Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςJetZero: Πρωτοποριακό αεροπλάνο πήρε άδεια για εμπορικές πτήσεις
Αεροπορικά θέματα

JetZero: Πρωτοποριακό αεροπλάνο πήρε άδεια για εμπορικές πτήσεις

Η JetZero εγκρίθηκε για την απογείωση ενός επαναστατικού αεροσκάφους στην Καλιφόρνια, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή μειωμένων εκπομπών για την αεροπορική βιομηχανία.

Ένα εντελώς νέο σχήμα αεροσκάφους πήρε άδεια για απογείωση της Καλιφόρνια. Καθώς η αεροπορική βιομηχανία αναζητά απεγνωσμένα τρόπους μείωσης των εκπομπών άνθρακα, παρουσιάζει ένα πρωτοποριακό αεροπλάνο το JetZero.

«Αναζητούμε πολύ έντονα μια πορεία προς μηδενικές εκπομπές στα μεγάλα αεριωθούμενα αεροσκάφη και το μικτό πλαίσιο πτερυγίων μπορεί να προσφέρει 50% χαμηλότερη καύση καυσίμου και εκπομπές», είπε ο Tom O’Leary, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της JetZero. «Αυτό είναι ένα εκπληκτικό άλμα προς τα εμπρός σε σύγκριση με αυτό που έχει συνηθίσει η βιομηχανία.»

Το μικτό πλαίσιο πτερυγίων στο οποίο αναφέρεται μοιάζει με το σχέδιο “ιπτάμενης πτέρυγας” που χρησιμοποιείται από στρατιωτικά αεροσκάφη όπως το εμβληματικό βομβαρδιστικό B-2, αλλά το αναμεμειγμένο φτερό έχει περισσότερο όγκο στο μεσαίο τμήμα. Τόσο η Boeing όσο και η Airbus ασχολούνται με την ιδέα και το νέο ορόσημο της JetZero την φέρνει λίγο πιο κοντά στον φιλόδοξο στόχο της να θέσει σε λειτουργία ένα αεροσκάφος μικτής πτέρυγας το 2030.

Ο βασικός σχεδιασμός των εμπορικών αεροπλάνων δεν έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία 60 χρόνια. Τα σύγχρονα αεροσκάφη όπως το Boeing 787 και το Airbus A350 έχουν το ίδιο γενικό σχήμα με το Boeing 707 και το Douglas DC-8, τα οποία κατασκευάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1950 και ενίσχυσαν τον παράγοντα μορφής «σωλήνας και πτέρυγας» που χρησιμοποιείται ακόμα σήμερα.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η εμπορική αεροπορία δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια, ευνοώντας δοκιμασμένες λύσεις αλλά επειδή στην εποχή μας άλλες εξελίξεις – για παράδειγμα σε υλικά και κινητήρες – δίνουν τη δυνατότητα στο JetZero να πετά με ασφάλεια.

Ως ένα είδος υβριδίου μεταξύ ενός ιπτάμενου πτερυγίου και ενός παραδοσιακού «σωλήνα και πτέρυγα», το αναμεμειγμένο φτερό επιτρέπει σε ολόκληρο το αεροσκάφος να παράγει ανύψωση, ελαχιστοποιώντας την οπισθέλκουσα. Η NASA λέει ότι αυτό το σχήμα «βοηθά στην αύξηση της οικονομίας καυσίμου και δημιουργεί μεγαλύτερες περιοχές ωφέλιμου φορτίου (φορτίου ή επιβατών) στο κεντρικό τμήμα του αμαξώματος του αεροσκάφους». Ο οργανισμός το έχει δοκιμάσει μέσω ενός από τα πειραματικά του αεροπλάνα, του X-48.

Πάνω από περίπου 120 δοκιμαστικές πτήσεις μεταξύ 2007 και 2012, με δύο μη επανδρωμένα, τηλεκατευθυνόμενα X-48 απέδειξαν τη βιωσιμότητα της ιδέας. «Ένα αεροσκάφος αυτού του τύπου θα έχει άνοιγμα φτερών ελαφρώς μεγαλύτερο από ένα Boeing 747 και θα να προσγειώνεται και απογειώνεται από τους υπάρχοντες τερματικούς σταθμούς αεροδρομίων», λέει η NASA, προσθέτοντας ότι το αεροσκάφος θα ζυγίζει επίσης λιγότερο, θα παράγει λιγότερο θόρυβο και εκπομπές και θα κοστίζει λιγότερο στη λειτουργία του από ένα εξίσου προηγμένο συμβατικό μεταφορικό αεροσκάφος».

Το 2020, η Airbus κατασκεύασε ένα μικρού μεγέθους πτερύγιο επίδειξης, περίπου έξι πόδια μήκους, σηματοδοτώντας το ενδιαφέρον για την επιδίωξη ενός αεροσκάφους πλήρους μεγέθους στο μέλλον. Αλλά αν το σχήμα είναι τόσο αποτελεσματικό, γιατί δεν έχουμε ακόμη προχωρήσει στην κατασκευή αεροπλάνων με βάση αυτό;

Σύμφωνα με τον O’Leary, υπάρχει μια κύρια τεχνική πρόκληση που κρατά πίσω τους κατασκευαστές. «Είναι η πίεση μιας μη κυλινδρικής ατράκτου», λέει, επισημαίνοντας το γεγονός ότι ένα αεροπλάνο σε σχήμα σωλήνα είναι πιο ικανό να διαχειριστεί τους συνεχείς κύκλους διαστολής και συστολής που έρχονται με κάθε πτήση.

Ένα τέτοιο ριζικά νέο σχήμα θα έκανε το εσωτερικό του αεροπλάνου να φαίνεται αλλά και θα έδινε πολύ διαφορετική αίσθηση ναυσιπλοϊας από τα σημερινά αεροσκάφη ευρείας ατράκτου. Το τυπικό μονόκλιτο αεροπλάνο έχει τρεις επί τρεις θέσεις, αλλά αυτό είναι ένα είδος κοντύτερου, φαρδύτερου σωλήνα. Θα έχει τον ίδιο αριθμό ατόμων, αλλά μπορεί να έχει 15 ή 20 σειρές κατά μήκος της καμπίνας, ανάλογα με το πώς θα τη διαμορφώσει κάθε συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024