Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΤράπεζες οι νέοι σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής μετά τη διακοπή με την CSFB

Τράπεζες οι νέοι σύμβουλοι ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής μετά τη διακοπή με την CSFB

Τρεις τράπεζες θα είναι οι σύμβουλοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας στην προσπάθειά της για αναζήτηση ιδιωτικών κεφαλαίων μετά την απόφαση για διακοπή της συνεργασίας με την Credit Swiss First Boston (CSFB), […]

Τρεις τράπεζες θα είναι οι σύμβουλοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας<.> στην προσπάθειά της για αναζήτηση ιδιωτικών κεφαλαίων μετά την απόφαση<...> για διακοπή της συνεργασίας με την Credit Swiss First Boston (CSFB), σύμφωνα με χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Χρίστου Βερελή στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Χριστοδουλάκης διευκρίνισε ότι η πώληση της Ολυμπιακής αφορά το 51% της εταιρίας και στη διαδικασία αυτή μπορεί να πάρουν μέρος και τράπεζες, πλην της Αγροτικής που είναι κρατική.

Κατά τη χθεσινή δεύτερη μέρα της συζήτησης στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής οι πρώην υπουργοί του ΠΑΣΟΚ Χάρης Καστανίδης και Τάσος Μαντέλης, αλλά και ο Χρίστος Βερελής υπεραμύνθηκαν της πολιτικής τους στο θέμα της Ολυμπιακής.

Ο Χάρης Καστανίδης είπε ότι κανένα πρόγραμμα εξυγίανσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας τόσο της Νέας Δημοκρατίας όσο και του ΠΑΣΟΚ δεν απέτυχε μέχρι το 1997, όπως αποδεικνύει και η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το Νοέμβριο του 1997, και έκανε λόγο για αλλαγή κατεύθυνσης της κυβέρνησης από τις αρχές του 1998, με την αναζήτηση ξένου επενδυτή, την αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων και τη μη εφαρμογή του οργανογράμματος Μακένζι.

Ο Τάσος Μαντέλης τόνισε ότι η καλύτερη ευκαιρία που είχε η Ολυμπιακή ήταν η συμφωνία συνεργασίας με την British Airways το Νοέμβριο του 1999, όταν δήλωσε ότι θέλει να αποκτήσει το 20% της Ολυμπιακής και προσέθεσε ότι αν συνέχιζε να είναι υπουργός Μεταφορών και μετά τις τελευταίες εκλογές θα εξαντλούσε κάθε δυνατότητα για να επιτευχθεί η συμφωνία αυτή. Πάντως, δεν απέδωσε σε υπαιτιότητα της κυβέρνησης την αποτυχία του εγχειρήματος και συμφώνησε με τον πρόεδρο του ΣΥΝ Ν. Κωνσταντόπουλο ότι "η Ολυμπιακή περιφέρεται προς άγραν αγοραστή" σε ένα αρνητικό διεθνές περιβάλλον.

Ο υπουργός Μεταφορών Χρίστος Βερελής απέδωσε στη νέα διοίκηση της British Airways την τελική άρνηση να αγοράσει το 20% της Ολυμπιακής, ενώ για τον μετέπειτα διαγωνισμό διευκρίνισε ότι η Golden Aviation ζητούσε 300-400 στρέμματα στον Άγιο Κοσμά ή στις παλιές εγκαταστάσεις της ΟΑ. Οι Κυπριακές Αερογραμμές αποσύρθηκαν μόνες τους, όπως το ίδιο συνέβη αργότερα και με την ΑΧΟΝ για την οποία ο πρόεδρος του ΣΥΝ επέμεινε ότι έπρεπε να είχε γίνει πολύ μεγαλύτερος έλεγχος, προτού επιλεγεί ως στρατηγικός εταίρος.

Ο κ. Βερελής υποστήριξε ότι η Ολυμπιακή έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει δυναμική, υπό τον όρο της κεφαλαιικής ενίσχυσης από τον ιδιωτικό τομέα αλλά και την εσωτερική αναδιάρθρωση και εξέφρασε την άποψη ότι εφόσον ανακάμψει η διεθνής αγορά, τότε θα καταστεί δυνατό να βρεθεί αγοραστής. Θεωρεί δε ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 θα αυξήσουν το διεθνές ενδιαφέρον για την ΟΑ.

Από τη μεριά του ο νυν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Δημήτρης Καλόφωνος, είπε ότι δεν υπάρχει πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο, παρά μόνο ετήσια διαχείριση, ενώ απέρριψε οποιαδήποτε πληροφορία ότι η ΑΧΟΝ είναι χρεοκοπημένη.

Σε ερώτηση του ΣΥΝ για το αν υπάρχει επιχειρησιακό σχέδιο ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει σχέδιο παρά μόνο υποβολή έγγραφης προσφοράς στην "Αθήνα 2004", η οποία θα οριστικοποιηθεί με το τέλος της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης. Υπογράμμισε, εξάλλου, ότι δεν είναι καιρός τώρα για στρατηγικές ανάπτυξης αλλά για στρατηγικές μείωσης του κόστους και αύξησης των εσόδων.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024