Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΑπαρχή μιας νέας χρυσής εποχής μεταξύ Ελλάδας-Ρωσίας
Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης

Απαρχή μιας νέας χρυσής εποχής μεταξύ Ελλάδας-Ρωσίας

“Η Ελλάδα αλλάζει, δυναμώνει, ενισχύεται και βασικό καύσιμο αυτής της προσπάθειας αποτελεί η εξωστρέφειά της” διαμήνυσε από την έκθεση ΜITT ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, σε συνέντευξη του προς ρώσικα ΜΜΕ. “Εκθέσεις όπως της Ρωσίας” εξήγησε, “δεν συνιστούν παρά μια ακόμα γέφυρα…

“Η Ελλάδα αλλάζει, δυναμώνει, ενισχύεται και βασικό καύσιμο αυτής της προσπάθειας αποτελεί η εξωστρέφειά της” διαμήνυσε από την έκθεση ΜITT ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. `Αρης Σπηλιωτόπουλος, σε συνέντευξη<...>του προς ρώσικα ΜΜΕ. “Εκθέσεις όπως της Ρωσίας” εξήγησε, “δεν συνιστούν παρά μια ακόμα γέφυρα στην προσπάθειά μας να στείλουμε το μήνυμα παντού: ότι το νέο τουριστικό μας μοντέλο διαφοροποιείται από το μονοδιάστατο κλισέ του «Ήλιος-Θάλασσα». Είναι ένα μοντέλο που συνδυάζει την Ποιότητα, την Πολυμορφία και την Βιωσιμότητα σε δωδεκάμηνη βάση”.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα θα είναι παρούσα σε 125 διεθνείς εκθέσεις μέχρι το τέλος του 2008, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα του τουριστικού προϊόντος και στη σύναψη εμπορικών συμμαχιών, καθώς και στο αρχικό ζητούμενο που δεν είναι άλλο από την διεύρυνσή της σε κάθε υποψήφια αγορά επισκεπτών.

“Η Ρωσική αγορά είναι μια ώριμη αγορά που μας ενδιαφέρει πολύ” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος. Είναι μια αγορά που, όπως κάθε βόρεια αγορά, γοητεύεται από τον ήλιο και την θάλασσα, αλλά που, εκτός από αυτό, προτιμά και άλλες μορφές Τουρισμού, μορφές που ήδη έχουν ενταχθεί στο νέο τουριστικό μοντέλο της Ελλάδας, όπως ο χειμερινός τουρισμός, ο αγροτικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, ο τουρισμός πολυτέλειας. Η κοινή θρησκεία, η πλούσια πολιτισμική κληρονομιά, οι ιστορικές καταβολές και η μεγάλη παράδοση στην Τέχνη αποτελούν σημεία ταύτισης ανάμεσα στον Ρώσο και στον Έλληνα πολίτη. “Με βάση αυτό, η ιδιοσυγκρασία του ελληνικού περιβάλλοντος μπορεί να χαρίσει πραγματικά αληθινές εμπειρίες στον Ρώσο επισκέπτη κατά τον κ. Σπηλιωτόπουλο.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η τουριστική κίνηση από τη Ρωσία στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει αύξηση της τάξεως του 25 με 30%. Φυσικά, υπάρχει και εκείνο το κομμάτι της Ρωσικής αγοράς που σπεύδει σε τουρισμό πολυτελείας και σε τουρισμός υγείας και ευεξίας ή αλλιώς τον ιαματικό τουρισμό. Και σε αυτό το κομμάτι, η Ελλάδα μπορεί να παίξει κυρίαρχο ρόλο, ως ένας τόπος με όλες τις ανέσεις, πάνω από όλα σύγχρονος και ασφαλής, με πολυποίκιλη ταυτότητα.

Σχέσεις συνεργασίας – Επενδυτικές προοπτικές

“Η Ρωσία, ως ενεργειακός κολοσσός, απέκτησε στο πρόσωπο της Ελλάδας έναν γόνιμο σύμμαχο που πορεύεται τη δική του τροχιά ανάπτυξης” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπηλιωτόπουλος, σημειώνοντας πως “αυτή η σπουδαία στιγμή για τις Ελληνο-ρωσικές σχέσεις μπορεί να λειτουργήσει ως απαρχή μιας νέας «χρυσής εποχής» μεταξύ των δύο χωρών, ανοίγοντας διάπλατα τους δρόμους για στενότερη και αποτελεσματικότερη συνεργασία σε πολλούς τομείς. Ένας από αυτούς τους τομείς είναι, φυσικά, και ο Τουρισμός: το δικό μας «ενεργειακό» πεδίο ανάπτυξης”.

Από την πλευρά μας, ανέφερε, “ήδη εκπονούμε σχέδια και αναζητούμε τους πλέον ενδεδειγμένους τρόπους για μια αποτελεσματική συνεργασία”. Αποτελεσματική συνεργασία τόνισε “σημαίνει δύο πράγματα: επενδυτικές συμμαχίες και σύμπλευση ιδεών. Κάτι που έχει να κάνει με τη νέα τάξη πραγμάτων στην ευρύτερη περιοχή μας και με τη βιωσιμότητα που προϋποθέτει αυτή η νέα τάξη πραγμάτων”.

Σε ό, τι αφορά τώρα στα πεδία συνεργασίας, ο Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης υπογράμμισε ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει δραστηριοποιηθεί έντονα στον τομέα της προσέλκυσης νέων επενδύσεων τόσο στον τουριστικό τομέα όσο και σε τομείς που υποβοηθούν και βελτιώνουν την τουριστική δραστηριότητα, όπως οι δημόσιες υποδομές, οι μεταφορές και οι συγκοινωνίες. “Ειδική βαρύτητα, στο πλαίσιο της τουριστικής πολιτικής”, τόνισε, “δίνουμε στις επενδύσεις ειδικών και νέων μορφών τουρισμού. Φυσικά, μεγάλη έμφαση δίνουμε και στο θεσμό της τουριστικής κατοικίας. Διαμορφώνουμε από κοινού με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, ένα σύγχρονο και ευέλικτο πλαίσιο ανάπτυξης επενδύσεων αυτής της μορφής. Παράλληλα, προχωρούμε με ταχείς ρυθμούς στην αξιοποίηση της δημόσιας τουριστικής περιουσίας, στην οποία περιλαμβάνονται, μεγάλες εκτάσεις σε προνομιακές περιοχές της χώρας, καζίνο, τουριστικές εγκαταστάσεις, ξενοδοχεία κ.α.. Πιστεύουμε ότι στο πλαίσιο αυτό προσφέρονται πολύ σημαντικές ευκαιρίες επενδύσεων για Ρωσικούς ομίλους και επιχειρήσεις. Εμείς εξετάζουμε με ικανοποίηση κάθε πρωτοβουλία ή συνεργασία που αποσκοπεί στην υλοποίηση νέων επενδύσεων, προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων και δημιουργία θέσεων απασχόλησης, βεβαίως όταν αφορά προϊόντα και υπηρεσίες ποιότητας και σέβεται το περιβάλλον”.

Υπάρχουν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ρωσική αγορά, στον τουρισμό, αλλά και σε άλλους τομείς όπως το εμπόριο και οι κατασκευές. Ειδικά όσον αφορά στον τουρισμό, μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι αλλά και μεμονωμένες ξενοδοχειακές εταιρίες επιχειρούν να εδραιώσουν την παρουσία τους, είτε ανοίγοντας γραφεία στη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη, είτε αναπτύσσοντας σημαντικό δίκτυο συνεργατών και αντιπροσώπων.

“Η ελληνική κυβέρνηση”, σημείωσε ο κ. Σπηλιωτόπουλος, “ενθαρρύνει και υποστηρίζει αυτές τις προσπάθειες, καθώς μέσα από την επιχειρηματική πρωτοβουλία βαθαίνει τόσο ο ορίζοντας της συνεργασίας όσο και το αναπτυξιακό πεδίο που προκύπτει από τα επενδυτικά σχέδια των επιχειρήσεων. Επίσης, μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης διαπιστώνουμε στον τομέα της Εκπαίδευσης και της μεταφοράς τεχνογνωσίας, κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών και της οργάνωσης προορισμών.

Παλαιότερα, η κυβέρνηση είχε διοργανώσει ορισμένα πιλοτικά προγράμματα υποτροφιών και σεμιναρίων προς Ρώσους σπουδαστές τουριστικών επαγγελμάτων. Σκοπεύουμε να εξετάσουμε την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων σε μεγαλύτερη και καλύτερα οργανωμένη βάση, με γνώμονα την αρτιότερη εξειδίκευση που μπορεί να υπάρξει. Επίσης, τριπλασιάσαμε το budget που διαθέτουμε για τη διαφημιστική μας προβολή από 350.000 ευρώ το 2007, σε 1 εκατομμύριο ευρώ για το 2008. Σας θυμίζω επίσης ότι διαφημιστική εκστρατεία της Ελλάδας στην Ρωσική Πρωτεύουσα «έτρεξε» ήδη από τον μήνα Ιανουάριο κατά τη διάρκεια της τελευταίας επίσκεψης του Πρωθυπουργού της Ελλάδας στο Κρεμλίνο. Όλα αυτά, βέβαια, δεν εξαντλούν τον στρατηγικό μας σχεδιασμό σχετικά με το τουριστικό άνοιγμα της Ελλάδας στη Ρωσίας. Κάθε άλλο”.

“Το ότι είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των συναντήσεών μας εδώ και από την αίσθηση που έχει προκαλέσει το νέο τουριστικό μοντέλο της χώρας μας, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί στοιχείο εφησυχασμού. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις είπε ο κ. Υπουργός, συμπληρώνοντας πως “στο πλαίσιο της καλύτερης προβολής μας στη Ρωσία, θα οργανώσουμε στο εγγύς μέλλον περισσότερα ταξίδια ενημέρωσης Ρώσων επιχειρηματιών, τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων σε πολλούς προορισμούς της χώρας μας”.

Τέλος, αναφερόμενος στη διαδικασία θεωρήσεων ο κ. Σπηλιωτόπουλος υπογράμμισε ότι “βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο”, αφού οι προξενικές αρχές έχουν ενισχυθεί και η διαδικασία χορήγησης visa προς τους Ρώσους που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα είναι πολύ πιο γρήγορη. Οι προξενικές μας αρχές έφθασαν στο σημείο να εκδίδουν έως και 3.000 visa την ημέρα. “Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε και αυτό το επίπεδο”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024