Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠροτάσεις ΣΕΒ, ΕΣΕΕ και ΣΕΤΕ για την προώθηση του e-commerce στην Ελλάδα
Τουρισμός και τεχνολογία

Προτάσεις ΣΕΒ, ΕΣΕΕ και ΣΕΤΕ για την προώθηση του e-commerce στην Ελλάδα

Η υποχρεωτική σταδιακή καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μεταξύ των επιχειρήσεων, η χορήγηση φορολογικών κινήτρων, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους καταναλωτές και το Ψηφιακό Πιστοποιητικό Πολιτών είναι μερικές από τις προτάσεις των ΣΕΒ, ΕΣΕΕ και ΣΕΤΕ για την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην Ελλάδα.

Πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση των Κοινωνικών Εταίρων ΣΕΒ, ΕΣΕΕ και ΣΕΤΕ με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, κ. Τ. Αλεξιάδη, σχετικά με την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην Ελλάδα.

Με γνώμονα ότι η προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι καίριας σημασίας για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, οι Κοινωνικοί Εταίροι κατέθεσαν συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις, ώστε με ορίζοντα διετίας να επιτευχθούν:
 
1. Μείωση της παραοικονομίας, (η οποία ξεπερνά το 25% του ΑΕΠ) στο τέλος της περιόδου κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, δηλαδή 5 δισ. ευρώ.
2. Αύξηση της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ (το κενό εισπραξιμότητας του οποίου προσεγγίζει τα 6,5 δισ. ευρώ ετησίως)  κατά 1 δισ. ευρώ ετησίως.
3. Μείωση του κόστους των προμηθειών για το Δημόσιο κατά 200 εκατ. ευρώ ετησίως.
4. Μείωση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων κατά 1‑1,5 δισ. ευρώ ετησίως, μέσω της εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
5. Μείωση της έκδοσης των εικονικών τιμολογίων κατά 60%.

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στην Ελλάδα συνεχίζουν να παρουσιάζουν χαμηλότερη διείσδυση και μικρότερη ανάπτυξη σε σχέση με τις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα βρίσκεται στους ουραγούς της ψηφιακής οικονομίας (στις τελευταίες 2 θέσεις στην Ευρώπη των 28 σε τομείς όπως η ηλεκτρονική τραπεζική και η ηλεκτρονική τιμολόγηση) – και αυτό παρά το γεγονός ότι μετά την επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών συντελέστηκε μια ριζική αλλαγή στις συναλλακτικές συνήθειες και πρακτικές των Ελλήνων πολιτών και επιχειρήσεων, οι οποίες κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου 90% στο δεύτερο εξάμηνο του 2015. Η εν λόγω μεταβολή συνέβαλε στην αξιοσημείωτη τόνωση της τελικής δαπάνης κατά περίπου 1 δισ. ευρώ αυτήν την περίοδο.

Οι προτάσεις είναι:
1. Υποχρεωτική σταδιακή καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μεταξύ των επιχειρήσεων
2. Υποχρεωτική καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τους προμηθευτές του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκηση
3. Αυτοματοποίηση του φορολογικού και ελεγκτικού μηχανισμού
4. Καθιέρωση υποχρεωτικών πληρωμών των επιχειρήσεων προς το Δημόσιο, τους προμηθευτές τους και το προσωπικό μέσω της ηλεκτρονικής τραπεζικής
5. Καταβολή των οφειλών πελατών προς τις επιχειρήσεις, και μεταξύ επιτηδευματιών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής με σταδιακή θέσπιση της υποχρεωτικής χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής για ποσά ανώτερα των εκάστοτε ορίων
6. Χορήγηση φορολογικών κινήτρων, τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στους καταναλωτές
7. Θέσπιση κανόνων διαφάνειας στην τιμολογιακή πολιτική των τραπεζών και αντίστοιχων παρόχων, ώστε καταναλωτές και επιχειρήσεις να έχουν πλήρη ενημέρωση για το κόστος των παρεχομένων υπηρεσιών
8. Ενεργοποίηση της υποχρεωτικής τήρησης επαγγελματικών λογαριασμών, με παράλληλη θεσμοθέτηση εδικού καθεστώτος έναντι των κατασχέσεων (ακατάσχετο)
9. Υλοποίηση ενός απλού και αξιόπιστου μηχανισμού συγκέντρωσης και διασταύρωσης των στοιχείων, με έμφαση στην ταχύτητα εντοπισμού περιπτώσεων πιθανής φοροαποφυγής
10. Επίσπευση της χρήσης των ηλεκτρονικών παραβόλων στην δικαιοσύνη, ώστε να βελτιωθεί η διοίκηση των δικαστηρίων
11. Επιτάχυνση της καθιέρωσης του συστήματος ηλεκτρονικών προμηθειών (ΕΣΗΔΗΣ), το οποίο καλύπτει τον πλήρη κύκλο των δημόσιων προμηθειών.
12. Ψηφιακό Πιστοποιητικό Πολιτών

“Οι κοινωνικοί εταίροι στηρίζουν αποφασιστικά την προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Για τους λόγους που αναλύσαμε παραπάνω, η προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών αποτελεί υψηλή εθνική προτεραιότητα και πρέπει να υλοποιηθεί στη βάση ενός αποτελεσματικού Σχεδίου Δράσης, με τη στενή συνεργασία του κράτους και όλων των φορέων της ιδιωτικής οικονομίας της χώρας”, αναφέρει το κείμενο των προτάσεων των ΣΕΒ, ΕΣΕΕ και ΣΕΤΕ.

“Η Πολιτεία, στο πλαίσιο της υποχρέωσης που έχει αναλάβει για την εκπόνηση κοστολογημένου σχεδίου για την προώθηση και τη διευκόλυνση της χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών και τη μείωση της χρήσης μετρητών, έχει συστήσει Ομάδα Εργασίας με τη συνεργασία του Δημοσίου, της Τράπεζας της Ελλάδος και του ιδιωτικού τομέα. Η υλοποίηση του σχεδίου αυτού αποτέλεσε προαπαιτούμενο της τελευταίας αξιολόγησης από τους θεσμούς. Είναι όμως παράλληλα μία ευκαιρία για την σταθερή και ολοκληρωμένη προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών στην Ελλάδα. Για αυτό το λόγο πρέπει να αποτελέσει μία ριζοσπαστική μεταρρύθμιση και όχι μία άσκηση ισορροπιών και εφαρμογή ημιμέτρων, που συχνά έχουν ταλανίσει τη χώρα, αποτελώντας τροχοπέδη στην πορεία προς τον εκσυγχρονισμό. Και επειδή ακριβώς πρόκειται για μία σύνθετη και κρίσιμη μεταρρύθμιση, θα πρέπει η εφαρμογή της να παρακολουθείται αποτελεσματικά από τα υψηλότερα επίπεδα της κυβέρνησης, και να διατεθούν γι’ αυτό το σκοπό και οι απαραίτητοι πόροι.

Για να επιτευχθούν οι παραπάνω προτάσεις, θα πρέπει να γίνουν άμεσα όλες οι απαραίτητες αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο, με την ουσιαστική υποστήριξη και ενεργή εμπλοκή των επιχειρηματικών φορέων, των επαγγελματικών ενώσεων, των πιστωτικών ιδρυμάτων και των καταναλωτών. Συνεπώς, οι πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν δε θα πρέπει να περιοριστούν μόνο στην επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και το δημοσιονομικό όφελος που προκύπτει, αλλά θα πρέπει να συμβάλουν στη χάραξη στρατηγικής για μεγαλύτερη ψηφιακή σύγκλιση και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της χώρας. Οι προτάσεις μας είναι μία συνεισφορά σε αυτήν την κατεύθυνση”.

Προτάσεις ΣΕΒ, ΕΣΕΕ και ΣΕΤΕ για την προώθηση του e-commerce στην Ελλάδα

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024