Τελευταία νέα
ΑρχικήΤεχνολογίαInternet και MobileΑντιμέτωπα με την απόδοση ΦΠΑ τα online ταξιδιωτικά γραφεία
Online Τravel Αgents

Αντιμέτωπα με την απόδοση ΦΠΑ τα online ταξιδιωτικά γραφεία

Μια δικαστική απόφαση στη Βρετανία για την απόδοση ΦΠΑ, μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική για τους online ταξιδιωτικούς πράκτορες. Τα Secret Hotels θα αναγκαστούν να πληρώσουν 7,5 εκατ. λίρες, ενώ η εφορία αναμένεται να κινηθεί εναντίων και άλλων OTAs, όπως τα Travel Republic, On the Beach και the On Holiday Group για φορολογικες εκκρεμότητες.

Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία αντιμετωπίζουν φορολογικές διεκδικήσες πολλών εκατομμυρίων λιρών μετά τη νίκη της HM Revenue & Customs, ύστερα από μακροχρόνια νομική διαμάχη με τα Secret Hotels (πρώην Med Hotels), ιδιοκτησίας του Lastminute.com, με αποτέλεσμα τα Secret Hotels να αναγκαστούν να πληρώσουν 7,5 εκατ. λίρες σε ΦΠΑ, τα οποία είχαν αποδειχθεί ότι δεν είχαν αποδοθεί στην εφορία.

Τουριστικές πηγές αναφέρουν ότι η εφορία αναμένεται να κινηθεί εναντίων και άλλων ταξιδιωτικών πρακτόρων, όπως τα Travel Republic, On the Beach και the On Holiday Group για φορολογικες εκκρεμότητες. Θα μπορούσε επίσης (η εφορία) να κινηθεί εναντίον κάθε ταξιδιωτικόύ πράκτορα που πωλεί δυναμικά πακέτα, για τον μη καταβληθέντα ΦΠΑ επί του περιθωρίου κέρδους τους από την πώληση του ξενοδοχειακού καταλύματος -εκτός εάν έχουν σαφή απόδειξη ότι ενεργούν ως μεσάζοντες και όχι ως χονδρέμποροι.

Η ίδια πηγή ανέφερε ότι αυτές οι διεκδικήσεις θα μπορούσε να δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα στη διαθεσιμότητα των δωματίων, εκτός αν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είχαν βάλει στην άκρη το ποσό για τον ΦΠΑ, εν αναμονή της απόφασης υπέρ της HMRC. “Η απόφαση αυτή απειλεί το ίδιο το επιχειρηματικό μοντέλο των ηλεκτρονικών ταξιδιωτικών πρακτόρων”, είπε. “Αμφιβάλλω ότι θα είναι σε θέση να αντέξουν οικονομικά να πληρώσουν τους λογαριασμούς που πιθανόν να λάβουν”.

Το Εφετείο έκρινε ότι η Secret Hotels όφειλε να καταβάλει τον ΦΠΑ σύμφωνα με το καθεστώς του περιθωρίου κέρδους των ταξιδιωτικών πρακτόρων (TOMS) με το αιτιολογικό ότι λειτουργούσε ως αρχή και όχι ως πράκτορας από το τέλος του 2004 έως το 2007, όταν αποκτήθηκε από τη lastminute.com.

Τα Med Hotels είχαν υποστηρίξει ότι λειτουργούσαν ως λιανοπωλητές και όχι ως τουριστικοί πράκτορες και ως εκ τούτου απαλλάσσονται από την καταβολή του ΦΠΑ επί των κερδών από την πώληση της διαμονής σε ξενοδοχείο. Ωστόσο, το Εφετείο ανέτρεψε την προηγούμενη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου υπέρ των Secret Hotels.

Στην απόφαση αναφέρεται ότι, ανεξάρτητα από το είδος της σύμβασης που η Secret Hotels και παρόμοια διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία έχουν με ξενοδόχους, εάν φαίνεται ότι ενεργούν ως αρχή και όχι ως μεσάζοντας, θα πρέπει να καταβάλουν ΦΠΑ επί του κέρδους των πώλησεων για τα καταλύματα αυτά.

“Φαντάζομαι ότι και άλλα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία και πωλητές ξενοδοχειακής διαμονής αναζητούν επειγόντως νομικές συμβουλές για να διευκρινίσουν τη θέση τους, ώστε να αποφύγουν να πληρώσουν 20% ΦΠΑ επί του περιθωρίου κέρδους τους”, δήλωσε η τουριστική πηγή. “Εάν έχουν προβεί σε ρύθμιση με τα ξενοδοχεία, όπου το ξενοδοχείο καθορίζει το ποσοστό, νομίζω ότι δε θα αντιμωτίσουν πρόβλημα, αλλά αν έχουν αυτά τον έλεγχο του τι πληρώνει ο πελάτης για την διαμονή, φαντάζομαι ότι θα είναι υπόλογα για την απόδοση ΦΠΑ”.

Η Lastminute.com έχει περιθώριο μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου για να προσφύγει κατά της απόφασης στο Ανώτατο Δικαστήριο και ανέφερε ότι ήδη εξετάζει τις επιλογές του.

Τα Med Hotels έχουν πλέον πωληθεί στην Thomas Cook, που κατέχει επίσης τα Hotels4U, τα οποία θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν μια παρόμοια φορολογική διεκδίκηση. Ωστόσο, εκπρόσωπος δήλωσε ότι η Thomas Cook ήταν πολύ προσεκτική όταν σύστησε τα Hotels4U, ώστε να διασφαλίσει ότι είναι λιανοπωλητής και όχι ότι έκανε χονδρική πώληση.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024