Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΚρουαζιέρεςΑνδρέας Ποταμιάνος: Η ελληνική κρουαζιέρα παραμένει στάσιμη

Ανδρέας Ποταμιάνος: Η ελληνική κρουαζιέρα παραμένει στάσιμη

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων, κ. Ανδρέας Ποταμιάνος, κάλεσε τον ίδιο τον πρωθυπουργό να διαμεσολαβήσει ώστε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να αναλάβει το συντονισμό όλων των αρμοδιοτήτων που […]

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων, κ. Ανδρέας Ποταμιάνος, κάλεσε τον ίδιο τον πρωθυπουργό να<...> διαμεσολαβήσει ώστε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να αναλάβει το συντονισμό όλων των αρμοδιοτήτων που αφορούν στον τομέα της κρουαζιέρας με στόχο την ανατροπή της φθίνουσας πορείας του ελληνικού κρουαζιερόπλοιου.

“Παρά το γεγονός ότι η χώρα μας είναι πόλος έλξης εκατομμυρίων τουριστών κάθε χρόνο, η ελληνική κρουαζιέρα δεν βρίσκεται σε θέση να εκμεταλλευθεί το γεγονός αυτό, αφού παραμένει στάσιμη. Το αποτέλεσμα θα είναι να κυριαρχήσουν νομοτελειακά οι ξένοι, ενώ ήδη πολλές κρουαζιέρες ξεκινούν από λιμάνια του εξωτερικού, όπως η Κωνσταντινούπολη και η Γένοβα, προκειμένου να έρθουν στα νησιά μας, με τον Πειραιά να κατρακυλάει στη λίστα των προτιμήσεων”, τόνισε ο κ. Ποταμιάνος. “Το επόμενο βήμα είναι να δοθεί λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σε πρωθυπουργικό επίπεδο. Θα πρέπει οι αρμοδιότητες που έχουν τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης, Εργασίας, Ανάπτυξης και αφορούν στα κρουαζιερόπλοια να συντονίζονται από το ΥΕΝ που γνωρίζει το θέμα. Τα άλλα υπουργεία, όσο καλή διάθεση και αν έχουν, δεν είναι γνώστες του αντικειμένου. Για παράδειγμα, όσον αφορά στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης, το οποίο έχει τον έλεγχο της διέλευσης των ξένων επιβατών, παρατηρείται το φαινόμενο ότι στα νησιά κάθε υπηρεσία διαβατηρίων ακολουθεί και άλλη πολιτική”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ποταμίανος.

Τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να ληφθούν και στην χώρα μας ώστε να βοηθηθεί ο κλάδος της κρουαζιέρας αναλύονται πιο κάτω. Πολλά από αυτά έχουν ήδη ληφθεί όχι μόνο σε κράτη μέλη της Κοινότητας αλλά και σε κράτη της Ανατολικής Μεσογείου μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001.

  • Επιδότηση εξ ολοκλήρου των εργοδοτικών εισφορών προς τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Συντάξεως και Ασθενείας Ναυτικών (περίπτωση ΝΑΤ).
  • Μείωση και περιορισμός των υποχρεωτικών συνθέσεων των κρουαζιερόπλοιων στον αριθμό που επιβάλλουν οι Διεθνείς Κανόνες SOLAS και ΙΜΟ, δηλαδή στο γνωστό Safe Manning, που απορρίπτουν χωρίς συζήτηση και το ΥΕΝ και οι ναυτεργατικές ενώσεις.
  • Μείωση των λιμενικών τελών προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων σε μεγάλα ποσοστά, όπως στις περιπτώσεις της Τουρκίας, της Αιγύπτου, του Ισραήλ, της Ιταλίας, της Γαλλίας κ.λπ. Στην Ελλάδα έγινε αύξηση και μάλιστα με αναδρομική ισχύ.
  • Επιδότηση των επιπλέον ασφαλιστικών εισφορών των πλοιοκτητών λόγω προσέγγισης σε περιοχές οι οποίες χαρακτηρίζονται ως επηρεαζόμενες από τοπικούς πολέμους (extra war risk premiums).
  • Επιδότηση των τελών διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ κατά 50%. Στην Ελλάδα τα τέλη διέλευσης από τη Διώρυγα της Κορίνθου αυξήθηκαν.
  • Επιδότηση των επισκευών, μετασκευών και νέων ναυπηγήσεων κρουαζιερόπλοιων, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα καταργήθηκαν από το 1989.
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024