To ενδιαφέρον για τη θεματολογία του webinar αποτυπώθηκε στην μεγάλη συμμετοχή παρακολούθησης, ξεπερνώντας τις 1.000 προβολές κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, καθώς προωθήθηκε σε Tour Operators του εξωτερικού, ξένους δημοσιογράφους με εξειδίκευση τον τουρισμό, τα γραφεία ΕΟΤ του εξωτερικού κ.λπ.
Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού διοργάνωσε στις 21 Σεπτεμβρίου webinar με θέμα “Instrumental analysis: A clear vision amid crisis”.
Στο webinar συμμετείχαν τα διακεκριμένα στελέχη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού:
- Στο στέλεχος του τμήματος Ανταγωνιστικότητας της Αγοράς Τουρισμού Michel Julian,
- o Τεχνικός Συντονιστής του τμήματος Τεχνικής Συνεργασίας και Δρόμου του Μεταξιού, Patrick Fritz,
- o Ειδικός Εμπειρογνώμων του έργου “Δρόμος του Μεταξιού” του τμήματος Τεχνικής Συνεργασίας και Δρόμου του Μεταξιού κ. Νικόλαος Γκολφινόπουλος, ο οποίος ήταν και ο συντονιστής του webinar,
- o διαχειριστικός συνεργάτης των Συνδεδεμένων Μελών του ΠΟΤ, Michele Pitta,
- καθώς και η αντιπεριφερειάρχης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κα Βούλα Πατουλίδου.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα νέα δεδομένα του καλοκαιριού σε παγκόσμιο επίπεδο, αναλύθηκαν τα θέματα:
- Oι τελευταίες εξελίξεις γύρω από τα δεδομένα του παγκόσμιου τουρισμού σε σχέση με την πανδημία,
- Tο πακέτο τεχνικής υποστήριξης του ΠΟΤ για την ανάκαμψη του κλάδου,
- H κατάσταση στους προορισμούς του δρόμου του μεταξιού κατά την πανδημία και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που εμφανίζονται για την αντιμετώπιση της,
- Oι καλύτερες πρακτικές στην εναρμόνιση με τις νέες συνθήκες,
- Oι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα συνεργαζόμενα μέλη του ΠΟΤ
- και, φυσικά, τη σημαντικότητα της Θεσσαλονίκης ως city break προορισμό.
Ο κ. Julian ανέφερε χαρακτηριστικά πως τα μελλοντικά σενάρια για τις παγκόσμιες τουριστικές αφίξεις προβλέπουν πως θα πιάσουμε τα επίπεδα του 2019 σε 2,5 έως 4 χρόνια. Μέσα στην αβεβαιότητα για την εξέλιξη της πανδημίας και του εμβολίου και λαμβάνοντας υπόψιν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα “όπλα” της ψηφιοποίησης, των διεθνών συνεργασιών δίνοντας έμφαση στον εγχώριο τουρισμό και επενδύοντας στη καινοτομία/βιωσιμότητα.
Ο κ. Fritz επεσήμανε πως το “πακέτο τουριστικής ανάκαμψης και τεχνικής βοήθειας” του ΠΟΤ είναι δομημένο γύρω από τρεις πυλώνες, οι οποίοι είναι η οικονομική ανάκαμψη, το μάρκετινγκ και η προώθηση, η θεσμική ενίσχυση και η οικοδόμηση ανθεκτικότητας. Ο κ. Fritz παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο ο ΠΟΤ μπορεί να συνεργαστεί με ενδιαφερόμενα μέρη στο πλαίσιο του πακέτου.
Ο κ. Γκολφινόπουλος τόνισε την αναγκαιότητα της δημιουργίας νέου τουριστικού προϊόντος, της αξιοποίησης των συγκριτικών και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων των προορισμών, του επαναπροσανατολισμού των στρατηγικών στόχων, της εξέλιξης των διακρατικών και διαπεριφερειακών δράσεων, της δημιουργίας νέας γνώσης και ανάπτυξης τουριστικής ευφυίας και της κινητοποίησης των ενδιαφερομένων μερών για επενδύσεις και συντονισμένες δράσεις μέσω συνεργειών.
O κ. Pitta τόνισε χαρακτηριστικά πως πρέπει να ληφθούν στοχευμένες πρωτοβουλίες για τον μετριασμό του αντίκτυπου του COVID-19 και παρουσίασε επιλεγμένα παραδείγματα από Συνδεδεμένα Μέλη του ΠΟΤ.
Τέλος η κα Πατουλίδου από τη θέση της αντιπεριφερειάρχου, αλλά και της προέδρου του Οργανισμού Τουρισμού, στην παρουσίαση της Θεσσαλονίκης με τα διαχρονικά ισχυρά πλεονεκτήματα της πόλης, δήλωσε ότι καλούμαστε σήμερα να ισχυροποιήσουμε τους δεσμούς μας με όλους τους επίσημους παγκόσμιους φορείς δημιουργώντας ένα αρραγές μέτωπο απέναντι στην πανδημία και στις αρνητικές συνέπειες.
To ενδιαφέρον για τη θεματολογία του webinar αποτυπώθηκε στην μεγάλη συμμετοχή παρακολούθησης, ξεπερνώντας τις 1.000 προβολές κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, καθώς προωθήθηκε σε Tour Operators του εξωτερικού, ξένους δημοσιογράφους με εξειδίκευση τον τουρισμό, τα γραφεία ΕΟΤ του εξωτερικού κ.λπ.
Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Συνδεδεμένο Μέλος του ΠΟΤ, από την πρώτη στιγμή της πανδημίας και διαβλέποντας εγκαίρως την δεινή θέση που θα βρεθεί η πόλη και η ευρύτερη περιοχή συνεργάστηκε με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού για τη διαμόρφωση του πλάνου διαχείρισης της κρίσης, ισχυροποιώντας το brand της Πόλης εκμεταλλευόμενος τις θετικές προσλήψεις της διεθνούς κοινής γνώμης και των μέσων ενημέρωσης. Στο πλαίσιο αυτής της διαχείρισης, πήρε την πρωτοβουλία της διοργάνωσης του webinar προσφέροντας την αξιόπιστη τεχνογνωσία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.