Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΟι τάσεις της τουριστικής αγοράς από τον Van Steen
Πρόεδρος της ECTAA

Οι τάσεις της τουριστικής αγοράς από τον Van Steen

Μία από τις σημαντικότερες απόψεις που ακούστηκαν, στην πολύ επιτυχημένη εκδήλωση που έκανε ο ΗΑΤΤΑ τη Δευτέρα που μας πέρασε με γενικό τίτλο «Αναπτυξιακή Σύμπραξη “Always Tourism”», ήταν αυτή του κ. Jan Van Steen, Προέδρου της ECTAA…

Μία από τις σημαντικότερες απόψεις που ακούστηκαν, στην πολύ επιτυχημένη εκδήλωση που έκανε ο ΗΑΤΤΑ τη Δευτέρα που μας πέρασε με γενικό τίτλο «Αναπτυξιακή Σύμπραξη “Always Tourism”», ήταν αυτή του κ. Jan Van Steen, Προέδρου<...>της ECTAA. Το θέμα της διάλεξης του κ. Van Steen ήταν: “Τάσεις της τουριστικής αγοράς και εξελίξεις του κλάδου διεθνώς”.

Παρουσιάζοντας αρχικά το σύστημα διανομής και πως λειτουργούσε το 1995, συνέχισε δείχνοντας τις σημαντικότατες αλλαγές που υπέστη. Οι λόγοι για αυτές τις αλλαγές ήταν: η απελευθέρωση των αερομεταφορών και η επιτυχία των εταιριών χαμηλού κόστους, η ανάπτυξη του internet και η αλλαγή των δικτύων διανομής, η αλλαγή στη συμπεριφορά του καταναλωτή, αλλά και οι τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.

Ιδιαίτερα για τις αερομεταφορές μίλησε για την κατακόρυφη αύξηση των πτήσεων των εταιριών χαμηλού κόστους και την αλλαγή που επέφεραν στα αεροπορικά προϊόντα και στην τιμολόγηση τους.

Για τα κανάλια διανομής είπε πως το 60% των online πωλήσεων δημιουργήθηκαν από προμηθευτές (άμεση πώληση), ενώ το 40% από online πράκτορες. Επίσης το 56% των online πωλήσεων σχετίζονται με τις αερομεταφορές. Τόνισε την αύξηση των online πωλήσεων από το 2005 (2 δισ. ευρώ), 2006 (4 δισ. ευρώ), ως το 2007 (7 δισ. ευρώ). Συνεχίζοντας είπε πως το 45% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών χρησιμοποιούν πλέον το internet για να προγραμματίσουν το ταξίδι τους. Τέλος μίλησε για την αυξημένη σημασία των GDSs στην ανάπτυξη της αγοράς και την αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα με τα online τουριστικά γραφεία.

Ακολούθως για την συμπεριφορά του καταναλωτή που συνεχώς αλλάζει είπε πως οι πελάτες έχουν περισσότερη ταξιδιωτική εμπειρία, πως η ανάπτυξη του γρήγορου internet αλληλεπιδρά στη συμπεριφορά τους, πως πλέον οι καταναλωτές ζητούν μεγαλύτερο έλεγχο στην οργάνωση του ταξιδιού τους και ότι ζητούν πλέον μια εξαιρετική ταξιδιωτική εμπειρία λόγω της έλλειψης χρόνου. Επίσης μίλησε για την τάση του πελάτη προς τα μη οργανωμένα ταξίδια.

Ανέφερε επίσης, πως οι φυσικές καταστροφές, οι επιδημίες, οι πόλεμοι και οι τρομοκρατικές ενέργειες κάνουν δυσκολότερο τον σχεδιασμό των διακοπών.

Για τις αλλαγές στα κανάλια διανομής σημείωσε την αυξανόμενη πίεση στην βιομηχανία και την ανάγκη για αλλαγές. Επίσης πως ο ρόλος των τουριστικών γραφείων θα χρειαστεί περισσότερο εξειδικευμένο προσωπικό. `Αρα ο αυξημένος ανταγωνισμός προϋποθέτει και μεγάλη ανάπτυξη και εξειδίκευση. Σαν συνέπεια η διανομή από το διαδίκτυο θα πρέπει να τείνει προς την απλότητα και να προσέξει την σκέψη του πελάτη για χαμηλές τιμές. Τέλος θα πρέπει ο πράκτορας πλέον να γίνει σύμβουλος διακοπών.

Συνέχισε με τα μελλοντικά σενάρια και είπε πως οι πράκτορες θα χρειάζεται να δουλεύουν βάσει των νέων μοντέλων και να δώσουν να καταλάβει ο πελάτης την αναγκαιότητα τους.

Συμπερασματικά είπε πως μια ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη αναμένεται τα επόμενα χρόνια και θα πρέπει όλοι να συγχρονιστούν με αυτή και να αλλάξουν την σχέση τους με τον πελάτη – καταναλωτή.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024