Σύμφωνα με την Ένωση Επιμελητηρίων Τούρκων Μηχανικών και Αρχιτεκτόνων (TMMOB), η μείωση του υψομέτρου του υπό κατασκευή τρίτου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης στα 70 μέτρα από τα 105 μέτρα, λόγω του υψηλού κόστους επιχωμάτωσης, μπορεί να καταστήσει το αεροδρόμιο μη λειτουργικό και τις πτήσεις ανασφαλείς.
Η Ένωση Επιμελητηρίων Τούρκων Μηχανικών και Αρχιτεκτόνων (TMMOB), πρόσφατα ανακοίνωσε την ανησυχία της για την ασφάλεια των πτήσεων στο τρίτο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης τονίζοντας στην έκθεση του συντονιστικού της συμβουλίου ότι “Η σχεδιαζόμενη μείωση του υψομέτρου του αεροδρομίου στα 70 μέτρα από τα 105 μέτρα – που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός – θα καταστήσει το αεροδρόμιο μη λειτουργικό, καθώς δεν είναι δυνατόν τα αεροπλάνα να απογειώνονται να και προσγειώνονται από ένα υψόμετρο 70 μέτρων, σύμφωνα με τα διεθνή κριτήρια ασφάλειας πτήσεων, λόγω του ύψους των γύρω λόφων που είναι απαγορευτικό για την ασφαλή προσέγγιση με όργανα“, τονίζεται σε δημοσιεύμα του Balkans Business News.
Ενημερώνουμε ότι το υψόμετρο του αεροδρομίου ορίστηκε στα 105 μέτρα στα έγγραφα του διαγωνισμού, αλλά το επίπεδο αυτό έχει πρόσφατα αναθεωρηθεί προς τα κάτω στα 70 μέτρα. “Αυτό το βήμα έγινε για να μειωθεί η ποσότητα επιχωμάτωσης του εδάφους σε 420 εκατομμύρια κυβικά μέτρα από 2,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα“, δήλωσε ο Suleyman Solmaz, εκπρόσωπος του διοικητικού συμβουλίου του TMMOB. “Οι απογειώσεις και προσγειώσεις από την νότια πλευρά θα είναι αδύνατες με το αναθεωρημένο υψόμετρο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας πτήσεων. Το κούρεμα των λόφων της περιοχής θα μπορούσε να είναι μια λύση, αλλά δεν είναι πλέον δυνατή η λύση αυτή επειδή τώρα κατασκευάζεται ήδη μια γέφυρα στην θέση αυτή. Ως εκ τούτου, το αρχικό υψόμετρο των 105 μέτρων δεν πρέπει να αλλάξει“, δήλωσε ο κος Solmaz.
Ωστόσο, η κοινοπραξία που κέρδισε το διαγωνισμο για την κατασκευή του αεροδρομίου αντέκρουσε τους ισχυρισμούς αυτούς, και δήλωσε ότι η αναθεώρηση του υψομέτρου είναι «αβάσιμη». Μέλη του διοικητικού συμβουλίου της TMMOB δήλωσαν επίσης, ότι η κατασκευή του τρίτου αεροδρομίου θα βλάψει το φυσικό περιβάλλον, τα φυτά και τα ζώα στα 76,5 τετραγωνικά χιλιόμετρα γης, που θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο.
Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.