Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΣουφλιάς: Το φθινόπωρο του 2009 η δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι
ΥΠΕΧΩΔΕ

Σουφλιάς: Το φθινόπωρο του 2009 η δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι

“Το υφιστάμενο αεροδρόμιο ‘Ν. Καζαντζάκης’ στο Ηράκλειο, το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας, (5.368.831 επιβάτες, το 2007) και το πρώτο σε εξυπηρέτηση επιβατών Τσάρτερ (3.924.292 το 2007), έχει από ετών εξαντλήσει […]

“Το υφιστάμενο αεροδρόμιο ‘Ν. Καζαντζάκης’ στο Ηράκλειο, το δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας, (5.368.831 επιβάτες, το 2007) και το πρώτο σε εξυπηρέτηση επιβατών Τσάρτερ (3.924.292 το 2007), έχει από ετών εξαντλήσει τα όρια<…>της χωρητικότητας των εγκαταστάσεών του. Αποτέλεσμα είναι η συστηματική εμφάνιση μεγάλων καθυστερήσεων που το καθιστούν το πρώτο σε καθυστερήσεις στη χώρα και από τα πρώτα στην Ευρώπη” ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς έπειτα από κατ΄ιδίαν επίσκεψη του στο χώρο του αεροδρομίου. “Μαζί με τον Υπουργό Μεταφορών”, πρόσθεσε, “αποφασίσαμε να αναληφθεί η υλοποίηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι, με Σύμβαση Παραχώρησης, από το ΥΠΕΧΩΔΕ διότι αυτό διαθέτει την εμπειρία υλοποίησης τέτοιας υφής έργων”.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ, με αποφάσεις του κ. Σουφλιά, προχωρά με εντατικούς ρυθμούς τις επτά κύριες δράσεις προετοιμασίας του έργου. Ειδικότερα:

  1. Εντάχθηκε η προετοιμασία του έργου «Αεροδρόμιο Καστελλίου Κρήτης» στη ΣΑΕ 077/3 με προϋπολογισμό 20.000.000 ευρώ.
  2. Συγκροτήθηκε και λειτουργεί συστηματικά η Ομάδα λήψης πολιτικών αποφάσεων και συντονισμού των δράσεων για την υλοποίηση του έργου, υπό την αιγίδα του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Στην Ομάδα συμμετέχει και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία και ανέλαβε την επικαιροποίηση του Σχεδίου Γενικής Διάταξης (Master Plan) όλων των αεροδρομίων της Κρήτης καθώς και τη σύνταξη των προδιαγραφών του εξοπλισμού αεροναυτιλίας του νέου αεροδρομίου.
  3. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (Ε.Τ.Επ.), αναλαμβάνει ως Ειδικός Σύμβουλος Εποπτείας του όλου Έργου: Μετά τρεις συναντήσεις εργασίας, συμφωνήθηκε μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ και ΕΤΕπ το σχετικό Μνημόνιο Συναντίληψης και Συνεργασίας και κυρώθηκε από την πολιτική ηγεσία του ΠΕΧΩΔΕ και την Διοικούσα Επιτροπή της ΕΤΕπ.
  4. Οργανώθηκε η ομάδα Ελλήνων και ξένων συμβούλων με εμπειρία σε υλοποίηση έργων υποδομής μέσω παραχωρήσεων και ιδιαίτερα αεροδρομίων, για την προετοιμασία και επεξεργασία όλων των λειτουργικών, νομικών και χρηματοοικονομικών παραμέτρων του έργου, καθώς και των Τευχών της Διακήρυξης και Δημοπράτησης του διεθνούς διαγωνισμού, υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
  5. Επικαιροποιείται και συμπληρώνεται η υπάρχουσα Προκαταρκτική Μελέτη του Νέου Αεροδρομίου, με πρόβλεψη επέκτασης του διαδρόμου από 3.000 μέτρα στα 3.800 μέτρα για την υποδοχή όλων των τύπων αεροσκαφών, ώστε το νέο αεροδρόμιο να ανταποκρίνεται πλήρως τόσο στις σημερινές ανάγκες κίνησης όσο και στις προβλεπόμενες. Έχει ήδη εκπονηθεί περίπου το 60% της Μελέτης. Εκτιμάται ότι το κατασκευαστικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις.
  6. Εκπονείται η Προκαταρκτική Μελέτη για τα αναγκαία δίκτυα των οδών πρόσβασης, μεγάλης χωρητικότητας, από και προς το νέο αεροδρόμιο, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματική διασύνδεση του νέου αεροδρομίου με την πόλη του Ηρακλείου, τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ και την ευρύτερη ζώνη εξυπηρέτησής του. Ειδικότερα, η σύνδεσή του με τον ΒΟΑΚ θα γίνει από Αεροδρόμιο – Καστέλι μέσω του Α/Κ Χερσονήσου, με την κατασκευή δρόμου μήκους 17 χλμ. που θα έχει γεωμετρικά χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα ασφαλείας τύπου Νew Jersey κ.λπ.). Αναβαθμίζεται παράλληλα και η σύνδεση με τον ΝΟΑΚ, μέσω του άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.
  7. Ήδη ολοκληρώνεται η διαδικασία ανάθεσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από την Υ.Π.Α. Η μελέτη αυτή θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο μίας Στρατηγικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης για την έγκριση και έκδοση των όρων από το ΥΠΕΧΩΔΕ, που θα διασφαλίζουν την ελαχιστοποίηση των επιβαρύνσεων στο περιβάλλον.

Επιπλέον των παραπάνω δράσεων και για να φθάσουμε στη δημοπράτηση του έργου, θα πραγματοποιηθούν:

  • Ο καθορισμός των κατ’ελάχιστον απαραίτητων τεχνικών και λειτουργικών απαιτήσεων του νέου αεροδρομίου, προς τις οποίες θα είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί ο παραχωρησιούχος, σύμφωνα με τις επιλογές του Ελληνικού Δημοσίου και τις απαιτήσεις των διεθνών Οργανισμών.
  • Ο προσδιορισμός των ελάχιστων αναγκαίων αρχιτεκτονικών – ιστορικών χαρακτηριστικών αυτού του διεθνούς Κρητικού Αεροδρομίου. Πρέπει δηλαδή να δημιουργηθεί ένα νέο αεροδρόμιο εναρμονισμένο από αισθητικής και μορφολογικής άποψης, με την ιστορία και τον πολιτισμό της Κρήτης. Δεν θα επιτραπούν οι αντίστοιχες εμφανείς ελλείψεις του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».
  • Η χρηματοοικονομική ανάλυση του έργου, η οποία θα υποδείξει τους όρους που θα περιληφθούν στο διαγωνισμό, έτσι ώστε να διασφαλισθούν τα συμφέροντα του Δημοσίου και του επιβατικού κοινού. Δηλαδή θα τεθούν τα ανώτατα επιτρεπτά όρια τιμολογιακής πολιτικής, που θα εφαρμόζει το νέο αεροδρόμιο, ώστε να διασφαλίζονται οι γενικότεροι στόχοι του Δημοσίου όσον αφορά τις Ελληνικές αερομεταφορές.
  • Ο αναλυτικός προσδιορισμός του νομικού πλαισίου ανάπτυξης του νέου αεροδρομίου, ο καθορισμός της στρατηγικής, των όρων και των διαδικασιών, επί τη βάσει των οποίων θα διενεργηθεί ο διεθνής διαγωνισμός, καθώς και η σύνταξη των όρων των τευχών δημοπράτησης και της Σύμβασης Παραχώρησης.

Υπάρχουν και άλλα δύο θέματα που μελετώνται παράλληλα με την προετοιμασία και τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού:

  • Το πρώτο αφορά στη διασφάλιση του ακινήτου, δηλαδή τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις περίπου 6.000 στρεμμάτων για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου. Αρχίζει η εκπόνηση των κτηματολογικών χαρτών και θα ακολουθήσουν οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την εκτέλεση των αναγκαίων απαλλοτριώσεων μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και την οριστικοποίηση του περιγράμματος του χώρου του αεροδρομίου.
  • Το δεύτερο θέμα αφορά στην αξιοποίηση του ακινήτου στο οποίο βρίσκεται το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο. Με την απομάκρυνση του σημερινού αεροδρομίου δημιουργείται ένας μοναδικού κάλλους ενιαίος παραθαλάσσιος χώρος 2.780 στρεμμάτων. Εδώ θέλω να επισημάνω ότι πρέπει να εξετασθεί συνολικά η ανάπλαση και αξιοποίηση όχι μόνο του ανωτέρω χώρου, αλλά της ευρύτερης περιοχής, η οποία διαθέτει σπάνια για την νοτιοανατολική Μεσόγειο φυσικά και περιβαλλοντικά προσόντα. Θα εκπονηθούν οι αναγκαίες μελέτες για τη διερεύνηση της βέλτιστης λύσης προς όφελος της πόλης της Αλικαρνασσού, του Ηρακλείου και της ευρύτερης περιοχής γενικότερα.

Εκτιμάται ότι η ολοκλήρωση της προετοιμασίας αυτού του μεγάλης εθνικής σημασίας έργου υποδομής, μέχρι και τη διενέργεια του Διεθνούς Διαγωνισμού, θα διαρκέσει 15 μήνες, δηλαδή η δημοπράτηση του έργου θα γίνει το φθινόπωρο του 2009.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024