Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαΑλαβάνος: Δεχθείτε ότι η ακτοπλοΐα λειτουργεί ολιγοπωλιακά

Αλαβάνος: Δεχθείτε ότι η ακτοπλοΐα λειτουργεί ολιγοπωλιακά

Την απαντητική επιστολή (6.5.2004) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε προειδοποιητική επιστολή της Ε.Ε., με την οποία το ΥΕΝ τεκμηρίωνε “τον ολιγοπωλιακό χαρακτήρα της σημερινής αγοράς” αφού όπως σημείωνε στην επιστολή “ακόμα και στις πιο βιώσιμες οικονομικά γραμμές ο αριθμός των εταιριών δεν ξεπερνά τις 2 ή 3” και ως εκ τούτου δεν μπορεί να υπάρξει απελευθέρωση…

Την απαντητική επιστολή (6.5.2004) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε προειδοποιητική επιστολή της Ε.Ε., με την οποία το ΥΕΝ<...>τεκμηρίωνε “τον ολιγοπωλιακό χαρακτήρα της σημερινής αγοράς” αφού όπως σημείωνε στην επιστολή “ακόμα και στις πιο βιώσιμες οικονομικά γραμμές ο αριθμός των εταιριών δεν ξεπερνά τις 2 ή 3” και ως εκ τούτου δεν μπορεί να υπάρξει απελευθέρωση των ναύλων αφού “οι δυνάμεις της αγοράς δεν μπορούν από μόνες τους να προσδιορίσουν τις τιμές ισορροπίας” αποκάλυπτε σε επίκαιρη ερώτηση του προς τον αρμόδιο υπουργό, κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο πρόεδρος του Συνασπισμού, κ. Αλέκος Αλαβάνος, σχετικά με την απελευθέρωση ναύλων και της οικονομικής θέσης.

Παρά τις διαπιστώσεις αυτές ο κ. Αλαβάνος σημείωνε στην ερώτησή του τα εξής:

“Το Μάρτιο του 2006 το ΥΕΝ ανακοίνωσε ότι απελευθερώθηκαν οι ναύλοι και της οικονομικής θέσης σε ακτοπλοϊκές γραμμές που δραστηριοποιούνται δύο εταιρίες και ο όγκος των επιβατών υπερβαίνει τις 150.000 ετησίως”, ερωτώντας τον υπουργό:


  • Μετά την ανωτέρω επιστολή έπαψε να είναι ολιγοπωλιακός ο χαρακτήρας της αγοράς;

  • Και τι μέτρα θα λάβει για να προστατέψει τα νησιά από αυθαίρετες αυξήσεις των ναύλων όπως, συνέβη άλλωστε και με τις γραμμές που ήδη έχουν απελευθερωθεί;


Απαντώντας με την σειρά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, υπογράμμισε για ακόμη μια φορά ότι η απελευθέρωση δεν θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των ναύλων.

Στην παρέμβασή του ο κ. Αλαβάνος σημείωσε:

“Κύριε Υπουργέ μπορεί να είμαι βουλευτής Αθηνών, αλλά είμαι νησιώτης. Οι τιμές που αναφέρατε και η εξέλιξή τους δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Από το 2000 έχουμε στην οικονομική θέση αυξήσεις που φτάνουν μέχρι και το 200%. Σας λέω χαρακτηριστικά για την Πάρο τότε υπήρχαν εισιτήρια των 12 ευρώ, σήμερα με τα ταχύπλοα έχουν φτάσει τα 37 ευρώ. Το 2004 είχαμε αύξηση 3,5%, το 2005 6,5%. Στη Ραφήνα μάλιστα που λειτούργησαν εναρμονισμένα οι εταιρίες, είχαμε 7,5% και τώρα κάνατε γενική απελευθέρωση.

Και σας λέω το εξής καταρχήν και απαντήστε μου. Ό,τι είπατε δεν έρχεται μόνο σε αντίθεση με το τι υποστηρίζει η Αριστερά, ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς, έρχεται σε αντίφαση με τον εαυτό σας. Εσείς ήσασταν υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε η Κυβέρνηση της Ν.Δ. και σας αναφέρω το έγγραφο του Μάη του 2004, στο οποίο λέτε ότι υπάρχουν ολιγοπωλειακές καταστάσεις όταν ακόμα και βιώσιμες οικονομικά γραμμές, όχι στις άγονες γραμμές δηλαδή, λειτουργούν δύο ή τρεις εταιρίες. Αυτό το βιώνει όχι μόνο ο επισκέπτης, ο τουρίστας, το βιώνουν κυρίως οι κάτοικοι των νησιών, οι οποίοι έχουν μια τεράστια πίεση από την ακρίβεια των εισιτηρίων.

Αν είναι έτσι τα πράγματα να σας κάνω την εξής πρόταση: Γιατί στην Εθνική Συλλογική Σύμβαση να μην υποστηρίξουμε να υπάρξουν αυξήσεις ανάλογες με αυτές που πήραν οι εφοπλιστικές εταιρίες για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, για τα εισιτήριά τους στον ελληνικό χώρο, στα νησιά και στις άλλες παραθαλάσσιες ζώνες;

Με αυτή την έννοια εμείς λέμε ότι οδηγείτε σε μια αφόρητη πίεση ειδικά τους νησιώτες, σας καλούμε όχι να δεχθείτε τις δικές μας θέσεις αν θέλετε, να δεχθείτε τις δικές σας θέσεις του 2005, να στηρίξετε την αντίληψη ότι είναι ολιγοπωλιακή η κατάσταση. Υπάρχουν εναρμονισμένες πρακτικές και δεν μπορεί να υπάρξει απελευθέρωση των τιμών.

Και μια που διευρύνατε το θέμα σε άλλα ζητήματα όπως τα πληρώματα κλπ, καλά το κάνατε, να σας ρωτήσω: Κε υπουργέ, μέχρι πότε θα λειτουργούν οι ναυτεργάτες μας με το `χακί`; Μέχρι πότε θα ισχύει αυτό το μέτρο ντροπής, που είναι η πολιτική επιστράτευση; Θα είναι ωραίο να έρχονται οι επισκέπτες από τις άλλες χώρες της Ευρώπης, του υπόλοιπου κόσμου και να μαθαίνουν ότι είναι στρατιωτικοί πάνω στα πλοία; Μέχρι πότε θα κρατήσετε αυτό το μέτρο;”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024