Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΗΑΤΤΑ: Μεγάλες οι προσδοκίες από την Κινέζικη τουριστική αγορά

ΗΑΤΤΑ: Μεγάλες οι προσδοκίες από την Κινέζικη τουριστική αγορά

Υψηλού επιπέδου κινέζικη αποστολή, αποτελούμενη από πενήντα υψηλόβαθμους εκπροσώπους της τουριστικής αγοράς της Κίνας, φιλοξενείται στη χώρα μας στο πλαίσιο συμφωνίας, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδας (ΗΑΤΤΑ), κατά τη διάρκεια της…

Υψηλού επιπέδου κινέζικη αποστολή, αποτελούμενη από πενήντα υψηλόβαθμους εκπροσώπους της τουριστικής αγοράς της Κίνας, φιλοξενείται στη χώρα μας<...>στο πλαίσιο συμφωνίας, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδας (ΗΑΤΤΑ), κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του Πρωθυπουργού της Ελλάδας στην Κίνα, συνοδεία ελληνικής αντιπροσωπείας, στην οποία συμμετείχε ο Πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Γιάννης Ευαγγέλου. Η παραπάνω φιλοξενία πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και του Ε.Ο.Τ..

Στην αποστολή συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι της Κυβέρνησης, ανώτατοι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων τουριστικών γραφείων της Κίνας σε εθνικό επίπεδο και από εννέα μεγάλες περιφέρειες που αναπτύσσονται δυναμικά στον τουριστικό τομέα, δημοσιογράφοι των μεγαλύτερων κινέζικων εφημερίδων (Beijing Evening, China Tourism Newspaper, Shanghai Morning Post, Shanghai Xin Min Evening News, κ.λ.π.), από την κεντρική τηλεόραση της Κίνας (International China Central TV) και από το τηλεοπτικό κανάλι Fenix.

Όπως σημείωσε ο κ. Song Cao Qi αντιπρόεδρος του China Association of Travel Services, κατά τη διάρκεια παραμονής της αντιπροσωπείας στη χώρα μας συζητήθηκε – και έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στην Κίνα – η υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδας (ΗΑΤΤΑ) και του China Association of Travel Service, επιβεβαιώνοντας το αμοιβαίο ενδιαφέρον των δύο λαών να δημιουργήσουν τις ευνοϊκότερες δυνατές τουριστικές /ταξιδιωτικές συνθήκες, ώστε να γνωρίσουν από κοντά ο ένας τον άλλο.

“Ο ΗΑΤΤΑ πιστεύει και επενδύει στις δυνατότητες ανάπτυξης της κινεζική αγοράς” σημείωσε ο κ. Γιάννης Ευαγγέλου, πρόεδρος του Συνδέσμου, σημειώνοντας για τη δυναμική της κινέζικης αγοράς ότι “θα μπορούσαμε να έχουμε το 2008 περίπου 300.000 τουρίστες”.

Ο ΗΑΤΤΑ, με στόχο την προώθηση των τουριστικών συνεργασιών διοργάνωσε και πραγματοποίησε, στο πλαίσιο του προγράμματος των φιλοξενούμενων, workshop, κατά τη διάρκεια του οποίου πραγματοποιήθηκαν επαγγελματικές συναντήσεις μεταξύ των μελών της κινέζικης ομάδας και μελών του ΗΑΤΤΑ.

Στην ομάδα των φιλοξενούμενων δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσει τόσο την Αθήνα και τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, όσο και περιοχές της Πελοποννήσου, την Ολυμπία, αλλά και νησιά του Σαρωνικού.

Στην συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε επ΄ ευκαιρίας της επίσκεψης ο κ. Song Cao Qi ανέφερε ότι “ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός, η φιλοσοφία και οι τέχνες, τα όμορφα τοπία, το Αιγαίο, τα ήθη και τα έθιμα της Ελλάδας, αλλά και η φιλοξενία και η ρομαντική ατμόσφαιρα είναι βασικά στοιχεία που συνδέουν τις δύο χώρες και κάνουν την Ελλάδα ένα ελκυστικό τουριστικό προορισμό για την κινεζική αγορά”.

Ο κ. Wang Xinjun, Ph.D Assistant President του China Comfort Travel Group, αναφέρθηκε αναλυτικότερα στα χαρακτηριστικά και τις τάσεις της κινέζικης τουριστικής αγοράς, σημειώνοντας – μεταξύ άλλων – τα ακόλουθα στοιχεία:


  • Μόλις το 19% των Κινέζων που ταξίδεψαν στο εξωτερικό είχε επαγγελματικούς λόγους, ενώ το 81% ταξίδεψε για ιδιωτικούς λόγους.
  • Η τουριστική κίνηση προς το εξωτερικό παρουσιάζει συνεχή αύξηση, φθάνοντας το 2005 στα 25 εκατ. τουρίστες, οι οποίοι ταξίδεψαν για προσωπικούς λόγους, ενώ συνολικά υπερέβησαν τα 30 εκατομμύρια. Μέχρι το 2010, ο εξερχόμενος τουρισμός αναμένεται να ξεπεράσει τα 56 εκατ., ενώ, βάσει των προβλέψεων του WTO, μέχρι το 2020 θα φθάσει στα 100 εκατομμύρια.
  • Η βελτίωση της κινέζικης οικονομίας και του εισοδήματος των Κινέζων, ο αρκετός ελεύθερος χρόνος, η απλοποίηση των διαδικασιών που απαιτούνται για να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, η αλλαγή των πρότυπων ζωής και η αύξηση των εγκεκριμένων προορισμών, επηρεάζουν θετικά την τάση των Κινέζων να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.

  • Μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά των Κινέζων τουριστών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό είναι τα ακόλουθα:
    • Ευαισθησία στην τιμή

    • Ισχυρή αγοραστική δυνατότητα

    • Ενδιαφέρον για περιηγήσεις
    • Κρατήσεις της τελευταίας στιγμής
    • Ταξίδια με μικρές επαγγελματικές ομάδες
    • Αύξηση των ταξιδιών κινήτρων (Incentive travels).


  • Σε ό,τι αφορά στους τουριστικούς προορισμούς των Κινέζων, οι γειτονικές χώρες θα αποτελούν τους κύριους προορισμούς, η Ευρώπη θα είναι ο αγαπημένος μακρινός προορισμός, ενώ η περιήγηση θα παραμείνει βασικό κίνητρο για πραγματοποίηση μακρινών ταξιδιών.
  • Τέλος, βασικές παράμετροι προσέλκυσης περισσότερων Κινέζων τουριστών, είναι η καλύτερη προώθηση, οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις, η απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης visa, η ανάπτυξη συνεργασιών και επικοινωνίας.

Ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, κ. Γιάννης Ευαγγέλου, στην ομιλία του σχετικά με τα δυνατά και αδύνατα σημεία της Ελλάδας, αλλά και τους στρατηγικούς άξονες που θα πρέπει να ακολουθηθούν, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

  • Η συμφωνία A.D.S. (Authorized Destination Status) μεταξύ Ε.Ε. και Κίνας, που τέθηκε σε ισχύ το Σεπτέμβριο του 2004, επέτρεψε στους Κινέζους να κάνουν τουρισμό ελευθέρα στις χώρες μέλη της Ε.Ε. Η συνολική χωρητικότητα των πτήσεων προς την Ε.Ε. βρίσκεται σε έντονα ανοδική πορεία. Κατά το 2004, κάθε εβδομάδα υπήρχαν 130 απ` ευθείας πτήσεις προς την Ευρώπη, από τις οποίες οι 87 από ευρωπαϊκές εταιρείες και οι 43 από κινέζικες, ενώ οι κινέζικες εταιρείες Αερομεταφορών αυξάνουν διαρκώς τους στόλους τους. Ας σημειωθεί ότι στις παραπάνω πτήσεις δεν περιλαμβάνονται οι πτήσεις προς Ευρώπη μέσω άλλων προορισμών.
  • Κατά την περίοδο 2003 – 2004, μόνο 13 εκατομμύρια Κινέζων είχαν εισόδημα ανώτερο από 19.800 ευρώ ετησίως. Τη δεκαετία που διανύουμε, η μεσαία τάξη, που απαριθμεί 48 εκατ. άτομα, αναπτύσσεται και διευρύνεται με γρήγορους ρυθμούς.
  • Σε επίπεδο στρατηγικής για την κινέζικη τουριστική αγορά, ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ σημείωσε ότι θα πρέπει να στοχεύσουμε στο πλατύ κοινό, τους κατοίκους των αστικών περιοχών και στα Clubs ειδικών ομάδων. Στην προβολή της Ελλάδας, θα πρέπει να γίνει χρήση των εικόνων της χώρας, που είναι γνωστές στο πλατύ κοινό της Κίνας και να προβληθεί η ελληνική τουριστική προσφορά κατ΄ ενότητες όπως κλασικές αρχαιότητες, ελληνικά νησιά, κ.λ.π.

Επίσης, τόνισε τη σημασία της καθιέρωσης της Ελλάδας ως πύλη εισόδου στις χώρες μέλη της Ε.Ε., την Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο.

Οι ενέργειες προς το πλατύ κοινό πρέπει να περιλαμβάνουν:


  • Καμπάνια (κύρους) για την εικόνα της Ελλάδας
  • Ανάδειξη της ποικιλίας της τουριστικής προσφοράς της χώρας μας
  • Δημιουργία πληροφοριακού υλικού στην κινέζικη γλώσσα
  • Προσφορές πακέτων διακοπών με συμβατικές μεθόδους και μέσω internet
  • Ανάπτυξη direct marketing και e-marketing, προσαρμοσμένα στην αστική πελατεία

Ενώ προς τους επαγγελματίες:

  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη επικοινωνιακού προγράμματος για τα τουριστικά γραφεία Κίνας και τους δημοσιογράφους

  • συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις
  • fam trips
  • σεμινάρια
  • εκδηλώσεις πολιτιστικού χαρακτήρα

Σχετικά με τα `ισχυρά σημεία` της Ελλάδας σε ότι αφορά την προσέλκυση Κινέζων τουριστών, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι “η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, οι αρχαιολογικοί χώροι μας, τα μνημεία μας, αποτελούν ισχυρό πόλο έλξης”, καθώς όπως ανέφερε “οι πολιτισμοί των δύο χωρών (Κίνας – Ελλάδας) είναι από τους αρχαιότερους του κόσμου, γεγονός που, από μόνο του, αποτελεί ένα κοινό στοιχείο των δύο λαών και είναι κίνητρο για τους Κινέζους τουρίστες προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά την Ελλάδα. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες έχουν φέρει ακόμα πιο κοντά τις δύο χώρες.

Σχετικά με τα `αδύνατα σημεία` της Ελλάδας αναφέρθηκε:

  • Στο “σοβαρό κενό της χώρας, στην απευθείας Αεροπορική Σύνδεση, το οποίο πρέπει το συντομότερο να καλυφθεί”,
  • στο σύστημα χορήγησης Visa Schengen, το οποίο “έχει βελτιωθεί αρκετά, αλλά πρέπει να καταβληθούν σημαντικές προσπάθειες ακόμα” καθώς και

  • στο σοβαρότατο πρόβλημα της έλλειψης Κινεζόφωνων Ξεναγών. Για την επίλυση του τελευταίου, ανέφερε ότι ο ΗΑΤΤΑ προτείνει:
    • Να πραγματοποιηθεί σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων σε Έλληνες Ξεναγούς και Αρχαιολόγους, ώστε να αποκτήσουν γνώση της κινέζικης γλώσσας
    • Να δοθούν ειδικές άδειες σε Κινέζους συνοδούς (που έχουν άδεια εργασίας στην Ελλάδα), ώστε να μπορούν να ασκούν προσωρινά το επάγγελμα του ξεναγού στη χώρα μας.

    • Να επαναλειτουργήσουν ταχύρυθμες τοπικές σχολές ξεναγών, οι οποίες θα συνεισφέρουν στην παραγωγή Κινεζόφωνων ξεναγών.
    • Να γίνεται χρήση μαγνητοφωνημένων κασετών (όπως σε όλα τα αναπτυγμένα τουριστικά κράτη) για να εξυπηρετούν τους φιλοξενούμενούς μας, Κινέζους τουρίστες.

Επίσης, σημείωσε ότι “η χορήγηση στα τουριστικά γραφεία άδειας 9θέσεων Λεωφορείων για την εξυπηρέτηση μικρών ομάδων τουριστών θα βοηθούσε σημαντικά”.

Στην συνέντευξη τύπου παρευρέθηκε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Γεράσιμος Φωκάς, (ο οποίος είχε συνοδεύσει τον πρωθυπουργό στο ταξίδι του στην Κίνα) και σημείωσε ότι “η κινεζική αγορά αποτελεί μεγάλη δεξαμενή τουρισμού από όπου μπορούμε να αντλήσουμε στο μέλλον τουριστική κίνηση για τα ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών, αλλά και το τουρισμό των πόλεων” τονίζοντας ότι “θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις ιδιαιτερότητες και της απαιτήσεις της συγκεκριμένης αγοράς”. Επίσης στην εκδήλωση τον ΣΕΤΕ εκπροσώπησε η κ. Ντία Καψή, ενώ παραβρέθηκαν αρκετά μέλη του ΗΑΤΤΑ τόσο από την Αττική, όσο και από την περιφέρεια.

Η κινέζικη αγορά έχει δυναμική και προοπτικές ανάπτυξης και η Ελλάδα έχει τα πλεονεκτήματα εκείνα που θα μπορούσαν να την καταστήσουν ένα ελκυστικό μακρινό τουριστικό προορισμό, υπό την προϋπόθεση ότι αφενός θα δούμε εγκαίρως τα προβλήματα που λειτουργούν ανασταλτικά στην ανάπτυξη και θα φροντίσουμε να τα λύσουμε και αφετέρου θα σχεδιάσουμε και εφαρμόσουμε μία ολοκληρωμένη στρατηγική προσέγγισης και ανοίγματος με βάση τις ιδιαιτερότητες αυτής της αγοράς, υπογραμμίζει σε ανακοίνωση του ο HATTA.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024