Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΛεβέντης: Σε απαξίωση οδηγείται ο Ο.Σ.Ε. λόγω των συχνών ατυχημάτων
Βουλευτής Αττικής ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

Λεβέντης: Σε απαξίωση οδηγείται ο Ο.Σ.Ε. λόγω των συχνών ατυχημάτων

Τρία διαφορετικά περιστατικά σε διάστημα δυο ημερών στον Ο.Σ.Ε., με συνολικό απολογισμό ένα νεκρό και 28 τραυματίες, αναδεικνύουν άλλη μια φορά τις τεράστιες ελλείψεις και τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, […]

Τρία διαφορετικά περιστατικά σε διάστημα δυο ημερών στον Ο.Σ.Ε., με συνολικό απολογισμό ένα νεκρό και 28 τραυματίες, αναδεικνύουν άλλη μια φορά τις τεράστιες ελλείψεις και τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, σύμφωνα<...>με τον κ. Θανάση Λεβέντη, Βουλευτή Αττικής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.

“Οι εκτροχιασμοί στη Λάρισα και στο Ρούφ, καθώς και το θανατηφόρο δυστύχημα που σημειώθηκε πρόσφατα στο Βοτανικό, όταν νεαρός άνδρας παρασύρθηκε από συρμό του Προαστιακού”, όπως ανέφερε σε σχετική ερώτηση του στη Βουλή προς τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, “επιβεβαιώνουν πως η εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου αμαυρώνεται στα μάτια των πολιτών και οδηγείται σε απαξίωση ως μέσον μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, τα τελευταία χρόνια η υπερεργασία έχει αυξηθεί δραματικά. Οι οργανικές θέσεις στον όμιλο του ΟΣΕ είναι 9.340, ενώ σήμερα στον Οργανισμό απασχολούνται περίπου 6.900 άτομα. Τα οργανικά κενά ξεπερνούν τα 2.000, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούν σε ειδικότητες αιχμής, δηλαδή μηχανοδηγούς, σταθμάρχες, κλειδούχους και προσωπικό αμαξοστοιχιών. Παράλληλα έχουν παγώσει οι προσλήψεις 307 μόνιμων υπαλλήλων σε αντίστοιχες θέσεις με αποτέλεσμα το υπάρχον προσωπικό του ΟΣΕ να αναγκάζεται σε ορισμένες περιπτώσεις να εργάζεται ως και 16 ώρες χωρίς διακοπή. Κι αυτό γιατί οι εργαζόμενοι λόγω των αυξημένων αναγκών εργάζονται και πληρώνονται κατά μέσο όρο τα έξι στα οκτώ ρεπό που τους αντιστοιχούν μηνιαίως, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει περαιτέρω το συσσωρεμένο έλλειμμα του ΟΣΕ, το οποίο φτάνει τα 7,5 δισ. ευρώ.

“Είναι χαρακτηριστικό” τόνισε ο κ. Λεβέντης, “ότι οι ετήσιες δαπάνες για την υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού του ξεπερνούν τα 45 εκατ. ευρώ, ποσό που θα κάλυπτε τις μισθολογικές απαιτήσεις τουλάχιστον 1.500 νέων υπαλλήλων”, ενώ, όπως πρόσθεσε, δεν υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας, αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης σε όλο το μήκος του δικτύου, παρά τα ποσά που έχουν δαπανηθεί”. Αποτέλεσμα όλων αυτών, σήμερα το μερίδιο του ΟΣΕ στις εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα είναι μόλις και μετά βίας 2%, ενώ στις επιβατικές δεν ξεπερνά το 6%.

Κατόπιν αυτών, ο κ. Λεβέντης ρώτησε τον κ. Υπουργό, τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε στον ΟΣΕ:


  • Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού και να προμηθευτεί με σύγχρονο τροχαίο υλικό;

  • Να ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης σε όλο το μήκος του δικτύου;
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024