Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΑεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια πρέπει να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις των επιβατών για βιώσιμα ταξίδια

Αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια πρέπει να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις των επιβατών για βιώσιμα ταξίδια

Η ανάκαμψη των ταξιδιών έχει, στην πραγματικότητα, αποδειχθεί μια ευκαιρία για την αεροπορία να ανακάμψει, πιο 'πράσινη' και πιο ευέλικτη. Το 2021, η αεροπορική βιομηχανία δεσμεύθηκε να εκπέμπει μηδενικό άνθρακα έως το 2050, υποστηριζόμενη από νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, νέων ηλεκτρικών αεροσκαφών και αεροσκαφών υδρογόνου, λειτουργικές βελτιώσεις και βελτιώσεις υποδομής.

Η λήψη ταχύτερης δράσης για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του αεροπορικού κλάδου είναι απαραίτητη για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, παρέχοντας παράλληλα σημαντικά επιχειρηματικά οφέλη και οικονομική εξοικονόμηση. Καθώς όλο και περισσότεροι επιβάτες, ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές, αναζητούν βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, όπως αποδεικνύεται από έρευνες του YouGov και άλλων καταναλωτικών ομάδων, τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτές τις αυξανόμενες απαιτήσεις για να συμβαδίσουν σε έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο και με προκλήσεις στο κομμάτι του κόστους.

Πρόσφατες εξελίξεις
Πριν από την πανδημία, η αεροπορική βιομηχανία βρισκόταν κάτω υπό αυξανόμενη πίεση από τον κόσμο, για να μειώσει περαιτέρω το αποτύπωμα άνθρακα, όπως φαίνεται και από την εμφάνιση του κινήματος “flight shaming”. Καθώς τα σύνορα έκλεισαν και τα αεροπλάνα καθηλώθηκαν στην κορύφωση της πανδημίας το 2020, οι εκπομπές CO2 των αερομεταφορών μειώθηκαν κατακόρυφα, όπως και τα έσοδα των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών.

Με την επιστροφή στα ταξίδια μετά τον COVID-19 και όπως αυτά αναμένεται να αυξηθούν, οι εκπομπές των αερομεταφορών αναπόφευκτα θα αυξηθούν πέρα από το 2% του παγκόσμιου CO2 χωρίς μετριασμό. Η έκθεση-ορόσημο της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) που δημοσιεύθηκε το 2021 προειδοποίησε για κλιματική καταστροφή εάν ο κόσμος δεν λάβει ταχύτερα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών διοεξειδίου του άνθρακα.

Η ανάκαμψη των ταξιδιών έχει, στην πραγματικότητα, αποδειχθεί μια ευκαιρία για την αεροπορία να ανακάμψει, πιο “πράσινη” και πιο ευέλικτη. Το 2021, η αεροπορική βιομηχανία δεσμεύθηκε να εκπέμπει μηδενικό άνθρακα έως το 2050, υποστηριζόμενη από νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, νέων ηλεκτρικών αεροσκαφών και αεροσκαφών υδρογόνου, λειτουργικές βελτιώσεις και βελτιώσεις υποδομής.

Οι μεταφορές με συνδυασμό μέσων μεταφοράς είναι επίσης μια πρόσφατη και ανερχόμενη εξέλιξη στην Ευρώπη, βοηθώντας τα ταξίδια να γίνουν πιο βιώσιμα και μειώνοντας τις εσωτερικές εκπομπές καυσίμων. Για παράδειγμα, το 2021, η Γαλλία ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τις εσωτερικές πτήσεις μικρών αποστάσεων, όταν το ίδιο ταξίδι θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί με τρένο σε λιγότερο από 2,5 ώρες.

Η “ματιά” του επιβάτη
Η έκθεση “2020 Passenger IT Insights” της SITA, που ερευνά τις προτιμήσεις των επιβατών στον τομέα της πληροφορικής, αποκαλύπτει ότι το 80% από αυτούς δήλωσε ότι ανησυχούσε “κάπως” τουλάχιστον για την κλιματική αλλαγή – με σχεδόν τέσσερις στους 10 να λένε ότι ανησυχούν “εξαιρετικά”. Αναμένεται ότι οι ανησυχίες για το κλίμα θα συνεχίσουν να αυξάνονται σε σημασία μεταξύ των επιβατών.

Η αυξανόμενη ζήτηση επιβατών για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές παρουσιάζει πραγματικές ευκαιρίες για τις αερομεταφορές. Στην ίδια μελέτη του 2020 για τους επιβάτες, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για “πράσινες υποδομές αεροδρομίων” και τη “χρήση νέων λύσεων πληροφορικής” για την αύξηση της αποτελεσματικότητας στα αεροδρόμια και για τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι τεχνολογίες που υποστηρίζουν τη βιώσιμη αεροπορία
Η έναρξη αξιοποίησης των κατάλληλων τεχνολογιών για να γίνουν οι πτήσεις πιο βιώσιμες είναι ένας τρόπος για τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια να διαφοροποιήσουν τις δραστηριότητές τους, ώστε να προσελκύσουν επιβάτες σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Η έκθεση “Air Transport IT Insights” της SITA, μια ετήσια έρευνα για τις τεχνολογικές τάσεις μεταξύ των υπευθύνων λήψης αποφάσεων IT στις αερομεταφορές, αναφέρεται ότι πολλά αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρείες έχουν ανταποκριθεί στις προτιμήσεις των επιβατών για πιο “πράσινες” υποδομές και λειτουργίες. Τα περισσότερα αεροδρόμια, για παράδειγμα, έχουν ήδη εφαρμόσει πιο έξυπνες και πιο βιώσιμες πρωτοβουλίες στο κομμάτων των υποδομών. Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι μια νέα προτεραιότητα για πολλές αεροπορικές εταιρείες είναι η χρήση νέων IT και τηλεπικοινωνιών στη βιωσιμότητα – λύσεις για τη βελτιστοποίηση της πτητικής πορείας των αεροσκαφών, για παράδειγμα. Η λύση καθοδήγησης τροχιάς της SITA, “OptiFlight”, βοηθά τις αεροπορικές εταιρείες να εξοικονομήσουν καύσιμα, κόστος και διοξείδιο του άνθρακα. Η εφαρμογή συνιστά συντομεύσεις με βάση τα ιστορικά δεδομένα πτήσης και υποδεικνύει πιθανή εξοικονόμηση καυσίμου, CO2 και χρόνου. Αεροπορικές εταιρείες όπως η Transavia, για παράδειγμα, έχουν εξοικονομήσει 70 τόνους σε καύσιμα και 223 τόνους CO2 ανά αεροσκάφος χρησιμοποιώντας μοντέλα αυτής της λύσης.

Φυσικά, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να επιτύχουν ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και θετικά αποτελέσματα ενσωματώνοντας συμπληρωματικές εφαρμογές που τους επιτρέπουν να μοιράζονται πληροφορίες μεταξύ τους. Συνδυάζοντας το OptiFlight με εφαρμογές όπως το eWAS Pilot, εργαλείο παρακολούθησης καιρού σε πραγματικό χρόνο που χρησιμοποιείται ήδη από 67.000 πιλότους και το ψηφιακό εργαλείο ενημέρωσης πτήσεων FlightFolder, δίνεται η δυνατότητα στους πιλότους των αεροπορικών εταιρειών να λαμβάνουν πιο ολοκληρωμένες αποφάσεις επαναδρομολόγησης των πτήσεων. Οι συνδυασμένες λύσεις παρέχουν επίσης μια πιο φιλική προς το περιβάλλον, ασφαλέστερη και πιο άνετη εμπειρία για τους επιβάτες.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοηθάει στις προσπάθειες μείωσης των εκπομπών και στα αεροδρόμια. Για παράδειγμα, η SITA έχει αναπτύξει ένα καινοτόμο εργαλείο υπολογισμού εκπομπών, που μετρά το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών CO2 ενός αεροδρομίου, γνωστό ως “Scope 3”, το οποίο βρίσκεται υπό δοκιμή στο αεροδρόμιο του Παλέρμο στην Ιταλία.

Τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν μια πραγματική ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις σημερινές τεχνολογίες αιχμής για τη μείωση των εκπομπών CO2 για να υποστηρίξουν το ταξίδι τους με μηδενικό άνθρακα έως το 2050. Εκτός από την παροχή πιο άμεσης εξοικονόμησης κόστους και άνθρακα, η ικανότητα διατήρησης και προσέλκυσης περισσότερων επιβατών με οικολογική συνείδηση μπορεί να αποδειχθεί πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μακροπρόθεσμα.


Ο Yann Cabaret είναι διευθύνων σύμβουλος της SITA FOR AIRCRAFT, SITA.

διευθύνων σύμβουλος - SITA FOR AIRCRAFT, SITA. | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Ο Yann Cabaret είναι διευθύνων σύμβουλος της SITA FOR AIRCRAFT, SITA.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024