Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΜεγαλύτερη η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της ΕΕ από τα μη-Κοινοτικά για πρώτη φορά σε 8 χρόνια
Αερομεταφορές

Μεγαλύτερη η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της ΕΕ από τα μη-Κοινοτικά για πρώτη φορά σε 8 χρόνια

Η αύξηση των επιβατών στα αεροδρόμια της ΕΕ, ανέφερε αύξηση 5,6% σε ετήσια βάση. Στα αεροδρόμια εκτός ΕΕ η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 5,1% την ίδια περίοδο. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, το Βέλγιο, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία και τη Λιθουανία.

Η Ένωση Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων ACI Europe κυκλοφόρησε τη συνολική έκθεση επίδοσης της αεροπορικής κίνησης των αεροδρομίων (ACI Europe Airport Traffic Report) κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου 2014. Η έκθεση περιλαμβάνει όλη την προγραμματισμένη εναέρια κυκλοφορία στα αεροδρόμια της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των δικτύων μεταφοράς, τους low-cost αερομεταφορείς, τα τσάρτερ κ.ά. Μετά από μια παρατεταμένη περίοδο αρκετών ετών, κατά την οποία η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια αυξήθηκε με πολύ ταχύτερο ρυθμό σε μη Κοινοτικές χώρες, όπως η Ρωσία, η Ελβετία, Τουρκία κ.ά., η τάση έχει γυρίσει και πλέον τα αεροδρόμια της ΕΕ αναφέρουν υψηλότερη ανάπτυξη από εκείνα σε χώρες μη μέλη της ΕΕ.

Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης αυξήθηκε κατά 5,5%. Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση των επιβατών στα αεροδρόμια της ΕΕ, ανέφερε αύξηση 5,6% σε ετήσια βάση. Στα αεροδρόμια εκτός ΕΕ (συμπεριλαμβανομένης της Ισλανδίας, της Νορβηγίας, της Ρωσίας, της Ελβετίας και της Τουρκίας), η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 5,1% την ίδια περίοδο, γυρίζοντας αποτελεσματικά τη διαφορά μεταξύ Κοινοτικών  και μη-Κοινοτικών αεροδρομίων, προς όφελος των πρώτων.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe, δήλωσε: “Για πρώτη φορά από το 2006, τα αεροδρόμια της ΕΕ ξεπέρασαν αυτά των μη-μελών της ΕΕ, όσον αφορά στην αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας. Τα αεροδρόμια στη Ρωσία βιώνουν μια σημαντική επιβράδυνση της επιβατικής τους κίνησης, στο πλαίσιο των κινδύνων από την αυξανόμενη ύφεση για τη ρωσική οικονομία, εξαιτίας της συνεχιζόμενης επίπτωσης των κυρώσεων από την κρίση στην Ουκρανία, των διαρθρωτικών προβλημάτων και τώρα της πτώσης των τιμών στην αγορά ενέργειας”.

“Στην άλλη μεγάλη αγορά των αερομεταφορών σε κράτος μη-μέλος της ΕΕ -την Τουρκία- τα αεροδρόμια αντιμετωπίζουν επίσης βραδύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης, με την αξιοσημείωτη εξαίρεση των αερολιμένων που εξυπηρετούν την Κωνσταντινούπολη. Εν τω μεταξύ, τα αεροδρόμια της ΕΕ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυναμικές αυξήσεις της εναέριας κυκλοφορίας – σε έντονη αντίθεση με την αναιμική οικονομική ανάπτυξη στην Ευρωζώνη. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, το Βέλγιο, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία και τη Λιθουανία”.

Και πρόσθεσε: “Σε μια εποχή που η Ευρώπη είναι απελπισμένη στο να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη και την απασχόληση, ο δυναμισμός της επιβατικής κίνησης στην ΕΕ λέει πολλά για τη στρατηγική σημασία των αερομεταφορών για τις οικονομίες μας. Οι αερολιμένες και οι αεροπορικές εταιρείες παρέχουν τη συνδεσιμότητα, στην οποία οι επιχειρήσεις -μεγάλες και μικρές- στηρίζονται για να επακταθούν σε νέες αγορές και να προσελκύσουν επενδύσεις στην Ευρώπη. Ως εκ τούτου, η ατζέντα για την ανάπτυξη και την απασχόληση της ΕΕ πρέπει να υποστηρίξει περαιτέρω την εξέλιξη των αεροπορικών συνδέσεων”.

Όσον αφορά στις υποκατηγορίες επιβατικής αεροπορικής κίνησης, τον Οκτώβριο 2014 τα αεροδρόμια που υποδέχονται περισσότερους από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 1), ανέφεραν κατά μέσο όρο αύξηση της τάξης του 5%, εκείνα που υποδέχονται 10-25 εκατ. επιβάτες (ομάδα 2), είχαν αύξηση 7,6%, τα αεροδρόμια που υποδέχονται 5-10 εκατ. επιβάτες (ομάδα 3) κινήθηκαν με μια αύξηση κατά 3%, ενώ, τέλος, τα αεροδρόμια που υποδέχονται λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 4) εμφάνισαν αύξηση 5%.

Τα αεροδρόμια που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης ανά ομάδα, κατά τη σύγκριση Οκτωβρίου 2013 με τον Οκτώβριο του 2014 είναι:

  • Ομάδα 1: Istanbul IST (+12.8%), Rome FCO (+10.4%), Barcelona (+8.0%), Madrid (+7.9%) and London LGW (+7.8%)
  • Ομάδα 2: Athens (+28.0%), Brussels BRU (+19.4%), London STN (+16.9%) Istanbul SAW (+15.7%) and Lisbon (+14.7%)
  • Ομάδα 3: Basel-Mulhouse-Freiburg (+16.6%), Bucharest OTP (+14.6%), Heraklion (+14.5%), Naples (+11.3%) and Ibiza (+10.4%)
  • Ομάδα 4: Maribor (+79.0%), Mikonos (+51.5%), Santorini/Thira JTR (+42.3%), Belgrade (+38.1%) and Ostrava (+30.5%)

Σημειώνεται ότι η ACI Europe Airport Traffic Report για το μήνα Οκτώβριο 2014 περιλαμβάνει συνολικά 205 αερολιμένες. Τα αεροδρόμια αυτά αντιπροσωπεύουν πάνω από το 88% της συνολικής ευρωπαϊκής επιβατικής κίνησης.

Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024