Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΚαταπέλτης το άρθρο της Daily Telegraph για την ασφάλεια των επιβατηγών που ταξιδεύουν στο Αιγαίο

Καταπέλτης το άρθρο της Daily Telegraph για την ασφάλεια των επιβατηγών που ταξιδεύουν στο Αιγαίο

Καταιγισμός προειδοποιήσεων προς τους Βρετανούς τουρίστες που σκέπτονται να ταξιδέψουν στο Αιγαίο με τα ελληνικά πλοία ήταν το άρθρο της εφημερίδας Daily Telegraph η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρει […]

Καταιγισμός προειδοποιήσεων προς τους Βρετανούς τουρίστες που σκέπτονται να ταξιδέψουν στο Αιγαίο με τα ελληνικά πλοία ήταν το άρθρο της εφημερίδας Daily Telegraph η οποία<...> ούτε λίγο ούτε πολύ αναφέρει ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας άλλα έλεγε και άλλα έκανε.

Το ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας κάνει λόγο για "σαπιοκάραβα" που πλέουν στο Αιγαίο και είναι πηγή κινδύνων -αναφερόμενο ειδικά στο Νταλιάνα ως αντικαταστάτη του Σάμινα Εξπρές, αλλά και σε μία σειρά άλλων πλοίων.

Η ρεπόρτερ της εφημερίδας, Carole Cadwalladr, από 9 έως 12 Μαΐου ταξίδεψε με τα πλοία Νταλιάνα, El Greco, Express Artemis, Express Apollon, Express Milos, Express Dionysos, Αλκαίος και Σαπφώ ξεκινώντας από το (ηλικίας 31 ετών) Νταλιάνα και έκανε το ταξίδι που ποτέ δεν ολοκλήρωσε ο μοιραίος προκάτοχός του. Διαπίστωσε πολλές ελλείψεις ασφαλείας, όπως συνέβη και σε επτά ακόμη θαλάσσια ταξίδια της στις ελληνικές θάλασσες.

"Σωσίβιες λέμβοι χωρίς μηχανές, έξοδοι κινδύνου χωρίς φώτα, σωσίβια ηλικίας 35 ετών, liferaft σε σκουριασμένα βαρελάκια με εμφανή σημάδια φθοράς, κλειδωμένα σωσίβια για παιδιά και ενηλίκους και αφύλαχτες μπουκαπόρτες" είναι ορισμένες από τις διαπιστώσεις της δημοσιογράφου.

Η βρετανική εφημερίδα επικοινώνησε με τον ναυτικό ακόλουθο της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο, κ. Σωτήρη Ζεϊμπέκη, ο οποίος τόνισε πως "οι πολύ σοβαρές καταγγελίες εξετάζονται από το υπουργείο στην Αθήνα". Ταυτόχρονα, ο διευθυντής του γραφείου του ΕΟΤ στο Λονδίνο κ. Πάνος Αργυρός διευκρίνισε ότι το ατύχημα ήταν ανθρώπινο λάθος και όχι θέμα της ηλικίας του πλοίου, ενώ τα πλοία σύγχρονης τεχνολογίας έχουν κάνει την περιήγηση από νησί σε νησί μία εμπειρία που κανείς Βρετανός που θα επισκεφθεί την Ελλάδα δεν πρέπει να χάσει.

Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε απάντησή του στο δημοσίευμα απέρριψε τις αιτιάσεις της βρετανικής εφημερίδας Daily Telegraph και τόνισε ότι αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στα θέματα ασφαλείας των ελληνικών πλοίων της ακτοπλοΐας.

Στην ανακοίνωσή του το ΥΕΝ υπογράμμισε ότι έχει προχωρήσει στη δημιουργία νομικού πλαισίου που είναι εναρμονισμένο με τις αποφάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ) και τις οδηγίες της ΕΕ, και το οποίο προβλέπει για τα ακτοπλοϊκά πλοία την υποχρέωση να διαθέτουν δύο κύριες μηχανές, την απόσυρσή τους με τη συμπλήρωση 35ετίας, την υποχρέωση για τα πλοία άνω των 75 μέτρων να διαθέτουν πρωραία έλικα χειρισμών και τέλος την απαγόρευση του απόπλου τους σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Ειδικά για τα πλοία που αναφέρονται στο δημοσίευμα και τις παρατηρήσεις της ξένης δημοσιογράφου το ΥΕΝ τονίζει ότι "δεν επιτρέπεται η πρόσβαση επιβατών στα γκαράζ των ΕΓ/ΟΓ κλειστού τύπου, επιβάλλεται η ενημέρωση των επιβατών για τις θέσεις των σωστικών, τον τρόπο χρήσης του και τις οδούς διαφυγής των επιβατών προς αυτά".

Προσθέτει δε ότι επιβάλλεται η ύπαρξη μιας τουλάχιστον μηχανοκίνητης λέμβου σε κάθε πλευρά του πλοίου και η επιθεώρησή τους γίνεται σε ετήσια βάση, ενώ οι έξοδοι κινδύνου είναι υποχρεωτικά κλειστές και ελεύθερες από πάσης φύσεως εμπόδιο.

Το πλήρες κείμενο της Daily Telegraph Safety on Greek ferries

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024