Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραH Ελλάδα στους 10 πιο βιώσιμους ευρωπαϊκούς προορισμούς
Άρθρα

H Ελλάδα στους 10 πιο βιώσιμους ευρωπαϊκούς προορισμούς

Η βιωσιμότητα γίνεται προτεραιότητα στον τουρισμό, με την Ελλάδα να αποδεικνύει επιτυχία σε αυτόν τον τομέα σύμφωνα με ανάλυση κριτικών. Τα δεδομένα δείχνουν αναγνώριση της χώρας για τις προσπάθειες της στην αειφορία, με έμφαση στην προσφορά αυθεντικών και περιβαλλοντικά φιλικών ταξιδιωτικών εμπειριών.

Ένα από τους πιο hot όρους στον τουρισμό και όχι μόνο, είναι η βιωσιμότητα (sustainability). Αν και στη χώρα μας ο όρος αυτός είναι εν πολλοίς άγνωστος, αν κρίνουμε από το περιεχόμενο των κριτικών των επισκεπτών (sentiment analysis) φαίνεται ότι τα πάμε αρκετά καλά (σύμφωνα με μελέτη της Trustyou, που ανέλυσε 152 εκατ. κριτικές το διάστημα 2021-2023 για 43 ευρωπαϊκές χώρες).

H Ελλάδα βρέθηκε στην 10η θέση στη λίστα με τους πιο sustainable ευρωπαϊκούς προορισμούς (οι χώρες αυτές είχαν τουλάχιστον 200 αναφορές σε κριτικές και τις περισσότερες τέτοιες κριτικές ανά ξενοδοχείο). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αλβανία, αν και δεν έχει τόσο πελλές αναφορές σε κριτικές, έχει πολύ ψηλή βαθμολογία, 96,7/100, αφήνοντας πίσω Αυστρία και Ιταλία.

Πρώτη και καλύτερη είναι η Ισλανδία. Μέσω διαφόρων πρωτοβουλιών, ο τουριστικός τομέας της Ισλανδίας συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στην υποστήριξη του στόχου της χώρας να επιτύχει ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2040. Οι τουρίστες ενθαρρύνονται να αναλαμβάνουν δράσεις που ελαχιστοποιούν το αποτύπωμα άνθρακα, όπως η συμμετοχή σε σχετικά projects, η χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς ή τα ταξίδια εκτός εποχής. Το Visiticeland.com προσφέρει συμβουλές στους τουρίστες και παρέχει έναν πλήρη οδηγό για τη διασφάλιση της διατήρησης των φυσικών οικοτόπων.

Η Σλοβενία είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς ένας προορισμός μπορεί να υποστηρίξει ενεργά και να εμπλέξει τους παρόχους τουριστικών υπηρεσιών σε πρωτοβουλίες φιλικές προς το περιβάλλον. Το 2015, η χώρα υιοθέτησε το Πράσινο Σχέδιο του Σλοβενικού Τουρισμού, ένα πλαίσιο που συμβάλλει στην ενοποίηση όλων των πράσινων προσπαθειών κάτω από μια ενιαία ομπρέλα. Η παροχή προτύπων, βέλτιστων πρακτικών και ενός προγράμματος πιστοποίησης ενθαρρύνει τους παρόχους τουριστικών υπηρεσιών να συμμετέχουν στην ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού.

Η Δανία έχει πρωτοστατήσει σε πρωτοβουλίες βιώσιμου τουρισμού, ιδίως στην ποδηλασία. Η ποδηλατική υποδομή της Κοπεγχάγης αποτελεί πρότυπο για τον κόσμο, παρέχοντας πολυάριθμους ποδηλατόδρομους, δημόσια ενοικιαζόμενα ποδήλατα και καταλύματα φιλικά προς το ποδήλατο. Οι διαδρομές προσφέρουν την ευκαιρία να εξερεύνησης της χώρας με ποδήλατο, από σύντομες γραφικές διαδρομές έως περιηγήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Το Origin Green Ireland είναι ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στη βιωσιμότητα για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών. Ξεκίνησε το 2012 και έχει ως στόχο να καταστήσει την Ιρλανδία παγκόσμιο ηγέτη στην αειφόρο παραγωγή τροφίμων και ποτών. Η πρωτοβουλία συγκεντρώνει ολόκληρη την ιρλανδική βιομηχανία τροφίμων και ποτών, συμπεριλαμβανομένων των γεωργών, των παραγωγών και των εμπόρων λιανικής πώλησης, με κοινό στόχο την επίτευξη βιώσιμων και υπεύθυνων πρακτικών. Το Origin Green παρέχει ένα πλαίσιο και υποστήριξη στις εταιρείες για να θέσουν και να επιτύχουν μετρήσιμους στόχους βιωσιμότητας σε τομείς όπως οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, η χρήση νερού, η διαχείριση αποβλήτων και η βιοποικιλότητα.

Τι ακριβώς μνημονεύουν οι επισκέπτες στις κριτικές;

Αναλύοντας τις κριτικές, όσον αφορά την βιωσιμότητα, αντιλαμβανόμαστε ότι οι επισκέπτες εκτιμούν ιδιαιτέρως την ύπαρξη τοπικών προϊόντων, τις επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες, τη διαθεσιμότητα σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης και τα πράσινα, φιλικά προς το περιβάλλον designs.

Οι επισκέπτες εκτιμούν την ευκαιρία να απολαύσουν τις γεύσεις και τις γαστρονομικές παραδόσεις της περιοχής που επισκέπτονται. Γι’ αυτούς, είναι ένας τρόπος εμβάθυνσης στην τοπική κοινωνία. Οι επιλογές βιολογικών τροφίμων εκτιμώνται ιδιαίτερα, καθώς είναι απαλλαγμένες από επιβλαβή φυτοφάρμακα και χημικές ουσίες, συμβάλλοντας στη συνολική υγεία και ευεξία των επισκεπτών. Επιπλέον, οι vegan επιλογές δείχνουν τη δέσμευση για βιώσιμες και ηθικές επιλογές φαγητού, καλύπτοντας τις διατροφικές προτιμήσεις των επισκεπτών και προωθώντας την ευημερία των ζώων.

Αρέσκονται να χρησιμοποιούν βιολογικά προϊόντα περιποίησης που είναι κατασκευασμένα με φυσικά συστατικά, απαλά για το δέρμα και απαλλαγμένα από επιβλαβείς χημικές ουσίες. Οι επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες μειώνουν τα πλαστικά απόβλητα και συμβάλλουν σε μια πιο φιλική προς το περιβάλλον εμπειρία.

Οι επισκέπτες επίσης αναζητούν σε ξενοδοχεία σταθμούς φόρτισης των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων (οι πωλήσεις τους τον τελευταίο χρόνο έχουν αυξηθεί κατά 25%), αλλά και designs που ταιριάζουν με την παράδοση και τον περιβάλλοντα χώρο. Τα ”πράσινα σχέδια” δίνουν προτεραιότητα σε φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και βιώσιμες πρακτικές, δημιουργώντας μια φιλόξενη και περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένη ατμόσφαιρα. Εκτιμούν τη χρήση ανανεώσιμων πόρων, όπως το ανακυκλωμένο ξύλο ή ο ενεργειακά αποδοτικός φωτισμός, καθώς ευθυγραμμίζεται με τη δέσμευσή τους για βιωσιμότητα. Συχνά ενσωματώνουν φυσικά στοιχεία, όπως φυτά εσωτερικού χώρου, ”πράσινους” τοίχους και υπαίθριους χώρους.

Ένα μάλιστα από αυτά τα ξενοδοχεία, που είναι υποψήφιο για τα Europe’s Leading Green Hotel 2023, είναι το Cactus Royal Spa & Resort στην Κρήτη. Τα εντυπωσιακά σχέδια δημιουργούν μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία ενσωματώνοντας την τοπική κουλτούρα, την κληρονομιά και τις καλλιτεχνικές πινελιές στην αρχιτεκτονική και τους εσωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου.

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

Ετικέτες
29/02/2024
28/02/2024
27/02/2024
26/02/2024
23/02/2024
22/02/2024