Η συντονισμένη κίνηση των αεροπορικών εταιριών Ολυμπιακή Αεροπορία και Aegean Airlines με στόχο την κατάργηση των φθηνών ναύλων, με αποτέλεσμα να μην υφίσταται πλέον κάποιος ναύλος “κοινωνικής ευαισθησίας”, η αύξηση […]
Η συντονισμένη κίνηση των αεροπορικών εταιριών
Η σχετική υπόθεση εκδικάσθηκε πρόσφατα. Η εισήγηση της Γραμματείας της Επιτροπής δέχτηκε ότι πιθανολογείται παράβαση των άρθρων 1 παρ.1 και 2 του ν.703/1977 περί ελευθέρου ανταγωνισμού και πλέον αναμένεται η τελική απόφαση της ίδιας της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το αν πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και να παρασχεθεί προσωρινή προστασία μέχρι την οριστική εκδίκαση της καταγγελίας.
Σε ότι αφορά την κατάργηση των φθηνών ναύλων σημειώνεται ότι μέχρι την μέρα που λήφθηκε η κοινή απόφαση των αεροπορικών εταιριών, ίσχυαν στα τιμολόγια εσωτερικού δικτύου 7 ειδικότεροι ναύλοι, εκ των οποίων οι δύο ναύλοι QRT και BRT, που θεωρούνται πάρα πολύ χαμηλοί οικονομικοί ναύλοι, καταργήθηκαν με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να υποχρεώνονται στην αγορά ακριβότερων εισιτηρίων. Σε ομαδικές αποστολές (γκρουπ) οι πράκτορες συχνά αντιμετωπίζουν το φαινόμενο να μην βρίσκουν θέσεις την ίδιας κατηγορίας στο ίδιο αεροπλάνο, έστω της πλέον οικονομικής υφιστάμενης, με αποτέλεσμα να εξαναγκάζονται να πουλούν εισιτήρια για το εσωτερικό με διαφορετικές τιμές στην ίδια ομάδα. Πέρα των ανωτέρω οι εν λόγω αεροπορικές εταιρίες προέβησαν σε αλλαγές που είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του ναύλου για παιδιά 2 – 12 ετών.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της προδικασίας που ακολουθήθηκε από την Επιτροπή, παρασχέθηκαν από τους Συνδέσμους πληθώρα οικονομικών δεδομένων και αποδεικτικών κατά την άποψή τους στοιχείων ως προς την τήρηση κοινής γραμμής από τις καταγγελλόμενες εταιρίες, όπως πανομοιότυπες επιστολές που είχαν αποσταλεί από την Ολυμπιακή Αεροπορία και την Aegean.
Οι πράκτορες υποστηρίζουν ότι τα μέτρα αυτά ελήφθησαν με υιοθέτηση εναρμονισμένης τακτικής και καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης από μέρους των αεροπορικών εταιριών.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.