Τελευταία νέα
ΑρχικήΕκθέσειςΑ. Γκερέκου: Αισιοδοξία για την αντοχή του ελληνικού τουρισμού
Ο τουρισμός πιέστηκε από την κρίση για να γίνει ακόμη πιο ελκυστικός

Α. Γκερέκου: Αισιοδοξία για την αντοχή του ελληνικού τουρισμού

Μηνύματα αισιοδοξίας για την αντοχή, την ποιότητα και τον ρόλο του ελληνικού τουρισμού, εξέπεμψε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κα Aντζελα Γκερέκου, καθησυχάζοντας παράλληλα “ανησυχούντες” δημοσιογράφους και tour operators όσον αναφορά στις τιμές όσο και με τις επιπτώσεις των…

Μηνύματα αισιοδοξίας για την αντοχή, την ποιότητα και τον ρόλο του ελληνικού τουρισμού, εξέπεμψε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου,<...> η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κα Aντζελα Γκερέκου, καθησυχάζοντας παράλληλα “ανησυχούντες” δημοσιογράφους και tour operators όσον αναφορά στις τιμές όσο και με τις επιπτώσεις των κινητοποιήσεων ενάντια στα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. Η υφυπουργός που βρέθηκε στο Βερολίνο με την ευκαιρία της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού ΙΤΒ, εξέφρασε την άποψη ότι δε θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στις μετακινήσεις των τουριστών εξαιτίας πιθανών απεργιών, χαρακτηρίζοντας τις μέχρι τώρα κινητοποιήσεις των εργαζομένων “λογικές και φυσιολογικές” και “υγιές φαινόμενο για μία δημοκρατική χώρα”.

Πιο αναλυτικά, η κα Γκερέκου, δήλωσε: “Η φετινή Έκθεση του Βερολίνου, κάθε χρόνο είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Ελλάδα – φέτος όμως είναι ίσως πιο σημαντική παρά ποτέ. Ως χώρα έχουμε το `αρνητικό προνόμιο` να είμαστε στα πρωτοσέλιδα του διεθνούς τύπου εδώ και αρκετό καιρό, για θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση της οικονομίας.

Από δικής μου πλευράς, δεν πρόκειται να αρνηθώ την ύπαρξη του προβλήματος, ούτε να προσπαθήσω να εξωραΐσω την κατάσταση. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Και μπορεί να είναι δύσκολο αλλά όχι άλυτο. Το ξέρουμε αυτό πολύ καλά. ΓιΆαυτό άλλωστε το λόγο, οι αποφάσεις που πάρθηκαν πριν από λίγες μέρες στην Ελλάδα, μπορεί να ήταν σκληρές, αλλά κανείς δεν αμφισβήτησε το ότι ήταν αναγκαίες. Και όπως κάθε `κίνδυνος`, έτσι και ο συγκεκριμένος, κρύβει μέσα του μια `ευκαιρία`. Η `ευκαιρία` αυτή για εμάς, ήταν η δομική αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα και του παραγωγικού ιστού της χώρας μας. Με βάση την αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης αλλά και την ύπαρξη ενός σαφούς σχεδίου, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η συγκεκριμένη κρίση για την Ελλάδα, σύντομα θα έχει τέλος”.

Η κα Γκερέκου είπε ακόμη ότι η παρουσία της στην έκθεση έχει πάνω απΆόλα στόχο να τονίσει αλλά και να υπενθυμίσει ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα, είναι μια δραστηριότητα η οποία, όχι μόνο δεν έχει επηρεαστεί από το οικονομικό πρόβλημα, αλλά αντιθέτως, έχει “πιεσθεί” να γίνει ακόμη καλύτερη και ακόμη πιο ελκυστική, ακριβώς λόγω του προβλήματος αυτού.

“Πιο απλά μιλώντας”, συνέχισε, “οι τιμές έχουν καθηλωθεί στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα, ενώ η ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών, παραμένει η υψηλότερη δυνατή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι ο τουρισμός για την Ελλάδα, είναι ένας από τους δύο σημαντικούς της αναπτυξιακούς βραχίονες, μαζί με τη ναυτιλία. Η ανάπτυξη σε ό,τι αφορά στις τουριστικές υποδομές, συνεχίζεται στην Ελλάδα και μάλιστα με γοργούς ρυθμούς:

  • Τουλάχιστον 20 νέες μαρίνες είναι έτοιμες για λειτουργία, στοχεύοντας στην ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμό.
  • Χιλιάδες είναι τα ξενοδοχεία της χώρας, τα οποία εντάχθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο και εκσυγχρόνισαν τις υποδομές τους.
  • Οι επενδυτικές διαδικασίες στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα της τουριστικής επιχειρηματικότητας, επιταχύνονται με κάθε τρόπο.
  • Ήδη, κάποιες πολύ μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις είναι έτοιμες να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους, ενώ άλλες βρίσκονται ήδη δρομολογημένες προς την υλοποίησή τους.
  • Μέχρι τέλους του έτους, εκτιμούμε ότι θα έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στη δημιουργία του Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου στην Αθήνα, με στόχο την ενίσχυση του Συνεδριακού Τουρισμού.
  • Ειδικές δράσεις βρίσκονται σε διαδικασία νομοθέτησης, για την προνομιακή ενίσχυση οικολογικών πρακτικών στις ξενοδοχειακές μονάδες, ενώ προωθούνται συστήματα πιστοποίησης όπως τα “Eco” και τα “Green Hotels”.
  • Η οποιαδήποτε μορφή ανάπτυξης του Τουρισμού στην Ελλάδα από εδώ και εμπρός, θα έχει έναν περιβαλλοντικά ευαίσθητο προσανατολισμό και θα είναι απόλυτα συντεταγμένη με τη λογική της “Πράσινης Ανάπτυξης” -η οποία αποτελεί και κεντρική Κυβερνητική επιλογή συνολικά για την ανάπτυξη της χώρας.

  • Εκείνο που θέλω να τονίσω με λίγα λόγια, είναι ότι στην Ελλάδα δεν λαμβάνουμε απλά `επείγοντα μέτρα` με σκοπό να βγούμε από την πρόσκαιρη κρίση αλλά ταυτόχρονα υποστηρίζουμε ένα πλήρες πλάνο συνολικής ανάπτυξης της χώρας. Για να το πω πιο παραστατικά, δεν προσπαθούμε απλά να κλείσουμε τη λακκούβα του δρόμου στην οποία έχουμε σκοντάψει, αλλά προσπαθούμε να φτιάξουμε ολόκληρο το δρόμο, που οδηγεί προς το μέλλον. Στη λογική αυτή, ο τουρισμός είναι ένα πεδίο με δυναμική ανάπτυξης, ακόμη και αυτή τη δεδομένη στιγμή της δύσκολης συγκυρίας: οι αναπτυξιακές προοπτικές αλλά και οι επενδυτικές δυνατότητες δεν έχουν επηρεαστεί και δεν έχουν διαταραχθεί καθόλου. Η Ελλάδα παραμένει να αποτελεί, μια εξαιρετικά μεγάλη και προνομιακή ευκαιρία επένδυσης στον τουρισμό”.

    Μιλώντας για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης και την συμπλήρωση 2.500 χρόνων από τη μάχητ ου Μαραθώνα, η υφυπουργός είπε: “Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, αποτελεί ένα πραγματικό `κόσμημα`, η σημασία του οποίου υπερβαίνει τα όρια της Ελλάδας και αφορά το σύνολο του Δυτικού Πολιτισμού. Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, έχει έρθει ήδη σε άμεση συμφωνία συνεργασίας με το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης και έχει εντάξει την προβολή του, στο συνολικό πλάνο επικοινωνιακής προβολής της χώρας στα διεθνή Μέσα. Να υπενθυμίσω επίσης, ότι το 2010 συμπληρώνονται 2.500 χρόνια από τη Μάχη του Μαραθώνα και από την πρώτη αυθεντική διαδρομή του, λεγόμενου έκτοτε, Μαραθωνίου Δρόμου. Ο Κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, είναι φέτος ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός, το οποίο έχουμε σκοπό να το αναδείξουμε και να το προβάλουμε. Ήδη από την περυσινή χρονιά ο Κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας, έχει αναβαθμισθεί παγκοσμίως και έχει συμπεριληφθεί στους `Χρυσούς Μαραθωνίους`, γεγονός που αποτελεί αναγνώριση αλλά και απόδειξη, της άψογης δουλειάς που γίνεται σε επίπεδο διοργάνωσης. Στόχος μας είναι, τη φετινή χρονιά ο Κλασικός Μαραθώνιος της Αθήνας να έχει τις περισσότερες συμμετοχές παρά ποτέ, ενώ το ίδιο το γεγονός του Μαραθωνίου θα συνοδευτεί και από μια σειρά παράλληλων, σημαντικών πολιτιστικών εκδηλώσεων.

    Εκτός αυτού, τίποτε από τα ήδη γνωστά πλεονεκτήματα της Ελλάδας ως ταξιδιωτικού προορισμού δεν έχει αλλάξει και δεν έχει επηρεαστεί από την πρόσκαιρη οικονομική κρίση. Η Ελλάδα παραμένει η ίδια φιλική, απόλυτα ασφαλής, ανοικτή, φιλόξενη χώρα, όπως ήταν πάντα. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος, να δημιουργούνται εσφαλμένες και μονόπλευρες εικόνες για τη χώρα και τους πολίτες της, ούτε να καλλιεργούνται ξαφνικά αρνητικά στερεότυπα, τα οποία δεν έχουν καμία βάση, καμία ουσία και θα μου επιτρέψτε να πω, ότι ενίοτε δεν έχουν και καμία σοβαρότητα”.

    Και κατέληξε: “Στην Ελλάδα υπάρχει μια ιδιαιτερότητα: βλέπουμε τον τουρισμό με ένα διαφορετικό τρόπο. Ποτέ δεν ήταν και ούτε σήμερα είναι, αποκλειστικά και μόνο μια `εμπορική` ή `επιχειρηματική` δραστηριότητα. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Στην Ελλάδα, δεν `εξυπηρετούμε τουρίστες`, αλλά `φιλοξενούμε επισκέπτες`. Για τους Έλληνες, η `Φιλοξενία` ήταν πάντα ιερή. Αυτή την ιδιαίτερη αντίληψη που έχουμε για τον τουρισμό, θελήσαμε φέτος να την αναδείξουμε συμβολικά, χρησιμοποιώντας μια απλή καθημερινή λέξη της γλώσσας μας: το `Καλημέρα`. Γιατί, αυτό ακριβώς είναι ο ελληνικός τουρισμός: η αισιοδοξία της καινούργιας ημέρας, το καινούργιο ξεκίνημα, ο εγκάρδιος χαιρετισμός και το καλωσόρισμα, η ζεστή φιλοξενία, η ευχάριστη διάθεση, η προσδοκία μιας αξέχαστης ταξιδιωτικής εμπειρίας, το φως του ήλιου, το καταπληκτικό μας κλίμα – όλα αυτά δηλαδή που δεν γίνεται να επηρεαστούν από καμία αρνητική οικονομική συγκυρία και καμία δύσκολη στιγμή. Αυτές τις `μικρές` και τις `μεγάλες` στιγμές, μπορεί να τις ζήσει κανείς ΜΟΝΟ στην Ελλάδα. Είμαστε έτοιμοι λοιπόν να σας υποδεχθούμε στη χώρα μας, με την υπόσχεση ότι η φετινή επιλογή της Ελλάδας, θα ανταποκριθεί στις υψηλότερες προσδοκίες όλων των επισκεπτών της”.

    Σε ερώτηση δημοσιογράφου αν θα περιοριστούν τα κονδύλια για τη διαφήμιση και τι περιμένει η Ελλάδα από τη γερμανική αγορά γενικότερα, η κα Γκερέκου απάντησε: “Πράγματι σε μία δύσκολη από οικονομικής πλευράς περίοδο, μία χώρα φροντίζει να κάνει πραγματικά οικονομία. Βέβαια επειδή ο τουρισμός είναι ο σπουδαιότερος τομέας στην ελληνική οικονομία, φυσικά και θα γίνει διαφήμιση της Ελλάδας. Αλλά θα γίνει με μια διαφορετική λογική απΆότι τα τελευταία χρόνια, δηλαδή πιο στοχευόμενα, πιο καινοτόμα. Ήδη έχουμε αναπτύξει ένα διαδικτυακό τόπο. Δίνουμε μεγάλη έμφαση σΆαυτό και με μία σωστή οικονομία, έχουμε ήδη ξεκινήσει μια στοχευμένη προβολή δίνοντας μεγάλη έμφαση στα fam trips. Υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός. Όσον αφορά στη Γερμανία, από τις επαφές που είχα εχθές, πιστεύω, ότι η κρίση δεν επηρεάζει το θέμα του τουρισμού. Οι Γερμανοί πολίτες επιλέγουν τη χώρα μας, θεωρούν την Ελλάδα αγαπημένο δικό τους τουριστικό προορισμό, αφού έχουμε στην Ελλάδα σχεδόν 2 εκατ. Γερμανούς επισκέπτες. Το θέμα του ευρώ έχει επηρεάσει γενικότερα όλη την Ευρώπη, αλλά πιστεύω, ότι η μείωση δε θα είναι αρκετά μεγάλη και σχεδόν καθόλου, τουλάχιστον όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία”.

    Ακόμη, η υφυπουργός δήλωσε ότι “εμείς δίνουμε μεγάλη έμφαση και στον τρόπο ζωής, την αυθεντικότητα της χώρας μας. Θεωρώ, ότι ο ταξιδιώτης πια αναζητά την αυθεντικότητα, αναζητά να έρθει κοντά στους ανθρώπους του κάθε τόπου, στα ήθη και έθιμα, στα τοπικά προϊόντα, σε όλα αυτά που συνθέτουν αυτό που λέγεται Ελλάδα. Πέρα από αυτό υπάρχει ένας αριθμός ατόμων που αναζητά ήλιο και θάλασσα, αλλά υπάρχει και ένας μεγάλος αριθμός, ο οποίος θέλει να έρθει σε επαφή με την αυθεντικότητα κάθε χώρας. Εμείς αυτό που προσφέρουμε στη χώρα μας και αυτό που μπορούμε να προσδιορίσουμε πιο εξειδικευμένα είναι η πράσινη κατεύθυνση και διάσταση που δίνουμε στον τουρισμό μας. Βέβαια θα υπάρχουν και επιμέρους καμπάνιες θεματικού τουρισμού, που θα εξειδικεύουν την κάθε δυνατότητα των πολλαπλών τουριστικών μας προϊόντων. Σε αυτό θα δώσουμε έμφαση”.

    Αναφερόμενη στα Eco labels, η κα Γκερέκου είπε ότι χρειάζεται μία νομοθετική ρύθμιση και ένα πλαίσιο για να μπορούμε να στηριχθεί αυτή η διαδικασία. “Ήδη είναι στη διαδικασία αυτό το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα δώσει κίνητρα στους ξενοδόχους που θέλουν να τροποποιήσουν τα ξενοδοχεία τους ως Eco labels, είτε να δημιουργήσουν καινούργια. Οποιαδήποτε στήριξη οικονομική γίνεται αυτή τη στιγμή από τον αναπτυξιακό νόμο θα γίνεται προς αυτήν την κατεύθυνση”.

    Τέλος, σε ερώτηση δημοσιογράφου για το ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην καθημερινότητα των τουριστών αν η κυβέρνηση αυξήσει τους φόρους και το ΦΠΑ για να ανταποκριθεί στην κρίση, η υφυπουργός δήώσε: “Είναι αλήθεια ότι, δεδομένης της οικονομικής κρίσης, αναγκαστήκαμε να αυξήσουμε το ΦΠΑ. Όμως το ΦΠΑ αυξήθηκε μόλις κατά 1 μονάδα για τις τουριστικές υπηρεσίες. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι τα περισσότερα τουριστικά πακέτα κλείστηκαν πριν από αυτή την αύξηση. Εκτός από αυτό, η τουριστική αγορά και οι επιχειρηματίες του τουρισμού έχουν δεσμευτεί ότι θα απορροφήσουν όποια τυχόν αύξηση υπάρχει και επομένως οι τιμές για τους Γερμανούς τουρίστες που θα επισκεφθούν φέτος την Ελλάδα θα είναι εξίσου χαμηλές, καθηλωμένες στο επίπεδο των προηγούμενων ετών”.

    Υπεύθυνη Ύλης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

    Η Τατιάνα ελέγχει καθημερινά τη ροή των εισερχόμενων ειδήσεων και επιμελείται την ύλη που δημοσιεύεται στο δίκτυο των TravelDailyNews.

    29/04/2024
    26/04/2024
    25/04/2024
    24/04/2024
    23/04/2024
    22/04/2024