Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστική ΠολιτικήΔιαφήμιση & ΠροβολήΑνταγωνιστική η Αθήνα, ως ευρωπαϊκή μητρόπολη
Ομιλία του Αρη Σπηλιωτόπουλου στη Γ.Σ. της ΕΞΑ

Ανταγωνιστική η Αθήνα, ως ευρωπαϊκή μητρόπολη

Κατά την ομιλία του στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, αναφέρθηκε σε ένα όραμα, που θέλει τον “καθρέφτη” της χώρας, την Αθήνα, να λειτουργήσει ανταγωνιστικά με άλλες…

Κατά την ομιλία του στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής, ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, αναφέρθηκε<...> σε ένα όραμα, που θέλει τον “καθρέφτη” της χώρας, την Αθήνα, να λειτουργήσει ανταγωνιστικά με άλλες μητροπόλεις της Ευρώπης, δίνοντας ένα σαφέστατο στίγμα της προσπάθειας για την εδραίωση της Ελλάδας μεταξύ των κορυφαίων προορισμών παγκοσμίως.

“Στη μάχη για να κερδίσουμε το σημαντικό αυτό εθνικό στοίχημα, χρειάζεται πολλή δουλειά: από την Πολιτεία και την Κεντρική Κυβέρνηση, από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, από τους επιχειρηματίες του τουρισμού”, είπε ο κ. Σπηλιωτόπουλος.

“Χρειάζεται επίσης δουλειά στον τομέα του πολιτισμού, των πολιτιστικών παραστάσεων, των καλλιτεχνικών εκθέσεων διεθνούς κύρους, των εμπορικών καταστημάτων, των μέσων μαζικής μεταφοράς, των αερομεταφορών κ.α. Όλων αυτών των παραγόντων που δίνουν σε μια πρωτεύουσα, όπως η Αθήνα, τον διεθνές μητροπολιτικό χαρακτήρα που της αξίζει. Με άλλα λόγια, μιλώ για την Αθήνα του σήμερα, που, μέσα από την έμφαση στην ποιότητα, μπορεί να διαδραματίσει ρόλους υψηλών απαιτήσεων για την οικονομία της χώρας μας. Αυτή η αδιαπραγμάτευτη έμφαση στην ποιότητα αποτελεί τον σκληρό πυρήνα της στρατηγικής μας για την ανάπτυξη και την βιωσιμότητα του τουριστικού μας προϊόντος και στον τομέα του τουρισμού πόλεων το city break.

Η σημασία του City Break στη διαμόρφωση μιας νέας τουριστικής ταυτότητας για την πόλη, είναι καίριας σημασίας. Ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες από την Ευρώπη επιλέγουν κάθε χρόνο αυτό το πλαίσιο παραμονής σε μια ξένη χώρα. Το πλαίσιο του αστικού τουρισμού, του τουρισμού πόλης. Πεποίθησή μου είναι ότι η δυνατότητα της Αθήνας να διεκδικήσει ένα ευρύτερο μερίδιο αγοράς και να αναδειχθεί από μέσος σταθμός, σε τελικό προορισμό, είναι μεγάλη εξαιτίας κάποιων βασικών γνωρισμάτων. Ένα είναι το κλίμα. Ένα άλλο είναι το σύγχρονο δίκτυο συγκοινωνιών που ολοένα εξελίσσεται και εκσυγχρονίζεται. Μιλώ για το μετρό, το τραμ, αλλά και τις αστικές συγκοινωνίες.

Εάν προσθέσουμε σε αυτά το διεθνές αεροδρόμιο, με το διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο απευθείας αεροπορικών συνδέσεων και τον αυξανόμενο αριθμό εταιρειών χαμηλού κόστους, καθώς και την βελτίωση της αισθητικής του αστικού περιβάλλοντος, τότε είναι σαφές ότι από την εικόνα προκύπτει μια πόλη μεγάλων οριζόντων, ικανή να χαρίσει συγκινήσεις και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Φυσικά, δεν είναι μόνο αυτά. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της Αθήνας συμπεριλαμβάνονται:

  • το αναβαθμισμένο και ανταγωνιστικό σε τιμές ξενοδοχειακό δυναμικό,
  • η δημιουργία μεγάλου αριθμού εμπορικών κέντρων
  • η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και τα ευρύτερα έργα αναβάθμισης του ιστορικού κέντρου,
  • η άμεση πρόσβαση στις ακτές της Αττικής,
  • η πλούσια γαστρονομική σκηνή
  • η έντονη νυχτερινή διασκέδαση της πόλης.
  • οι πολιτιστικές παραστάσεις και οι εκθέσεις κύρους που τα τελευταία χρόνια –για να είμαστε δίκαιοι- έχουν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα.

Ασφαλώς, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι λείπουν τα μεγάλα συνεδριακά κέντρα. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι εταιρικές συναντήσεις δεν πραγματοποιούνται σε μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας. Ωστόσο, ακόμα και έτσι, ακόμα και με κάποιες αδυναμίες, η Αθήνα μπορεί να λειτουργήσει ως η Μητρόπολη της ΝΑ Ευρώπης”.

Ο υπουργός δήλωσε Ο αστικός τουρισμός είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τουριστικός τομέας στην Ευρώπη. Έπειτα από την ύφεση που υπέστη η παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία από την κρίση της 11ης Σεπτεμβρίου και την επιδημία του SARS το 2002, ακολούθησε η ραγδαία αύξηση των διανυκτερεύσεων σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές πόλεις. Αυτό, όπως έχω ξαναπεί, επέφερε σημαντικές αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη του Τουρισμού, καθώς στην ουσία γέννησε και θεμελίωσε τον θεσμό του City Break.

“Σήμερα, οι συνθήκες είναι για μια ακόμη φορά καθοριστικές. Με την παγκόσμια οικονομική κρίση να επηρεάζει σημαντικά και την τουριστική βιομηχανία, ο σύντομος χρόνος διαμονής δημιουργεί νέα δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε προς όφελος της χώρας μας. Προς όφελος της Αθήνας. Απομένει σε όλους εμάς να αποκρυπτογραφήσουμε αυτές τις τάσεις και να λειτουργήσουμε αναλόγως, προτάσσοντας την ποιότητα ως βασικό μοχλό μιας στρατηγικής με συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα. Για να πετύχουμε σε αυτό χρειάζονται τα εξής:
– Να αυξήσουμε την αξιολόγηση της Αθήνας στον παράγοντα value for money. Η αποκατάσταση της σχέσης τιμής και προσφερόμενων υπηρεσιών μπορεί να αποτελέσει διαφοροποιητικό ελκυστικό στρατηγικό σημείο.
– Να αντιμετωπιστεί η Αθήνα, ως ξεχωριστό brand name στην στρατηγική προβολής της στο εξωτερικό. Η στοχευμένη επικοινωνία ενός δυνατού brand name όπως η Αθήνα, η οποία δε χρειάζεται προσπάθεια χτισίματος αναγνωρισιμότητας (awareness) καθώς η ιστορία της την έχουν κάνει γνωστή σε κάθε γωνιά του πλανήτη μπορεί να αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα.

Ήδη οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 έδωσαν μια νέα δυναμική στην αναγνωρισιμότητα της πρωτεύουσας, η οποία συνεχίζεται. Στον τομέα της δημιουργίας αυτοτελούς ταυτότητας της Αθήνας ως τουριστικό προορισμό, χρειάζονται συνέργιες και συνεργασίες με τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά κυρίως με την τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία διατηρεί το κομβικό μερίδιο σε αυτό το επίπεδο.

Για την ποιότητα ως κυρίαρχο στόχο της χώρας μας, μίλησα από την πρώτη μου μέρα στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης. Θέτοντας το στοιχείο αυτό στο επίκεντρο της πολιτικής μας, κάναμε πολλά. Ξεκινήσαμε άμεσα και ολοκληρώνουμε την αποτύπωση των χαρακτηριστικών όλων των τουριστικών καταλυμάτων της χώρας, με στόχο την καταγραφή της ποιότητας. Η εισαγωγή της έννοιας `παρεχόμενη υπηρεσία` είναι η καινοτομία που θα συμπεριληφθεί στο νέο σύστημα ταξινόμησης των τουριστικών καταλυμάτων, το οποίο επεξεργαζόμαστε. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε κάθε προσπάθεια ένταξης καταλυμάτων σε προγράμματα πιστοποίησης ποιότητας υπηρεσιών. Παράλληλα, ενισχύσαμε μελέτη της ΠΟΞ για την πιστοποίηση των οικολογικών ξενοδοχείων στοχεύοντας στην ένταξη της ξενοδοχειακής αγοράς στον «πράσινο τουρισμό». Επιπλέον, μέσα από το ΕΠΑΝ ΙΙ, προκηρύσσουμε δράσεις χρηματοδότησης μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων για την απόκτηση οικολογικών σημάτων (ECO LABEL). Παράλληλα, ολοκληρώσαμε τις προδιαγραφές για τα boutique hotels έναν νέο θεσμό που ενισχύει την ποιότητα και ανταποκρίνεται σε μια νέα ολοένα και αυξανόμενη τουριστική τάση η οποία τοποθετεί την Αθήνα στον χάρτη των σύγχρονων μητροπόλεων”.

“Η Αθήνα”, τόνισε ακόμη ο υπουργός, “διαθέτει πολλές δυνατότητες να γίνει μια σύγχρονη πόλη για city break. Έχει αδυναμίες, αλλά έχει και προοπτικές. Αυτές πρέπει να δούμε, όλες και όλοι μαζί, προκειμένου να ξεπεράσουμε παρωχημένες λογικές και μεμψιμοιρίες και να συνεργαστούμε στενά και αρμονικά προκειμένου να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητά μας. Το μυστικό βρίσκεται στη συνεργασία. Βρίσκεται στους ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας. Βρίσκεται στην τόλμη.

Και επειδή ο θεσμός του City Break ανήκει στην τουριστική θεματολογία του εικοστού πρώτου αιώνα, οφείλω να ξεκαθαρίσω ότι ένας από τους σημαντικότερους στόχους μας είναι να εδραιωθεί η Αθήνα και η ευρύτερη περιοχή της Αττικής στην αγορά των παγκόσμιων προορισμών τουρισμού πόλεων. Σκεφτείτε μόνο ότι, τα προσεχή χρόνια, η αγορά «city break» αναμένεται να ξεπεράσει τον αριθμό των 30 εκατομμυρίων τουριστών σε Ευρωπαϊκό έδαφος. Δεδομένου, λοιπόν, ότι ήδη η Αθήνα συγκεντρώνει περίπου 2,5 εκατομμύρια επισκέπτες, από κάθε κατηγορία, είναι αυτονόητο το ότι εάν καταφέρει να κατακτήσει ένα σταδιακά αυξανόμενο μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς, τα αποτελέσματα θα είναι σημαντικά για την ευρύτερη περιοχή.

Δε χωρά αμφιβολία ότι το στοίχημα είναι φιλόδοξο. Όμως, είμαι από αυτούς που πάντα πίστευαν και πιστεύουν ότι, όταν στοχεύεις στο τέλειο, φτάνεις στο ικανοποιητικό. Όταν εξΆ αρχής στοχεύεις στο μέτριο, δεν φτάνεις πουθενά. Ας μου επιτραπεί, λοιπόν, η θετική διάθεση ότι με πολύ δουλειά, κόπο και συνεργασία θα το κερδίσουμε. Η Αθήνα προβάλλει ήδη ως ένας από τους πλέον ελκυστικούς προορισμούς στο τουριστικό `σώμα`.

Έχει γίνει φανερό πως οι τιμές των ξενοδοχείων είναι πλέον ανταγωνιστικές. Αυτό προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία, τα δικά σας, που αφορούν τη σύγκριση μεταξύ της Αθήνας και άλλων ανταγωνιστικών πόλεων. `Αρα η Αθήνα μπορεί, κάτω από τους σωστούς χειρισμούς, να καταστεί ένας ιδιαίτερα σημαντικός και δημοφιλής προορισμός city break, αφού διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές και πολλές και διαφορετικές δυνατότητες αναψυχής και ψυχαγωγίας για τους επισκέπτες της.

Για όλους μέσα σε τούτη την αίθουσα, ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση. Είναι στάση και έργο ζωής. Είναι έργο που προσφέρει σημαντικά στην ελληνική οικονομία. Για τα μεγάλα και σημαντικά, χρειάζεται ομαδική προσπάθεια και κοινό όραμα. Χρειάζεται συνένωση δυνάμεων και προσπαθειών. Μπορεί ο πήχης να είναι ψηλά, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι οι μεγάλες προσπάθειες είναι αυτές που φέρνουν και μεγάλα αποτελέσματα. Κοινός μας στόχος, είναι να δώσουμε στην Αθήνα, την αίγλη και το κύρος που της αξίζει. Την αίγλη μιας πόλης με σπουδαίο παρελθόν και το κύρος μιας ευρωπαϊκής μητρόπολης με ακόμα πιο σπουδαίο μέλλον”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024