Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροδρόμιαΟλοκληρώνεται η διαδικασία για την παραχώρηση αεροδρομίων και λιμένων της χώρας
Επενδύσεις

Ολοκληρώνεται η διαδικασία για την παραχώρηση αεροδρομίων και λιμένων της χώρας

Το Δ.Σ. του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ενέκρινε την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, την αξιοποίηση της πρώτης ομάδας τουριστικών λιμένων (Άλιμος, Πόρος, Ύδρα, Νέα Επίδαυρος και την τελική φάση διαγωνισμού για την πώληση έξι ακινήτων στο εξωτερικό.

Στην “τελική ευθεία” εισέρχεται η διαδικασία για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ενώ, παράλληλα, τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να αναδειχτούν οι πλειοδότες και να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την πώληση έξι ακινήτων του Δημοσίου στο εξωτερικό και επιταχύνεται η διαδικασία για την παραχώρηση των πρώτων τεσσάρων τουριστικών λιμένων.

Πιο αναλυτικά,Αξιοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων: Εγκρίθηκαν η διαδικασία και οι όροι για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων, που χωρίζονται σε δύο ομάδες και περιλαμβάνουν 7-10 αεροδρόμια η κάθε μία. Η 1η ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και προαιρετικά έως τρία εκ των αεροδρομίων της Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου. Η 2η ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά έως τρία εκ των αεροδρομίων της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.

Το  Έργο Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων εντάσσεται στο Έργο “Νηρηίδες” που προβλέπει και την αξιοποίηση με παραχώρηση (μακροχρόνια μίσθωση) 46 τουριστικών λιμένων που βρίσκονται σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Η διαδικασία αξιοποίησης των τουριστικών λιμένων περιλαμβάνει δύο κύριους άξονες:
1. την  ομαδοποιημένη αξιοποίηση των τουριστικών λιμένων, δηλαδή μέσα από τη δημιουργία ομάδων (Clusters) τουριστικών λιμένων τα οποία θα αποτελούνται από μία Κεντρική Μαρίνα που θα λειτουργεί ως βασικός κόμβος και από αριθμό περιφερειακών τουριστικών λιμένων.
2. τη στοχευμένη αξιοποίηση μεμονωμένων τουριστικών λιμένων, δηλαδή μέσα από την εξειδικευμένη αξιοποίηση τεχνικών και γεωγραφικών χαρακτηριστικών συγκεκριμένωντ ουριστικών λιμένων. Μάλιστα προβλέπεται η αναβάθμιση κάποιων από αυτών σε μαρίνες για megayachts και σε μαρίνες πολυτέλειας.

Η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία που θα ξεκινήσει στις 29 Μαρτίου 2013 αφορά στην ομάδα (Cluster) που περιλαμβάνει ως Κεντρική Μαρίνα τον Άλιμο και ως περιφερειακούς τουριστικούς λιμένες, την Ύδρα, τον Πόρο και τη Νέα Επίδαυρο. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση της Ύδρας και του Πόρου αφορά σε τμήματα των λιμένων χωρίς να επηρεάζονται οι υπηρεσίες της ακτοπλοΐας.  Θα ακολουθήσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 άλλες πέντε διαγωνιστικές διαδικασίες που αφορούν τους τουριστικούς λιμένες της Πύλου, της Χίου, της Αρετσούς, τμήμα του λιμένα του Λαυρίου, που προβλέπεται να μετατραπεί σε megayacht μαρίνα, και του Αργοστολίου, που θα αναβαθμιστεί σε luxury μαρίνα.

Η υλοποίηση του έργου θα έχει σημαντικά και πολύπλευρα οφέλη αφού θα ενισχύσει σε σημαντικό βαθμό την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας, θα συμβάλλει στη δημιουργία πολλών εκατοντάδων θέσεων εργασίας, θα ενισχύσει σημαντικά τις τοπικές οικονομίες και τις τοπικές κοινωνίες σε όλη τη χώρα και θα συμβάλλει στη μεγιστοποίηση των εσόδων και των ωφελειών για το ελληνικό δημόσιο.

Επισημαίνεται ότι η αξιοποίηση θα γίνει με μορφή παραχώρησης και μακροχρόνιας μίσθωσης των τουριστικών λιμένων, και όχι πώλησης. Αυτό σημαίνει ότι μετά το τέλος της μίσθωσης οι τουριστικοί λιμένες επιστρέφουν στο Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένων των νέων υποδομών που έχουν υλοποιηθεί από τους επενδυτές.

Η κάθε διαγωνιστική διαδικασία, από την έναρξή της μέχρι την επιλογή επενδυτή και την τελική υπογραφή, υπολογίζεται να έχει μέση διάρκεια 6-9 μήνες.

Τέλος, αποσφραγίστηκαν συνολικά 10 έγκυρες οικονομικές προσφορές, από το σύνολο 11 προσφορών που κατατέθηκαν από επενδυτές για τα ακίνητα εξωτερικού (με την παρουσία εκπροσώπων τους που αποφάσισαν να παραστούν). Μία προσφορά απορρίφθηκε, καθώς δεν είχε υποβληθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διαγωνιστική διαδικασία. Ειδικότερα, αποσφραγίστηκαν τέσσερις προσφορές για το ακίνητο στο Λονδίνο, τέσσερις προσφορές για το ακίνητο στη Λευκωσία, δύο προσφορές για το ακίνητο στο Βελιγράδι και μια προσφορά για το ακίνητο στις Βρυξέλλες. Δεν υποβλήθηκαν προσφορές για τα ακίνητα στην Τασκένδη και στη Λιουμπλιάνα. Τις προσεχείς ημέρες θα ολοκληρωθεί ο έλεγχος των συνοδευτικών δικαιολογητικών των προσφορών, ώστε να αναδειχτούν οι πλειοδότες και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέλιος Σταυρίδης, ανέφερε: “Στο ΤΑΙΠΕΔ αντιμετωπίζουμε τις αποκρατικοποιήσεις περισσότερο σαν μοχλό ανάπτυξης με πολλαπλασιαστικά οφέλη στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες παρά σαν αγοραπωλησία με αυστηρά εισπρακτική οπτική. Μια αποκρατικοποίηση είναι επιτυχημένη μόνο όταν δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης. Μόνο όταν δημιουργεί θέσεις εργασίας, όταν συμβάλλει στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας και κατ’επέκταση στην προσπάθεια να επιστρέψει η χώρα μας σε αναπτυξιακή τροχιά”.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Γιάννης Εμίρης, τόνισε: “Σήμερα, κάνουμε το πρώτο μεγάλο βήμα προς την υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού Έργου για την ενίσχυση και ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Ενός πραγματικά αναπτυξιακού Έργου που θα συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων που μπορούν να αλλάξουν ριζικά την εικόνα που έχουν σήμερα οι τουριστικοί λιμένες στη χώρα μας”.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024