Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΔύσκολη χρονιά το 2010 για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος
Ο Αύγουστος εμφάνισε μείωση 18,1% στις πτήσεις

Δύσκολη χρονιά το 2010 για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος

Δύσκολη χρονιά το 2010 και για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η οικονομική κρίση, η οποία έχει επηρεάσει σημαντικά τον κλάδο των αερομεταφορών διεθνώς, έκαμψε και το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, με […]

Δύσκολη χρονιά το 2010 και για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η οικονομική κρίση, η οποία έχει επηρεάσει σημαντικά τον κλάδο των<...> αερομεταφορών διεθνώς, έκαμψε και το “Ελευθέριος Βενιζέλος”, με αποτέλεσμα οι θετικοί δείκτες που είχε παρουσιάσει στο α` τρίμηνο του έτους, να περάσουν σε αρνητικό πρόσημο από τον Απρίλιο και μετά, τόσο σε ό,τι αφορά στην επιβατική κίνηση, όσο και στον αριθμό των πτήσεων. Πιο μεγάλη είναι η μείωση στις πτήσεις εσωτερικού, ενώ το Σεπτέμβριο καταγράφονται κάποια αμυδρά σημάδια περιορισμού της αρνητικής τάσης.

Επιβατική κίνηση
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο του 2010 η επιβατική κίνηση εσωτερικού ήταν αυξημένη κατά 18,8%, ενώ το Σεπτέμβριο παρατηρείται μείωση κατά -14,7%, με τη μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στους μήνες Αύγουστο -17,7% και Ιούνιο -17,4%, πάντα σε σχέση με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2009. Σε επίπεδο 9μήνου η πτώση στην επιβατική κίνηση εσωτερικού παρουσιάζει μείωση κατά -6,4%, ενώ του εξωτερικού κατά -2,3%. Στο σύνολο η επιβατική κίνηση παρουσιάζει μια πτώση της τάξης του -3,8% και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του ΔΑΑ στο τέλος του έτους ενδέχεται να πλησιάσει ή και να περάσει το -4%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι εν μέσω της κρίσης δύο αγορές παρουσιάζουν άνοδο της επιβατικής κίνησης στη διάρκεια του 9μηνου. Πρόκειται για τις αγορές της Μέσης και της Aπω Ανατολής.

Πτήσεις
Ανάλογη είναι και η εικόνα που παρουσιάζουν οι πτήσεις, καθώς στο δίκτυο εσωτερικού ο Ιανουάριος είχε σημαντική αύξηση της τάξης του 19,7% και το Σεπτέμβριο να περνούν σε αρνητικό έδαφος, κατά -16,9%, με τη χειρότερη επίδοση να έχει ο Αύγουστος -18,1%. Στο δίκτυο του εξωτερικού ο Ιανουάριος άνοιξε με αύξηση των πτήσεων κατά 5,9% για να περάσει το Σεπτέμβριο σε αρνητικό πρόσημο, -5,7% με το χειρότερο μήνα το Μάϊο, όπου η μείωση ήταν της τάξης του -10,3%.

Στην πρώτη πεντάδα των δημοφιλέστερων ευρωπαϊκών προορισμών περιλαμβάνονται το Λονδίνο, η Λάρνακα, το Παρίσι, η Ρώμη και το Μόναχο. Στους μη ευρωπαϊκούς προορισμούς ήταν: Νέα Υόρκη, Ντουμπάϊ, Κάιρο, Ντόχα και Τελ Αβιβ, ενώ στο εσωτερικό Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Χανιά και Σαντορίνη.

Παρά την οικονομική κρίση, ο ΔΑΑ με την πολιτική που ακολουθεί το τμήμα μάρκετινγκ κατάφερε μέσα στο 2010 να προσελκύσει 8 νέες εταιρείες και συγκεκριμένα τις Air Canada, Croatia Airlines, Kuban Airlines, Viking Hellas, Estonian Air, Meridiana Fly, Air Transat και Transaero. Παράλληλα, άνοιξαν 7 νέοι προορισμοί προς Εμπρίλ (Ιράκ), Σουλαϊμανίγια (Ιράκ), Ναγιάφ (Ιράκ), Ταλίν (Εσθονία), Βερόνα (Ιταλία), Ζάγκρεμπ (Κροατία) και Αγία Πετρούπολη.

Σημειώνεται ότι για τη στήριξη των αεροπορικών εταιρειών, στη δύσκολη περίοδο που διέρχονται λόγω της οικονομικής κρίσης, τοαεροδρόμιο ανακοίνωσε ότι “παγώνει” για το 2010 όλες τις αεροναυτιλιακές χρεώσεις του αεροδρομίου (προσγείωσης, στάθμευσης, ασφάλειας, αεροσταθμού και επίγειας εξυπηρέτησης). Ωστόσο, θεωρείται από τα ακριβότερα αεροδρόμια της Ευρώπης, σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις για την παροχή υπηρεσιών, από πολλές αεροπορικές εταιρείες, κυρίως από τις λεγόμενες low cost, που θα επιθυμούσαν να καταστήσουν το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ως βάση τους για πτήσεις στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής.

Κάμψη των εσόδων
Φυσικό επακόλουθο της πτώσης της επιβατικής κίνησης και των πτήσεων είναι και η μείωση των εσόδων του αεροδρομίου, γεγονός που επηρεάζει όλους τους άλλους επιμέρους οικονομικούς δείκτες της εταιρείας. Φυσικό επακόλουθο της εξέλιξης αυτής είναι και η πτώση των εσόδων του αεροδρομίου, γεγονός που επηρεάζει όλους τους άλλους επιμέρους οικονομικούς δείκτες της εταιρίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν τα έσοδα στο 9μηνο του 2010 παρουσιάζουν μια κάμψη της τάξης του 4% και η τάση αυτή ενδέχεται να συνεχιστεί μέχρι τέλος του έτους. Η σχετικά περιορισμένη κάμψη των εσόδων προέρχεται από τη μείωση τόσο των αεροπορικών εσόδων (τα οποία αντικατοπτρίζουν την πορεία της επιβατικής κίνησης, κυρίως του εσωτερικού) όσο και των μη αεροπορικών εσόδων, τα οποία παρουσιάζουν κάμψη λόγω της μειωμένης κίνησης αλλά και της κάμψης της κατανάλωσης, η οποία έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024