Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΕ.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.: Η Αθήνα πρέπει να εξομοιωθεί με τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες
Νυχτερινή λειτουργία μετρό

Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.: Η Αθήνα πρέπει να εξομοιωθεί με τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Σχετικά με την πρόσφατη πρωτοβουλία του Υπουργείου Μεταφορών, που ανταποκρινόμενο σε έντονο σχετικό κοινωνικό αίτημα αποφάσισε να παρατείνει από την περασμένη Παρασκευή κατά ένα δίωρο, δοκιμαστικά, επί δίμηνο, την νυχτερινή […]

Σχετικά με την πρόσφατη πρωτοβουλία του Υπουργείου Μεταφορών, που ανταποκρινόμενο σε έντονο σχετικό κοινωνικό αίτημα αποφάσισε να παρατείνει από την περασμένη Παρασκευή κατά ένα δίωρο, δοκιμαστικά, επί δίμηνο, την νυχτερινή λειτουργία του μετρό<...>και του ηλεκτρικού τις Παρασκευές και τα Σάββατα, το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. επισημαίνει την επιτακτική ανάγκη η Αθήνα να εξομοιωθεί με τις άλλες ευρωπαικές πρωτεύουσες και να αποκτήσει επαρκή δημόσια συγκοινωνία και τη νύχτα, σε όλους τους βασικούς της άξονες, προσαρμοσμένη φυσικά στα χαρακτηριστικά της νυχτερινής ζήτησης. Το πετυχημένο παράδειγμα του τραμ συναινεί προς αυτή την κατεύθυνση (μεταφέρει 3.000 επιβάτες, κυρίως νέους, κάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ).

Πολύ πριν καταφύγουμε στην σαφώς ελκυστική, αλλά και ακριβή λύση της παράτασης λειτουργίας του αστικού σιδηροδρόμου (μετρό, ηλεκτρικού), κατά το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ., θα έπρεπε να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια για καλύτερη εξυπηρέτηση με νυχτερινές γραμμές λεωφορείων (πύκνωση δρομολογίων υπαρχουσών γραμμών και μέτρα για καλύτερη αναγνωρισιμότητα των γραμμών που τη νύχτα υποκαθιστούν το μετρό, προσθήκη και νέων γραμμών).

Επειδή πράγματι ο αστικός σιδηρόδρομος παρέχει την πλέον ποιοτική συγκοινωνία από όλα τα μέσα, με το μεγάλο πλεονέκτημα της αναμονής σε περιβάλλον προστατευμένο από τις καιρικές συνθήκες (υπόγειοι σταθμοί) και άρα είναι ισχυρό το αίτημα και για δική του νυχτερινή λειτουργία τις Παρασκευές και τα Σάββατα, θα έπρεπε εγκαίρως να έχει γίνει, όπως προσθέτει στη σχετική ανακοίνωση του, μια συνολική μελέτη του θέματος που να το εξετάζει από κάθε πλευρά (τεχνικοοικονομική, ενεργειακή, αντιμετώπιση προβλημάτων απομείωσης του χρόνου συντήρησης, κάλυψη οικονομικής επιβάρυνσης και επάρκεια ή μη του προσωπικού για πρόσθετες βάρδιες, πρόσθετη ασφάλεια κ.ο.κ.).

Εν πάσει περιπτώσει, τώρα που ανακοινώθηκε η δοκιμαστική εφαρμογή αυτού του μέτρου που μαρτυρά τις καλύτερες των προθέσεων από πλευράς Υπουργείου ως προς την αντιμετώπιση του αιτήματος, θα πρέπει, σύμφωνα με το Δίκτυο, όλες οι πλευρές να δείξουν αυτοσυγκράτηση και να αξιοποιήσουν αυτό το διάστημα, ώστε να γίνουν οι δέουσες παρατηρήσεις (επιβατική κίνηση, κόστος, αντιμετώπιση θέματος συντήρησης του δικτύου και ασφάλειας κλπ), προκειμένου να αξιολογηθεί το όλο εγχείρημα που κατ` αρχήν βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση, προκειμένου να ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα ώστε να καταστεί βιώσιμο και λειτουργικό.

“Η Δημόσια Συγκοινωνία” καταλήγει το Δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ., “είναι πρώτιστο κοινωνικό αγαθό και οφείλει η Πολιτεία να επιδοτήσει την όποια οικονομική επιβάρυνση προκύψει για τους συγκοινωνιακούς φορείς που παρατείνουν την λειτουργία τους την νύχτα, εφόσον αυτή κινείται μέσα σε εύλογα όρια σε σχέση με την αναμενόμενη κίνηση”.

ΣΥΝ: Το ΥΜΕ προσπαθεί να σαμποτάρει τη νυχτερινή λειτουργία του μετρό

Ικανοποίηση για την ανταπόκριση που φαίνεται να βρίσκει η πρόταση για νυχτερινή λειτουργία των μέσων μαζικής μεταφοράς και ειδικά του μετρό εξέφρασε με ανακοίνωση της η Νεολαία Συνασπισμού, τονίζοντας την σημασία της συγκεκριμένης πρότασης, δεδομένου του τεράστιου κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας, καθώς και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την μαζική χρήση Ι.Χ.

Παράλληλα όμως η Νεολαία ΣΥΝ εξέφρασε και την λύπη της, διότι, όπως ανέφερε το Υπουργείο Μεταφορών προσπαθεί, ουσιαστικά, να σαμποτάρει την βραδινή λειτουργία του μετρό, βαφτίζοντας την ως οικονομικά μη συμφέρουσα. Αυτό προκύπτει αφενός από τη μη διεξαγωγή μιας μαζικής ενημερωτικής καμπάνιας του επιβατικού κοινού και αφετέρου από την διάθεση να μεταθέσει το πρόβλημα της λειτουργίας στους εργαζόμενους, υπό την μορφή πιο εντατικοποιημένης εργασίας”.

“Προφανώς” συνεχίζει η ανακοίνωση “στα ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, με τα οποία το Υπουργείο αντιλαμβάνεται τις δημόσιες μεταφορές, δεν περιλαμβάνονται το τεράστιο κοινωνικό όφελος για την πόλη και η ασφαλής μετακίνηση χιλιάδων ανθρώπων”.

Το δικαίωμα των πολιτών στην μετακίνηση δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με το δικαίωμα των εργαζομένων σε ανθρώπινους ρυθμούς δουλειάς επεσήμανε τέλος η Νεολαία ΣΥΝ, καλώντας το Υπουργείο Μεταφορών να προχωρήσει στις απαραίτητες προσλήψεις και την ενημέρωση του κοινού. “Τα παραπάνω σίγουρα θα οδηγήσουν στην εύρυθμη νυχτερινή λειτουργία. Κάθε προσπάθεια της εργοδοσίας και του Υπουργείου να φέρουν σε αντιπαράθεση τους εργαζόμενους με την κοινωνία θα πέσει στο κενό” ανέφερε χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024