Τελευταία νέα
ΑρχικήΘαλάσσιες ΜεταφορέςΑκτοπλοΐαHATTA: Συντονισμό, συναίνεση και συνεργασία χρειάζεται η ελληνική ακτοπλοΐα
Forum Ακτοπλοΐας

HATTA: Συντονισμό, συναίνεση και συνεργασία χρειάζεται η ελληνική ακτοπλοΐα

Ο σωστός συντονισμός, η συνεργασία, η συναίνεση και ο διάλογος όλων των ενδιαφερόμενων μερών είναι το κύριο ζητούμενο που ανέδειξε το forum για την ακτοπλοΐα προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο υπηρεσιών προς τους 50 εκατ. επιβάτες…

Ο σωστός συντονισμός, η συνεργασία, η συναίνεση και ο διάλογος όλων των ενδιαφερόμενων μερών είναι το κύριο ζητούμενο που ανέδειξε το forum για την ακτοπλοΐα προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να επιτευχθεί<…> το επιθυμητό επίπεδο υπηρεσιών προς τους 50 εκατ. επιβάτες που διακινούνται σήμερα, σε ετήσια βάση, από 300 λιμάνια της χώρας.

Αυτό ήταν το βασικότερο από τα συμπεράσματα του Forum Ακτοπλοΐας (το οποίο έγινε στον ΟΛΠ, τη Δευτέρα 5 Μαρτίου) που παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη 13 Μαρτίου στο ξενοδοχείο Esperia Palace.

O πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Γιάννης Ευαγγέλου επεσήμανε ότι το σημαντικότερο έλλειμμα της Ακτοπλοΐας εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στον ελλιπή μέχρι σήμερα συντονισμό και τη συνεργασία των εμπλεκόμενων μερών και ότι εφόσον αυτό ξεπεραστεί η Ελληνική Ακτοπλοΐα είναι εφικτό να λειτουργήσει με υψηλή απόδοση κάνοντας χρήση των δεδομένων υποδομών και διαθέσιμων μέσων και πόρων.

Επιπλέον με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν σε σχέση τη διαχείριση της διαθεσιμότητας των εισιτηρίων ακτοπλοΐας και την προστασία του καταναλωτή ο Πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα θέματα που αφορούν την αντικειμενική και διαφανή πληροφόρησή του επιβάτη ως προς την διάθεση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μπορούν να αντιμετωπισθούν με την καθιέρωση Κώδικα Δεοντολογίας για τα ΗΣΚΘΕΕΑ θέμα για το οποίο ο ΗΑΤΤΑ έχει υποβάλλει ολοκληρωμένη πρόταση στο ΥΕΝ και για το οποίο επιδιώκει και τη στενότερη συνεργασία των Ακτοπλοϊκών Εταιρειών.

O κ. Μ. Σακέλλης, πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας σημείωσε ότι στο Forum έγιναν πολύ σοβαρές τοποθετήσεις, χωρίς στείρες αντιπαραθέσεις και η συζήτηση ήταν άκρως εποικοδομητική. Τόνισε ότι, οι επιχειρηματίες δεν επιθυμούν επιδοτήσεις αλλά ένα ελεύθερο επιχειρηματικό περιβάλλον για να επενδύσουν παράλληλα με τη μείωση των αδικαιολόγητων μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων, οι οποίες επιβαρύνουν άδικα τους επιβάτες της Ακτοπλοΐας και τους νησιώτες.

Μία σημαντική διευκρίνιση που δόθηκε από τον κ. Μ. Σακέλη σε σειρά ερωτημάτων σχετικά με την έγκαιρη ανακοίνωση των δρομολογίων είναι ότι, ο λόγος για τον οποίο κάποια από τα δρομολόγια που έχουν ήδη κατατεθεί από τις εταιρείες στο ΥΕΝ δεν είναι ακόμη διαθέσιμα για κρατήσεις, έχει να κάνει με τη διαδικασία έγκρισής τους, η οποία πρέπει να επιταχυνθεί, κάτι για το οποίο ζήτησε και την παρέμβαση του ΗΑΤΤΑ προς το ΥΕΝ .

Ο πρόεδρος της ΕΕΑ ωστόσο τόνισε ότι η πρόταση της Ένωσης προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα είναι να καταθέτουν τα δρομολόγια από τον Ιανουάριο του προηγούμενου έτους έτσι ώστε αυτά να εγκρίνονται από το ΥΕΝ μέχρι τον Μάιο και να είναι διαθέσιμα στα συστήματα κρατήσεων από τον Οκτώβριο για όλη την επόμενη χρονιά. Aλλωστε όπως χαρακτηριστικά είπε, εμπορικοί είναι οι λόγοι που επιβάλλουν σε κάθε εταιρεία να επιδιώκει την κατά το δυνατό έγκαιρη ανακοίνωση των δρομολογίων της.

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα του forum που παρουσιάστηκαν έδειξαν ότι χρειάζεται :

  • Η επιτάχυνση της εκτέλεσης μεγάλων λιμενικών έργων εκσυγχρονισμού παράλληλα με την εξεύρεση λύσεων που μπορούν να λειτουργήσουν με τις υπάρχουσες υποδομές.
  • Η θεσμοθέτηση ρυθμίσεων που θα βελτιώσουν την λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων ιδιαίτερα όσον αφορά έργα και παρεμβάσεις μικρής κλίμακας.
  • Ο συντονισμένος σχεδιασμός για την βελτίωση των χερσαίων υποδομών πρόσβασης στα λιμάνια οι οποίες πρέπει να αναπτύσσονται παράλληλα με την κίνηση κάθε λιμανιού.
  • Ο ριζικός ανασχεδιασμός του ακτοπλοϊκού δικτύου με βάση τα νέα δεδομένα της αγοράς και τις πραγματικές μεταφορικές ανάγκες των νησιών.
  • Η δημιουργία ενός “ευφυούς” δικτύου ανταποκρίσεων και ακτοπλοϊκών συνδέσεων που θα καλύπτουν με προδιαγεγραμμένους όρους συχνότητας και ποιότητας υπηρεσιών τις ανάγκες των άγονων γραμμών και τις ενδονησιωτικές συνδέσεις.
  • Η συνεχής, δυναμική και μαχητική παρέμβαση στην ΕΕ για την αύξηση των πόρων που διατίθενται για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών αλλά και για την παροχή κινήτρων για τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
  • Η εξάλειψη των “άστοχων” απαγορευτικών απόπλου, τόσο μέσω του εκσυγχρονισμού του κανονιστικού πλαισίου όσο και μέσω της βελτίωσης των τεχνικών μέσων και υποδομών.
  • Η δημιουργία ενός κεντρικού φορέα που θα αναλάβει τον συντονισμό όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών και θα αναδείξει τις βέλτιστες λύσεις και πρακτικές.

Ακόμη παρουσιάστηκαν μερικές από τις πιο σημαντικές διαπιστώσεις του Forum, όπως:

  • Οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες να αναπτυχθεί δημόσιος διάλογος και διαβούλευση για μια σειρά από θεσμικά αιτήματα τόσο των Ακτοπλοϊκών Εταιρειών όσων και της Αυτοδιοίκησης των νησιών, ώστε για να επιτευχθεί η απαιτούμενη συνεργασία όλων των πλευρών και να εξευρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις και προτάσεις.
  • Το επίπεδο των παρεχόμενων ακτοπλοϊκών υπηρεσιών έχει βελτιωθεί ριζικά και πλέον θεωρείται από τα καλύτερα στην Ευρώπη.
  • Ο τουρισμός των νησιών στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ακτοπλοΐα και παράλληλα μπορεί να δώσει πολύ μεγαλύτερα έσοδα σε αυτή εφόσον τηρηθούν οι βασικές αρχές της τουριστικής αγοράς.

Στο πάνελ της συνέντευξης τύπου συμμετείχαν, επίσης, εκπρόσωποι των φορέων που συνδιοργάνωσαν το Forum οι οποίοι τοποθετήθηκαν ως εξής:

Ο κ. Στέλιος Πολυκράτης, πρόεδρος της ΣΕΕΔΔΕ, τόνισε την συμβολή όλων των μικρών επιχειρηματιών οι οποίοι έχουν επενδύσει, αθροιστικά, τεράστια κεφάλαια για την ανάπτυξη του τουρισμού των νησιών και την στήριξη των τοπικών κοινωνιών.

Ο κ. Νίκος Λακιώτης, μέλος του Δ.Σ. του ΕΒΕΠ υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν συντονισμένες προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών των λιμανιών και για τη μέγιστη αξιοποίηση του επενδυτικού νόμου μέσω συμπράξεων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024