Τελευταία νέα
ΑρχικήΔιαμονή-ΔιατροφήΞενοδοχείαΕργασιακό περιβάλλον σε ξενοδοχεία: Μπορούμε να έχουμε ενδείξεις από τις κριτικές;
Άρθρα

Εργασιακό περιβάλλον σε ξενοδοχεία: Μπορούμε να έχουμε ενδείξεις από τις κριτικές;

Αναζητώντας εργασία στη φιλοξενία, είναι κρίσιμο να εξετάσει κανείς κριτικές εργαζομένων και να επισκεφθεί τον χώρο εργασίας για να αποκτήσει πλήρη εικόνα.

Αυτές τις μέρες πολλά άτομα που θέλουν να απασχοληθούν στο χώρο της φιλοξενίας, συχνά δυσκολεύονται να αντιληφθούν αν το εργασιακό περιβάλλον στο ξενοδοχείο ή εστιατόριο από το οποίο περνάνε από συνέντευξη, είναι όπως τους το παρουσιάζουν – οι περισσότεροι δε ακούνε ότι «εδώ είμαστε μια οικογένεια», μια φράση-κλισέ που συχνά κρύβει κινδύνους.

Πώς μπορούν λοιπόν αυτά τα παιδιά να συλλέξουν πληροφορίες για την υπό εξέταση επιχείρηση; Θα μπορούσαν οι κριτικές να δώσουν χρήσιμες πληροφορίες;

Μολονότι οι κριτικές στις διάφορες πλατφόρμες αξιολογήσεων μπορούν να δώσουν πολύτιμες πληροφορίες για ένα ξενοδοχείο ή εστιατόριο, ωστόσο δεν είναι απαραίτητο ότι καταμαρτυρούν αν η επιχείρηση είναι ένα καλό μέρος για να εργαστεί κάποιος – δεν πρέπει, βέβαια, να ξεχνάμε ότι πολλές κριτικές «μαγειρεύονται» ή είναι κακόβουλες.

Οι κριτικές επικεντρώνονται κυρίως στις εμπειρίες των επισκεπτών κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, συμπεριλαμβανομένων παραγόντων όπως καθαριότητα, ανέσεις, εξυπηρέτηση, τοποθεσία και συνολική ικανοποίηση. Αυτές οι κριτικές μπορούν να μας δώσουν μια ιδέα για το πόσο καλά διοικείται το ξενοδοχείο από τη σκοπιά ενός επισκέπτη. Αν δηλαδή προσφέρει καλό value-for-money.

Ωστόσο, το εργασιακό περιβάλλον για τους εργαζόμενους μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικό από την εμπειρία των επισκεπτών. Οι παράγοντες που συμβάλλουν σε ένα καλό εργασιακό περιβάλλον μπορεί να περιλαμβάνουν δίκαιες αμοιβές, ευκαιρίες για ανάπτυξη και εξέλιξη, θετική εταιρική κουλτούρα, ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και πολλά άλλα. Αυτές οι πτυχές σπάνια αποτυπώνονται μέσα από τις κριτικές των επισκεπτών.

Για να εκτιμήσουμε αν ένα ξενοδοχείο είναι ένα καλό μέρος για να εργαστούμε, ίσως να πρέπει -πέρα από τα μηνύματα που παίρνουμε από τη διαδικασία της συνέντευξης (π.χ. σε μια συνέντευξη μέσω zoom ο υπεύθυνος έτρωγε – τι εντύπωση άραγε μας δίνει μια τέτοια εικόνα;)- να εξετάσουμε άλλες πηγές πληροφοριών:

  • Κριτικές εργαζομένων: Συχνά υπάρχουν στο διαδίκτυο (π.χ. indeed) αξιολογήσεις εργαζομένων για εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων. Αυτές μπορεί να σας δώσουν πληροφορίες σχετικά με την εργασιακή κουλτούρα, τη διοίκηση, τους μισθούς κ.λπ.
  • Eμπειρίες τρίτων: Εάν γνωρίζετε κάποιον που έχει εργαστεί στο ξενοδοχείο ή που γενικά είναι μέσα στο χώρο (η αγορά είναι μικρή), μπορεί να σας δώσει πληροφορίες από πρώτο χέρι για το εργασιακό περιβάλλον.
  • Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο: Ψάξτε για άρθρα, μελετήστε το εταιρικό site. Αναζητήστε πληροφορίες σχετικά με βραβεία ή αναγνωρίσεις που έχουν λάβει (π.χ. great place to work), μπείτε σε ομάδες ξενοδοχοϋπαλλήλων στο Facebook.
  • Επίσκεψη στο ξενοδοχείο/εστιατόριο: Εάν είναι δυνατόν, επισκεφθείτε το ξενοδοχείο αυτοπροσώπως και παρατηρήστε τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μελών του προσωπικού, την ατμόσφαιρα και τη γενική διάθεση των εργαζομένων.
  • Μελέτη των εταιρικών social media: Δείτε τι αναρτήσεις κάνουν (κυρίως στο LinkedIn). Πολλά ξενοδοχεία ανεβάζουν τον υπάλληλο του μήνα ή παρουσιάζουν τα στελέχη τους (θα μπορούσε να αποτελέσει μια ένδειξη ότι κάτι λειτουργεί σωστά).
Τελικά, οι κριτικές δεν βοηθούν καθόλου;

Υπάρχει η περίπτωση οι κριτικές (αν είναι αυθεντικές και πρόσφατες) -και ιδιαίτερα το περιεχόμενό τους- να μας δώσουν μια εικόνα για τι γίνεται ”behind the scenes”. Για παράδειγμα, αν πολλές κριτικές μνημονεύουν την άψογη εξυπηρέτηση, το χαμογελαστό, ευγενικό και πάντα πρόθυμο να εξυπηρετήσει εκπαιδευμένο προσωπικό (παραθέτοντας συχνά το όνομά τους), τότε ίσως να συνιστά μια ένδειξη ότι το εργασιακό περιβάλλον δεν είναι τοξικό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ακόμα και οι απαντήσεις στις κριτικές θα μπορούσαν να ενισχύσουν αυτή την εικόνα (π.χ. όπως όταν η απάντηση εκθειάζει τους “συνεργάτες”).

Υπάρχει, ωστόσο, και μια άλλη παράμετρος. Οι θετικές (και αυθεντικές) κριτικές θα μπορούσαν, υπό προϋποθέσεις, να μεταφραστούν σε ένα πιο υγιές εργασιακό περιβάλλον, καθώς οι πελάτες θα είναι ενθουσιασμένοι και τα παράπονα και εν γένει η δυσαρέσκεια σαφώς μικρότερη.

Θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ ότι αν ισχύει το αντίθετο, αν δηλαδή πάρα πολλές αρνητικές κριτικές εστιάζουν στο αδιάφορο/ανεκπαίδευτο προσωπικό και εν γένει στην κακή εξυπηρέτηση (με τη βαθμολογία να βρίσκεται κάπου μεταξύ 3-3,5/5), τότε αυτό ίσως να συνιστά καμπανάκι…

Ως εκ τούτου, όσοι είστε σε αναζήτηση νέου εργοδότη, ρίξτε και ένα βλέφαρο στις κριτικές, ιδιαίτερα τις πιο πρόσφατες, ώστε να ξέρετε πού θα βαδίσετε…

Kαθηγητής Μάρκετινγκ - Marketing Tips | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024