Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΑρης Σπηλιωτόπουλος: “Ο τουρισμός είναι η βαριά ατμομηχανή της Ελλάδας”
Συνέντευξη του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης στον Ρ/Σ ΝΕΤ 105,8

Αρης Σπηλιωτόπουλος: “Ο τουρισμός είναι η βαριά ατμομηχανή της Ελλάδας”

Ο κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος παραχώρησε χθες ραδιοφωνική συνέντευξη στο δημοσιογράφο Θάνο Σιαφάκα και, μεταξύ άλλων, δήλωσε: “Στη δική μου προσωπική πολιτική επιλογή, αναζητώ κάθε φορά τον τρόπο με τον οποίο θα προστατεύσουμε το δημόσιο…

Ο κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος παραχώρησε χθες ραδιοφωνική συνέντευξη στο δημοσιογράφο Θάνο Σιαφάκα και, μεταξύ άλλων,<...> δήλωσε: “Στη δική μου προσωπική πολιτική επιλογή, αναζητώ κάθε φορά τον τρόπο με τον οποίο θα προστατεύσουμε το δημόσιο συμφέρον, θα δώσουμε τη δυνατότητα σε όσο περισσότερους να απολαμβάνουν τα κοινωνικά αγαθά και παράλληλα θ`αξιοποιούμε την περιουσία του κράτους με στόχο την, όσο το δυνατόν, μεγιστοποίηση του οφέλους από μια περιουσία η οποία ανήκει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Το λέω αυτό γιατί, πάρτε για παράδειγμα την Εταιρεία Τουριστικής Αξιοποίησης. Το είπαμε, εκεί είχε δυο επιλογές κάποιος: Ή να δώσει τα πάντα στους ιδιώτες, αλλά αυτό θα θύμιζε τ`ασημικά που τα ξεπουλάμε με εισπρακτικό χαρακτήρα και αμέσως μετά, μακροπρόθεσμα, δεν θα είχαμε τίποτα να κάνουμε για το κοινωνικό σύνολο ή, από την άλλη πλευρά, να δώσουμε αυτά που πρέπει να δώσουμε, που η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να τα προκόψει και να τα πάει πιο πέρα και να διατηρήσουμε για τον εαυτό μας αυτά που δεν ενδιαφέρουν την ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά όχι να τα διατηρήσουμε αφήνοντας την περιουσία να ρημάζει, εκεί που δεν υπάρχει ενδιαφέρον των ιδιωτών να επενδύσουμε, να εκσυγχρονίσουμε τις υποδομές μας, να βελτιώσουμε τις Υπηρεσίες μας, όπως ανοίξαμε για παράδειγμα την πλαζ του Αστέρα της Βουλιαγμένης. Την ανοίξαμε, κάναμε μια σημαντικότατη επένδυση και μετά βάλαμε ένα συμβολικό εισιτήριο των 4 και 5 ευρώ να μπορεί ο κόσμος να πηγαίνει, ν`απολαμβάνουν όλοι το μπάνιο τους. Η μαρίνα του Αλίμου: Δεν δώσαμε την μαρίνα του Αλίμου για παράδειγμα στον ιδιωτικό τομέα, είπαμε αφού δεν έχουμε εμείς, θα την κάνουμε όμως σωστή. Και κάναμε κι εκεί σημαντικές επενδύσεις. Ο Παρνασσός που πήρε βραβείο πέρυσι ως καλύτερο χιονοδρομικό: Δεν είπαμε θα το δώσουμε στον ιδιώτη, είπαμε το κρατάμε, γιατί πρέπει να κρατήσουμε το επίπεδο των υπηρεσιών και κυρίως των τιμών όσο το δυνατόν πιο προσιτά στον κόσμο, αλλά, επειδή κρατάμε την περιουσία αυτή, δεν την κοιτάμε απλώς, την βελτιώνουμε, επενδύουμε.

Σημασία έχει να μπορέσουμε να φτιάξουμε τη σωστή δοσολογία που θα μας βοηθήσει να εξέλθουμε όσο το δυνατόν πιο αλώβητοι από μια παρατεταμένη οικονομική κρίση, την χρονική διάρκεια της οποίας δεν είμαστε σε θέση εμείς να γνωρίζουμε. Και ξέρετε ότι αυτή ή κρίση, αν μη τι άλλο, θα επηρεάσει σημαντικούς τομείς και όλοι μιλούν και για τον τομέα του τουρισμού. Και γι`αυτό ακριβώς εμείς, επειδή θεωρούμε ότι ο τουρισμός είναι η βαριά ατμομηχανή της Ελλάδας, ζητήσαμε μέτρα, επιπρόσθετα μέτρα για να θωρακίσουμε όσο το δυνατόν τον ελληνικό τουρισμό. Και να σας πω και κάτι. Με τον κ. Αλογοσκούφη και με τον Πρωθυπουργό είχαμε συνεργασία πολύ πριν την κρίση, στις αρχές αλλά και κατά την διάρκεια του θέρους, για να θωρακίσουμε από τώρα την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού. Aρα σε κάθε τι πρέπει να έχουμε την ευελιξία του οτιδήποτε εφαρμόζεται με επιτυχία να μπορούμε κι εμείς να το υιοθετούμε, χωρίς φόβο και χωρίς πάθος”.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου, για το βαθμό που αναμένεται να “χτυπηθεί” ο τουρισμός από τη διεθνή οικονομική κρίση. ο υπουργός ανέφερε ότι, με απόλυτη ειλικρίνεια, σε παγκόσμιο επίπεδο ο τουρισμός επηρεάζεται. “Γιατί ο τουρισμός είναι και ψυχολογία. Και είναι σαφές ότι όσο κι αν σήμερα οι διακοπές είναι αναφαίρετο δικαίωμα και όχι πολυτέλεια, εντούτοις αν κάποιος δεν έχει χρήματα θα περιορίσει τον χρόνο των διακοπών του. Σε ποια έκταση θα επηρεαστεί ο τουρισμός, αυτή την στιγμή κανένας σοβαρός διεθνής Οργανισμός δεν μπορεί να το προβλέψει. Ούτε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, ούτε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αντιστοίχως, κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει.

Οι ενδείξεις δείχνουν ότι τουλάχιστον εμείς είμαστε από τις χώρες που αντέχουμε. Διότι σκεφθείτε ότι και η περσινή χρονιά ήταν μια χρονιά δύσκολη εξαιτίας της οικονομικής συγκυρίας και ο ελληνικός τουρισμός είναι ο μοναδικός στην ευρωζώνη ο οποίος όχι μόνο δεν είχε υποχώρηση, αλλά είχε σημαντικότατη αύξηση εσόδων. Κανένα άλλο τουριστικό προϊόν στην ευρωζώνη δεν είχε τα επιτεύγματα που είχε ο ελληνικός τουρισμός. Aρα, επειδή είχαμε χειροπιαστά αποτελέσματα ότι η πολιτική της θωράκισης του ελληνικού τουρισμού ήδη, από την προηγούμενη χρονιά, απέδωσε, θεωρώ ότι και φέτος μπορούμε αν έχουμε τις ελάχιστες δυνατές απώλειες σε σχέση με τις άλλες χώρες. Όλα αυτά στην οικονομία ξέρετε είναι συγκριτικά. Όταν πέφτουν όλοι, θα πέσουμε κι εμείς. Το θέμα ξέρετε ποιο είναι; Με σωστή πολιτική, με σωστή στρατηγική, με αυτοπεποίθηση γιατί ξέρουμε τι κάνουμε, να έχουμε τις μικρότερες δυνατές απώλειες“.

Ο κ. Σπηλιωτόπουλος αναφέρθηκε και στα μέτρα που έχει λάβει το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, προκειμένου να “θωρακίσει τον τουρισμό και να υπάρξουν οι λιγότερες απώλειες. “Το πρώτο είναι ότι ακολουθούμε μια διφασική στρατηγική. Σε πρώτο επίπεδο με επιπρόσθετα μέτρα ενισχύουμε τις παραδοσιακές αγορές και συγκεκριμένα την αγορά της Βρετανίας, της Γερμανίας, αλλά και των ΗΠΑ και από την άλλη πλευρά διεισδύουμε ακόμα περισσότερο με συγκεκριμένες πολιτικές, με συμφωνίες με tour operators, σε επίπεδο αναδυόμενων αγορών, δηλαδή χωρών Ανατ. Ευρώπης, Ρωσίας και Ουκρανίας. Παραλλήλως αναζητούμε ερείσματα σε αγορές παρθένες. Στην αρχή κάποιοι είχαν βγει και είχαν αρχίσει να αμφιβάλλουν γι`αυτήν την πολιτική, έφερε όμως αποτέλεσμα. Η Χαλκιδική και η βόρεια Ελλάδα έζησε αύξηση 30%.

Την κρίση τη βιώνουν και οι ανατολικές χώρες πλέον, αλλά, από την άλλη πλευρά, σε αυτές τις χώρες υπάρχουν εισοδήματα τα οποία αν τα προσελκύσουμε μπορούμε σε οικονομικό επίπεδο να σταθούμε στα πόδια μας. Και το λέω αυτό διότι εάν πέσεις σε επίπεδο ποσότητας, πρέπει να φροντίζεις να μην πέφτεις σε επίπεδο ποιότητας. Και εισοδήματα εκεί ακόμα υπάρχουν, που μπορούμε ν`αντλήσουμε για τη χώρα μας”.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024