Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΔράσεις marketing ύψους 300 εκατ. ευρώ καλείται να δρομολογήσει ο ελληνικός τουρισμός

Δράσεις marketing ύψους 300 εκατ. ευρώ καλείται να δρομολογήσει ο ελληνικός τουρισμός

Με αφορμή τα αποτελέσματα της μελέτης “Σχέδιο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού στην μετα-Ολυμπιακή Περίοδο” που παρουσιάσθηκε χθες στο 3ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ, Σύνδεσμός Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, από τον κ. E. Bordas, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Δημ. Αβραμόπουλος όρισε για σήμερα το πρωί επίσημη συνάντηση με τους ερευνητές με στόχο την αναλυτικότερη παρουσίαση και…

Με αφορμή τα αποτελέσματα της μελέτης “Σχέδιο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού στην μετα-Ολυμπιακή Περίοδο” που παρουσιάσθηκε χθες στο 3ο Συνέδριο του ΣΕΤΕ<...>, Σύνδεσμός Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, από τον κ. E. Bordas, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Δημ. Αβραμόπουλος όρισε για σήμερα το πρωί επίσημη συνάντηση με τους ερευνητές με στόχο την αναλυτικότερη παρουσίαση και την πλήρη ενημέρωση του γύρω από την μελέτη.

Το κόστος των απαιτούμενων οργανωτικών και επιχειρησιακών δομών και των δράσεων μάρκετινγκ, που θα πρέπει να δρομολογηθούν στον ελληνικό τουρισμό, προκειμένου να μην “εξατμιστούν” τα οφέλη από την επιτυχή διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων, ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την μελέτη που ανέθεσε ο ΣΕΤΕ στην εταιρία International Tourism Consultants, THR Barcelona, η οποία έχει κάνει ανάλογη μελέτη στο παρελθόν για την Βαρκελώνη.

Το κύριο μήνυμα του συνεδρίου που διοργανώθηκε χθες με τη συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης ήταν “Τώρα ή Ποτέ” για τον ελληνικό τουρισμό. Η αυξημένη αναγνωρισιμότητα που έχει σήμερα η Ελλάδα λόγω της επιτυχούς διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων θα “εξατμισθεί” κατά μεγάλο μέρος μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Στο διάστημα αυτό, ο ελληνικός τουρισμός, αν θέλει να κεφαλοποιήσει τους Αγώνες, πρέπει να επενδύσει σε οργανωτικές / επιχειρησιακές δομές και δράσεις μάρκετινγκ, των οποίων το κόστος υπολογίζεται σε 300 εκ Ευρώ. Στην επένδυση αυτή προτείνεται να συμμετέχουν το Υπουργείο και ο ΕΟΤ με ποσοστό 40%, οι Περιφέρειες με ποσοστό 25%, ο ιδιωτικός τομέας με 20% και η Τοπική Αυτοδιοίκηση με 15%.

Οι προτάσεις / συμπεράσματα του Συνεδρίου μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

  • Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση της επένδυσης είναι η δημιουργία κεντρικής μονάδας μάρκετινγκ για τον ελληνικό τουρισμό, παράλληλα με την ίδρυση τοπικών μονάδων που θα καλύπτουν το σύνολο των τουριστικών προορισμών της χώρας. Η μονάδα αυτή βασίζεται στη λογική των εξειδικευμένων marketing-product clubs που υποστηρίζονται επιστημονικά σε επίπεδο έρευνας και επικοινωνίας. Η μονάδα αυτή μπορεί να βρίσκεται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα σε 18 μήνες.
  • Ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να αποκτήσει άμεσα ενιαίο και σταθερό branding. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι το λογότυπο του ελληνικού τουρισμού έχει αλλάξει 8 φορές τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ η Ισπανία και η Γαλλία διατηρούν το ίδιο για 20 και 15 χρόνια αντίστοιχα.
  • Οι θεματικές κρουαζιέρες, το γιώτιγνκ πολυτελείας, τα συνέδρια και ο εκπαιδευτικός τουρισμός προτάθηκαν από το συνέδριο ως οι τομείς που συνδυάζουν σε υψηλό βαθμό ελκυστικότητα και ανταγωνιστικότητα. Ακολουθούν το ταξίδια κινήτρων, οι μίνι διακοπές, η γαστρονομία, ο φυσιολατρικός τουρισμός, ο τουρισμός περιπέτειας, οι επαγγελματικές συναντήσεις, τα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών καθώς και οι περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης. Η σχετική μελέτη αξιολογεί επίσης την ανταγωνιστικότητα 27 διαφορετικών τουριστικών προϊόντων, λαμβάνοντας υπόψη την προβλεπόμενη ζήτηση, την κερδοφορία, τους ανταγωνιστικούς προορισμούς και την διαπραγματευτική ικανότητα της τουριστικής μας προσφοράς.
  • Στην στρατηγική επιλογή του ελληνικού τουρισμού για διαφοροποίηση, ιδιαίτερης σημασίας είναι η αναφορά ότι προσφέρονται τουλάχιστον 309 τουριστικά προϊόντα ειδικών ενδιαφερόντων τα οποία διατίθενται μέσω τουλάχιστον 2.800 `Special Interest Tour Packagers`. Αυτά μπορούν να δημιουργήσουν νέες αγορές οι οποίες δεν ταυτίζονται αναγκαστικά με γεωγραφικά όρια, άλλα αποτελούν ειδικά τμήματα μέσα στις αγορές χωρών που κινείται ήδη ο ελληνικός τουρισμός.
Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024