Τελευταία νέα
ΑρχικήΟδικές ΜεταφορέςΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου: “Απαραίτητα τα αρθρωτά λεωφορεία λόγω φοιτητών και τουριστών”
Οδικές μεταφορές

ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου: “Απαραίτητα τα αρθρωτά λεωφορεία λόγω φοιτητών και τουριστών”

leoforeia

Εάν αποσυρθούν τα αρθρωτά λεωφορεία και στη θέση τους δρομολογηθούν μικρότερα, τότε αυτόματα θα αυξηθεί η δαπάνη και το κόστος αναπόφευκτα θα επιβαρύνει την τσέπη του επιβατικού κοινού.

Επανερχόμενη στο θέμα της δρομολόγησης των αρθρωτών λεωφορείων (“διπλά λεωφορεία”) για τα οποία εξακολουθεί να γίνεται πολύς λόγος στο Ρέθυμνο, η εταιρεία ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ επαναλαμβάνει τα εξής:

“Η δρομολόγηση τέτοιου είδους λεωφορείων (18 μέτρων) -που είναι καθ’ όλα νόμιμη- συναντάται σε πολλές περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και στις δύο μεγαλουπόλεις της Κρήτης -Χανιά και Ηράκλειο- όπου συν τις άλλοις λειτουργούν και πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Οι λόγοι που επιβάλλουν τη δρομολόγησή τους οφείλονται σε πολλούς παράγοντες μεταξύ των οποίων η μορφολογία της πόλης, αλλά και οι αυξημένες επιβατικές ανάγκες που καταγράφονται καθημερινά στο Ρέθυμνο, λόγω φοιτητών και τουριστών.

Ενδεικτικά η εταιρεία μας παραθέτει το χαρακτηριστικό παράδειγμα της μαζικής μετακίνησης φοιτητών σε ελάχιστο χρονικό διάστημα (με ‘σφιχτές’ αποκλείσεις) από διάφορες περιοχές της πόλης προς την πανεπιστημιούπολη Γάλλου.

Όταν λοιπόν το ΚΤΕΛ καλείται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης να μεταφέρει π.χ. από τις 8.00 έως τις 8.30 το πρωί περίπου 2.500 φοιτητές στην πανεπιστημιούπολη για τις ακαδημαϊκές τους ανάγκες (μιας και το διδακτικό τους ωράριο έχει πολύ συγκεκριμένα πλαίσια), τότε πώς θα ανταποκριθεί, εάν δεν δρομολογήσει τα αρθρωτά λεωφορεία;

Και τούτο επειδή θεωρείται αδύνατη η ομαδοποίηση των φοιτητών, ώστε να ξεκινήσει η μεταφορά τους σταδιακά από τις 6 το πρωί με μικρότερα λεωφορεία ή αντίστοιχα όταν καταγράφεται μαζική αποχώρηση φοιτητών από την πανεπιστημιούπολη Γάλλου.

Σήμερα η τιμή του εισιτηρίου είναι άτυπα ενιαία για την αστική γραμμή από τα Μισίρια έως το Πανεπιστήμιο Γάλλου, λόγω των προαναφερόμενων λεωφορείων. Εάν δρομολογηθούν μικρότερα για την ίδια γραμμή, τότε πέρα από τον εφιάλτη της μετεπιβίβασης (που συνεπάγεται με επιπλέον λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους της πόλης) και η τιμή του εισιτηρίου θα διπλασιαστεί, αφού το δρομολόγιο θα ‘σπάσει’ στα δύο. Δηλαδή, το ένα δρομολόγιο θα είναι Μισίρια, Περιβόλια, Καλλιθέα, κέντρο και το άλλο δρομολόγιο θα είναι από το κέντρο έως την πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Αντίστοιχο ‘σπάσιμο’ του δρομολογίου θα καταγραφεί και στη γραμμή Ρέθυμνο – Πάνορμο, όπου επίσης θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση των πολιτών σε άλλο λεωφορείο.

Είναι αξιοσημείωτο δε το γεγονός ότι ο δημόσιος διάλογος για το εάν πρέπει ή όχι να αποσυρθούν τα ‘διπλά λεωφορεία’, γίνεται τη στιγμή που καταφθάνουν συνεχώς στο ΚΤΕΛ αιτήματα από κατοίκους, όπως π.χ. του Πλατανιά που ζητούν να συμπεριληφθεί η περιοχή τους στη ζώνη της γραμμής του πανεπιστημίου, που δεν προβλέπει μετεπιβίβαση.

Κλείνοντας, καλούμε τους αγαπητούς συμπολίτες μας να κάνουν μια αναδρομή στο παρελθόν και να θυμηθούν την περίοδο της μεταφοράς των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων από τα Περιβόλια στου Γάλλου. Άραγε θυμούνται τις αγωνίες που εκφράστηκαν τότε από κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής, αλλά και από θεσμικούς φορείς του τόπου για να μην υπάρξει συγκοινωνιακός αποκλεισμός που θα σήμανε την ‘ερημοποίηση’ της περιοχής τους;

Επειδή λοιπόν το πρόβλημα είναι πολύπλευρο, αλλά όχι και δυσεπίλυτο, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, δηλώνει πως ήταν και παραμένει ανοικτή στον διάλογο με τους καθ’ ύλην αρμόδιους για την δρομολόγηση λύσεων που θα ανακουφίσουν κυκλοφοριακά την πόλη του Ρεθύμνου.

Επί τη ευκαιρία η εταιρεία μας επαναλαμβάνει προς πάσα κατεύθυνση ότι για την δημιουργία νέων στάσεων, το ΚΤΕΛ απλά γνωμοδοτεί μιας και οι σχετικές αποφάσεις λαμβάνονται από τους κατά τόπους Δήμους”.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Φοιτητής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024