Σύντομα σε ανοικτή διαβούλευση θα είναι το Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ για την ανάδειξη της τουριστικής ταυτότητας της Λάρισας, που εκπονεί το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Συνεδρίασε χθες, για πρώτη φορά, η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Λαρισαίων. Πρόκειται για μία από τις θεσμοθετημένες επιτροπές διαβουλεύσεις του Δήμου, που σκοπό έχει, ως γνωμοδοτικό όργανο, να συμβάλει στην ανάδειξη της τουριστικής ταυτότητας της Λάρισας και βεβαίως στην αναγκαία εξωστρέφεια της.
Στη συνεδρίαση προήδρευσε ο αναπληρωτής δήμαρχος κ. Γιώργος Σούλτης, ενώ συμμετείχαν δημοτικοί σύμβουλοι και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων, που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον και δηλώσει συμμετοχή. Όπως τόνισε ο κ. Σούλτης η λειτουργία της Επιτροπής θα είναι ανοικτή, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο αυτή να συμπληρωθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Όπως τόνισε ο κ. Σούλτης, “βασική αρχή της νέας δημοτικής αρχής είναι η διεύρυνση της δημοκρατίας και η πολύπλευρη συμμετοχή των πολιτών στην διακυβέρνηση του δήμου. Πιστεύουμε και έχουμε ήδη υιοθετήσει ένα συμμετοχικό μοντέλο διοίκησης το οποίο αξιοποιεί τις θεσμικές διατάξεις του νόμου του Καλλικράτη, αλλά αν χρειαστεί θα πάει και πέρα από αυτές θεσμοθετώντας νέες πρακτικές. Η επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης προβλέπεται από το νόμο του Καλλικράτη, αλλά όπως και οι άλλες επιτροπές συμμετοχικής διακυβέρνησης δεν είχαν υλοποιηθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Θεωρούμε ότι η επιτροπή μπορεί να παίξει ένα ουσιαστικό ρόλο για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα όχι μόνο της πόλης μας, αλλά της ευρύτερης περιοχής της περιφερειακής ενότητας, και όλης της Θεσσαλίας. Θεωρούμε ότι η πόλη μας, ο δήμος και κατ’επέκταση η ευρύτερη περιοχή είναι αδικημένη όσο αφορά τις δυνατότητες της για τουριστική ανάπτυξη. Θεωρούμε ότι η πολιτεία δεν έχει ασχοληθεί ποτέ σοβαρά με το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής μας. Ο Δήμος Λαρισαίων δεν ανέλαβε ποτέ μια πρωτοβουλία για την τουριστική ανάπτυξη της ίδιας της πόλης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καν υλικό για την προβολή της πόλης. Οι ενέργειες που γίνονται από τους δήμους της περιοχής και την περιφέρεια τα τελευταία χρόνια, όσο σημαντικές και να είναι, είναι μεμονωμένες και δε συντονίζονται μεταξύ τους στη βάση ενός οργανωμένου σχεδίου δράσης”.
Όπως τόνισε ο αναπληρωτής δήμαρχος, η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης θα πρέπει να ασχοληθεί με τα θέματα όπως:
- Καταγραφή των άμεσων πρακτικών προβλημάτων τα οποία απασχολούν τους φορείς του τουρισμού την πόλη μας, στο δήμο και στην ευρύτερη περιοχή.
- Αξιολόγηση των άμεσων πρακτικών προβλημάτων και προτάσεις για λύση τα οποία θα προωθηθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο.
- Σχεδιασμός και παραγωγή τουριστικού υλικού για την πόλη και το δήμο.
- Σχεδιασμός για ενέργειες συντονισμού των τουριστικών δράσεων όλων των δήμων της περιφερειακής ενότητας και συντονισμό με την περιφέρεια Θεσσαλίας.
- Σχεδιασμός τουριστικών διαδρομών και τουριστικών πλάνων για το δήμο
- Σχεδιασμός δρώμενων και γεγονότων τα οποία μπορούν να ανεβάσουν το τουριστικό ενδιαφέρον για το δήμο μας.
- Σχεδιασμός ενός μακροπρόθεσμου αναπτυξιακού πλάνου για τον δήμο και την ευρύτερη περιοχή.
Στρατηγικό Σχέδιο Μαρκετινγκ
Ευτυχής συγκυρία θεωρείται ότι η έναρξη της λειτουργίας της Επιτροπής συμπίπτει με την διαδικασία εκπόνησης “Στρατηγικού Σχεδίου Μάρκετινγκ”, που αποτελεί μελέτη η οποία ανατέθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή, με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Ο κ. Σούλτης τόνισε ότι το Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ, που εκπονείται από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας θα αποτελέσει πολύ σημαντικό εργαλείο στους σχεδιασμούς της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης. “Η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης κατά τη γνώμη μας θα πρέπει να ασχοληθεί με τα παρακάτω θέματα τα οποία πρέπει να αξιολογηθούν και να τους δοθεί σειρά προτεραιότητας -καταγραφή των άμεσων πρακτικών προβλημάτων τα οποία απασχολούν τους φορείς του τουρισμού την πόλη μας, στο δήμο και στην ευρύτερη περιοχή”.
Στο πλαίσιο αυτό ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Θεόδωρος Μεταξάς, παρουσίασε συνοπτικά βασικά στοιχεία της μελέτης, τα οποία στις αρχές Φεβρουαρίου θα τεθεί σε ανοικτή διαβούλευση.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.