Τοποθέτηση του πρόεδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος για το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, με το οποίο ρυθμίζονται οι βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τις ρυθμίσεις για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων και τη θέσπιση του “τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση” για τα ξενοδοχεία, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Για περισσότερα από δέκα χρόνια το ΞΕΕ, ως θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας για θέματα τουρισμού, αναδεικνύει με σειρά μελετών, ερευνών και εκδηλώσεων διαλόγου, τις δυσμενείς επιπτώσεις των βραχυχρόνιων μισθώσεων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ενός σοβαρού ρυθμιστικού πλαισίου για τη δραστηριότητα. Γι’ αυτό και σε σχέση με τις υπό διαβούλευση ρυθμίσεις έχουμε επισημάνει την υποχρέωση περαιτέρω ενίσχυσής τους.
Πρώτον, με το να υποχρεούνται τουριστικά καταλύματα οι πολυκατοικίες ή τα συγκροτήματα κατοικιών που διατίθενται στο σύνολό τους για βραχυχρόνια μίσθωση να αδειοδοτηθούν υπό τις υπάρχουσες μορφές καταλυμάτων, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί και όπως είναι αναγκαίο να γίνει για τη διαφύλαξη του υγιούς ανταγωνισμού.
Δεύτερον, με τη θέσπιση λειτουργικών προδιαγραφών προκειμένου να διασφαλίζονται πλήρως οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας για τους επισκέπτες και τους ενοίκους των πολυκατοικιών που αναπτύσσεται σχετική δραστηριότητα και να προστατευτεί η ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος.
Τρίτον, να θεσπιστεί ετήσιο όριο 60 ημερών για την άσκηση της δραστηριότητας, έτσι ώστε να μεταφερθούν ακίνητα από την αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης στη μακροχρόνια, ανακουφίζοντας τους πολίτες στο στεγαστικό πρόβλημα που υφίστανται, λόγω των υψηλών ενοικίων. Κι ακόμη περισσότερο να βοηθηθούν τα νησιά που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν στέγη σε γιατρούς, εκπαιδευτικούς, αστυνομικούς και πολλές άλλες ειδικές κατηγορίες εργαζομένων.
Ως προς το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση, έχουμε τονίσει πάρα πολλές φορές ότι οποιοσδήποτε φόρος μπαίνει, ειδικά σε μια συγκυρία με πολύ υψηλά λειτουργικά κόστη για τα ξενοδοχεία και με σκληρό διεθνή ανταγωνισμό, μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα και στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος και στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Έχουμε καταθέσει από καιρό στα αρμόδια υπουργεία την πρόταση, ο φόρος αυτός να εφαρμοστεί μόνον για τους μήνες της υψηλής ζήτησης, ώστε να περιοριστούν όσο το δυνατόν οι αρνητικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού”.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.