Τελευταία νέα
HomeΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠαγίωση της πτώσης των εσόδων των αττικών ξενοδοχείων άνω του 20%
Ενωση Ξενοδόχων Αττικής

Παγίωση της πτώσης των εσόδων των αττικών ξενοδοχείων άνω του 20%

Πτώση της μέσης πληρότητας κατά 16,6% και της μέσης τιμής ανά δωμάτιο κατά 5,1% παρουσίασαν τα ξενοδοχεία της Αττικής για το πρώτο 5μηνο του 2009, οδηγώντας τα συνολικά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο σε μείωση της τάξης του 20,8% (πηγή: GBR Consulting). Η πληρότητα σε απόλυτο νούμερο διαμορφώθηκε στο 55,4% ενώ η μέση τιμή ανά δωμάτιο…

Πτώση της μέσης πληρότητας κατά 16,6% και της μέσης τιμής ανά δωμάτιο κατά 5,1% παρουσίασαν τα ξενοδοχεία της Αττικής για το<...> πρώτο 5μηνο του 2009, οδηγώντας τα συνολικά έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο σε μείωση της τάξης του 20,8% (πηγή: GBR Consulting). Η πληρότητα σε απόλυτο νούμερο διαμορφώθηκε στο 55,4% ενώ η μέση τιμή ανά δωμάτιο στα 110.47 ευρώ.

Στα αξιοσημείωτα της έρευνας που διεξάγει για λογαριασμό της ΕΞΑ-Α σε μηνιαία βάση η εταιρεία GBR Consulting, είναι αναμφίβολα το ότι η Αθήνα παρουσιάζει τη χειρότερη πληρότητα ανάμεσα στις έντεκα πόλεις που αποτελούν το δείγμα της έρευνας – και την πέμπτη χαμηλότερη τιμή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ποσοστά πτώσης των δύο Ισπανικών πόλεων (Μαδρίτη κατά -31.3% και Βαρκελώνη κατά -29.2% στα έσοδα), ενώ εν μέσω κρίσης εντυπωσιάζει η μέση τιμή της Κωνσταντινούπολης (την οποία ξεπερνούν μόνο το Παρίσι και η Ρώμη).

Τα ποσοστά της πτώσης είναι πλέον συγκεκριμένα -αφού έχει ήδη συμπληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2009 και θεωρούνται ενδεικτικά των εξελίξεων. Η ΕΞΑ-Α είχε εγκαίρως προβλέψει τις δυσκολίες της φετινής χρονιάς, ειδικά μάλιστα μετά τα γεγονότα του περασμένου Δεκεμβρίου, όταν στην ήδη υφιστάμενη οικονομική κρίση ήρθε να προστεθεί και η ξαφνική και απότομη απαξίωση της φήμης του προορισμού μας. Οποιαδήποτε περαιτέρω αναφορά σε νούμερα, τα οποία παρατηρούμε συχνά να αλληλοσυγκρούονται ανάλογα με την πηγή προέλευσης, δείχνει να μην έχει πλέον ιδιαίτερη αξία, διότι η κρίση όπως αποδείχθηκε έχει βάθος και τη στιγμή αυτή, τίποτε και ουδείς μπορεί να προεξοφλήσει το τέλος της. Εκείνο λοιπόν που απαιτείται τόσο από πλευράς της Πολιτείας όσο και από πλευράς των επιχειρήσεων είναι ο έγκαιρος σχεδιασμός για την επόμενη τουριστική χρονιά.

Η Αθήνα – Αττική ως προορισμός μπορεί να παρουσιάζει αντοχές και να δείχνει ότι μπορεί να ανθίσταται σε μειώσεις εσόδων που ξεπερνούν το 20%, αυτό όμως ισχύει μόνο με μια προϋπόθεση: ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια καλά οργανωμένη προσπάθεια αναστροφής του κλίματος. Η συγκυρία απαιτεί: α) τη στοχευμένη προβολή του προορισμού ως ολοκληρωμένου προϊόντος “city break”, β) την άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών για τη δημιουργία του συνεδριακού κέντρου της Αττικής στο Φάληρο για την ενίσχυση του συνεδριακού προϊόντος του προορισμού, αλλά και γ) την επίλυση των θεμάτων «καμποτάζ» για την ουσιαστική στήριξη της κρουαζιέρας.

Τέλος, η ΕΞΑ-Α επισημαίνει πως η συζήτηση που έχει ήδη ξεκινήσει για την αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας κυρίως, που απασχολούν το κέντρο της πόλης (πχ. λαθρομετανάστευση, διάφορες παράνομες δραστηριότητες κ.λπ.), θα πρέπει να αρχίσει να παράγει άμεσα και ουσιαστικά αποτελέσματα, πριν η δυσφήμιση του προορισμού πάρει τη θέση που οφείλει να κατέχει η διεθνής (θετική) προβολή του.

Βίκυ Καραντζαβέλου
Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
05/12/2024
04/12/2024
03/12/2024
02/12/2024
29/11/2024
28/11/2024