Ανατρέπεται ο αεροπορικός χάρτης μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Ένα χρόνο και τρεις μήνες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο στρατός του Βλαντιμίρ Πούτιν κατάφερε να κυριαρχήσει στο Μπαχμούτ. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ρωσικού Υπουργείου Άμυνας, μετά από 9 μήνες βομβαρδισμών η πόλη βρίσκεται υπό τον έλεγχό της Ρωσίας.
Ο επικεφαλής της ρωσικής μισθοφορικής οργάνωσης Wagner, Γεβγκένι Πριγκόζιν, σημείωσε πως το Μπαχμούτ δεν ήταν στρατηγικής σημασίας, αλλά απέκτησε τεράστια συμβολική αξία λόγω της έντασης των μαχών και των μεγάλων απωλειών για τις δύο πλευρές.
Οι επιπτώσεις του Ρωσο – Ουκρανικού πολέμου στις αερομεταφορές
Τους τελευταίους 15 μήνες, όπου μαίνεται ο πόλεμος στα ανατολικά σύνορα της γηραιάς Ηπείρου έχουν σημειωθεί διάφορες ανακατατάξεις στον αεροπορικό χάρτη της Ευρώπης. Είναι γνωστό ότι ο εναέριος χώρος της Ουκρανίας έκλεισε από την έναρξη της σύγκρουσης, ενώ ελάχιστες πτήσεις περνούν από τη Μολδαβία και τη Λευκορωσία.
Την ίδια ώρα πάνω από 30 χώρες, μεταξύ των οποίων τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι ΗΠΑ, έχουν βγάλει «κόκκινη κάρτα» στα ρωσικά αεροσκάφη. Με τη σειρά της η Μόσχα έχει αποκλείσει τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς από τον εναέριο χώρο της, όπως και τους αερομεταφορείς 36 ακόμη χωρών.
Σε αυτό το πλαίσιο, προκαλούνται διάφορες αναταραχές και ο κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα. Οι αεροπορικές εταιρείες αλλάζουν τα δρομολόγιά τους, με αποτέλεσμα να χρειάζονται περισσότερη ποσότητα καυσίμων. Τα καύσιμα αντιστοιχούν στο 20% του λειτουργικού κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, οπότε η αλλαγή του δρομολογίου για την αποφυγή του ρωσικού εναέριου χώρου εκτιμάται πως προσθέτει στο κόστος για μια επιπλέον ώρα πτήσης από 3.600 ως και 15.000 ευρώ.
Για παράδειγμα μια διαδρομή από τις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες προς το Τόκιο, πλέον έχει αυξηθεί από 2 έως 4,5 ώρες, καθώς το αεροπλάνο προσεγγίζει την Ασία από τα νότια σύνορα της Ευρώπης (Αζερμπαϊτζάν).
Ο πόλεμος λοιπόν, στον κλάδο των αερομεταφορών επιφέρει ακυρώσεις δρομολογίων, επανεξέταση της χωρητικότητας των αεροσκαφών, μεγάλες παρακάμψεις που επιμηκύνουν την απόσταση και τον χρόνο πτήσης, με προφανείς επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμων και στην αύξηση των ναύλων.
Στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης, δημοσιογράφος σε καθημερινές e-εφημερίδες και απόφοιτη του τμήματος δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.