Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικά ΘέματαΗ διαμαρτυρία των Ιπτάμενων Συνοδών και Φροντιστών είναι ελλιπής

Η διαμαρτυρία των Ιπτάμενων Συνοδών και Φροντιστών είναι ελλιπής

Τα αναφερόμενα σε δημοσιεύματα σχετικά με την Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους γύρω από τα εργασιακά θέματα της Ένωσης Ιπταμένων Συνοδών-Φροντιστών επιχειρηματολογούν με αποσπασματική αναφορά…

Τα αναφερόμενα σε δημοσιεύματα σχετικά με την Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους γύρω από τα εργασιακά θέματα της<...> Ένωσης Ιπταμένων Συνοδών-Φροντιστών επιχειρηματολογούν με αποσπασματική αναφορά σε απομονωμένη φράση του συνολικού κειμένου της σχετικής Γνωμοδότησης, η οποία έχει άλλωστε δοθεί στη δημοσιότητα ήδη από την ημερομηνία έκδοσής της.

Ειδικότερα, τα αναφερόμενα στην από 7.11.2003 Εξώδικη Δήλωση-Διαμαρτυρία της Ένωσης Ιπταμένων Συνοδών-Φροντιστών δεν ευσταθούν, καθώς:

  • Οι διατάξεις του κανονισμού ο οποίος αφορούσε το Ιπτάμενο Προσωπικό (ν.2602/1998 ) καταργήθηκαν ήδη με το άρθρο 27, παρ. 10 του ν. 3185/03 και με την Υπουργική Απόφαση 58069/595 (ΦΕΚ 1434 /2.10.2003), η οποία ενέκρινε τον νέο κανονισμό. Η Υπουργική αυτή Απόφαση, όπως ορίζει ο νόμος, θα ισχύσει για περίοδο 8 μόνο μηνών και μπορεί να τροποποιηθεί ή αντικατασταθεί νωρίτερα με Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Οι παραπάνω ρυθμίσεις είναι και έχουν ήδη κριθεί και από την Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ως σύμφωνες με το Σύνταγμα και το ΠΔ 178/2002.
  • Η Ολυμπιακή Αεροπορία έχει ήδη καταγγείλει Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27, παρ.11 του ν.3185/03 και σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν.1876/1990. Οι όροι εργασίας που περιέχοντο στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας οι οποίες έχουν καταγγελθεί μπορούν να ρυθμιστούν με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εργασίας και Μεταφορών/ Επικοινωνιών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το άρθρο 27, παρ.11 του ν.3185/03. Και οι κοινές αυτές Υπουργικές Αποφάσεις θα ισχύσουν μόνο για περίοδο 8 μηνών και μπορούν να τροποποιηθούν ή αντικατασταθούν και πριν από τη λήξη των 8 μηνών με επιχειρησιακή ΣΣΕ. Και αυτή η ρύθμιση του άρθρου 27, παρ.11 του ν.3185/03 έχει κριθεί από την Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ως σύμφωνη με το Σύνταγμα, γιατί αποβλέπει στην εξυγίανση και διάσωση της εταιρίας, δηλαδή αποβλέπει στο γενικό συμφέρον. Επίσης η ίδια διάταξη έχει κριθεί και ως σύμφωνη με το ΠΔ 178/02.
  • Το μισθολόγιο και οι λοιποί βασικοί όροι εργασίας των Ιπταμένων Συνοδών/ Φροντιστών περιέχονται σε ΣΣΕ και δεν είναι περιεχόμενο ατομικών συμβάσεων εργασίας. Η ΟΑ δεν προτίθεται να τροποποιήσει όρους ατομικών συμβάσεων εργασίας.
  • Μετά την απόσχιση του πτητικού κλάδου της ΟΑ όλες οι εργασιακές σχέσεις των ασχολουμένων με το πτητικό έργο θα μεταβιβαστούν αυτοδικαίως και εκ του νόμου (άρθρ. 4 , παρ. 1,2 ΠΔ 178/2002) στο διάδοχο εργοδότη. Το ελληνικό δίκαιο δεν γνωρίζει δικαίωμα εναντιώσεως. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο στην προκειμένη περίπτωση, κατά την οποία η μεταβίβαση του πτητικού κλάδου γίνεται στο πλαίσιο της προσπάθειας για εξυγίανση και διάσωση της εταιρείας, εν όψει μάλιστα και των επικείμενων Ολυμπιακών Αγώνων.

    Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι οι ισχυρισμοί οι οποίοι έχουν διατυπωθεί στην Εξώδικη Δήλωση-Διαμαρτυρία της Ένωσης Ιπταμένων Συνοδών/ Φροντιστών δεν ευσταθούν, καθώς γίνεται αποσπασματική αναφορά στην σχετική Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με αποτέλεσμα όποιος δεν έχει μελετήσει το σύνολο της Γνωμοδότησης να μην έχει την δυνατότητα να εξάγει ολοκληρωμένα συμπεράσματα.

  • Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

    Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
    Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

    Ετικέτες
    29/04/2024
    26/04/2024
    25/04/2024
    24/04/2024
    23/04/2024
    22/04/2024