικών) πόρων ενός τουριστικού προορισμού, με στόχο την ορθολογική απορρόφηση της τουριστικής χρήσης.

Θεωρείτε πως πανάκεια για το χαρακτηρισμό της Ελλάδας ως συνεδριακού προορισμού είναι η δημιουργία μεγάλου συνεδριακού κέντρου; Θα μπορούσαμε με την υπάρχουσα υποδομή αλλά με διαφορετικό marketing να πετύχουμε τον ίδιο στόχο;

H υπάρχουσα υποδομή συνεδριακών χώρων στην Ελλάδα (πλην της Αθήνας) είναι υπεραρκετή και οφείλει να υποστηριχθεί από μια συγκεκριμένη στρατηγική Marketing, η οποία μέσω ενεργειών όπως η προώθηση προορισμού και κυρίως η σύσταση Convention and Visitors Bureaux θα επιτύχει την εδραίωση της Ελλάδας ως διεθνούς συνεδριακού προορισμού.
Εφόσον προηγηθούν αυτές οι ενέργειες, η κατασκευή ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου στην Αθήνα θα έλθει ως επισφράγιση αυτών των προσπαθειών. Σε κάθε περίπτωση το κόστος ενεργειών marketing είναι μια επένδυση με σχετικά μικρό κόστος και μεγάλη αποδοτικότητα, στην οποία θα μπορούσε μετέπειτα να στηριχθεί η πολυδάπανη κατασκευή ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου.

Ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της Ρόδου το 2004;

Θεωρώ ότι με αιχμή του δόρατος την Πολιτιστική Ολυμπιάδα του 2004 θα μπορούσαν να διοργανωθούν εκδηλώσεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου λόγω της μοναδικότητας της στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Εάν δε υιοθετηθεί και υλοποιηθεί η ανέγερση ενός μνημείου 21ου αιώνα με σύγχρονο ιδεολογικό περιεχόμενο εμπνευσμένου από τον αρχαίο Κολοσσό της Ρόδου το 2004, η Ρόδος θα αποκτήσει μια πολύ υψηλή θέση στο παγκόσμιο τουριστικό γίγνεσθαι.

Αντίστροφη Ερώτηση: “Τι θα ήθελε να ρωτήσει το TravelDailyNews;”

Ποιο είναι κατά τη δική σας γνώμη το μέλλον του ελληνικού τουρισμού για την επόμενη δεκαετία;

TDN: Μετά από την ολοκλήρωση των έργων υποδομής (Μετρό, τραμ, πεζοδρόμηση ιστορικού κέντρου, δρόμοι, εθνικές οδοί, ανάπλαση των παραλίων της Αττικής, κ.ά.) και της τουριστικής υποδομής των Αθηνών (νέα πολυτελείας ξενοδοχεία, συνεδριακό κέντρο) που υποχρεωτικά και κατ’ ανάγκη μπήκαν σε ένα δρόμο να υλοποιηθούν λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, ελπίζουμε ότι θα ακολουθήσουν ανάλογες ενέργειες και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, θα γίνει επαναπροσδιορισμός του marketing plan για την Αττική ώστε να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών και όχι μόνο προορισμό ‘transit’.
Όσες μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις δεν προχωρήσουν σε συνεργασίες, συγχωνεύσεις και εκσυγχρονισμό θα βρεθούν σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση και θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας.
Η αναζήτηση νέων αγορών, ο εμπλουτισμός του τουριστικού μας προϊόντος και η συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση σε θέματα ποιοτικής εξυπηρέτησης πελατών και νέων τεχνολογιών θα είναι το κύριο μέλημα όσων ‘βλέπουν μπροστά’.
Η επόμενη μέρα των Ολυμπιακών Αγώνων θα δείξει ποιοι και πόσο είχαν πραγματικά προετοιμαστεί για την δεκαετία 2000-2010 και όχι μόνο για την ‘εύκολη’ περίοδο ως το 2004.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024