Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΠετραλιά: Δεν αντιμετωπίζουμε `τουριστικά` τον τουρισμό αλλά με σοβαρότητα, οργάνωση και πρόγραμμα

Πετραλιά: Δεν αντιμετωπίζουμε `τουριστικά` τον τουρισμό αλλά με σοβαρότητα, οργάνωση και πρόγραμμα

“Με αφετηρία τους Ολυμπιακούς Αγώνες η Ελλάδα προχωρά με ολυμπιακούς ρυθμούς και αλλάζει προς το καλύτερο. Γι` αυτό και είμαστε σίγουροι ότι η Ελλάδα του μέλλοντος θα είναι πιο σύγχρονη, πιο ανεπτυγμένη και προπαντός πιο ισχυρή από την Ελλάδα του 2004“…

“Με αφετηρία τους Ολυμπιακούς Αγώνες η Ελλάδα προχωρά με ολυμπιακούς ρυθμούς και αλλάζει προς το καλύτερο. Γι` αυτό και είμαστε σίγουροι ότι η Ελλάδα του μέλλοντος<...>θα είναι πιο σύγχρονη, πιο ανεπτυγμένη και προπαντός πιο ισχυρή από την Ελλάδα του 2004 ανέφερε ξεκινώντας την ομιλία της στο χτεσινό συνέδριο του Economist η Υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Φάνη Πάλλη-Πετραλιά.

Συγκεκριμένα, η κ. Πετραλιά, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα ακόλουθα:

“Στόχος μου και στόχος μας είναι τώρα και τα επόμενα χρόνια η εικόνα και η εμπειρία της Ελλάδας να μείνει ανεξίτηλη στην καρδιά και στο μυαλό κάθε επισκέπτη κάθε ηλικίας απ` όλες τις χώρες, απ` όλες τις φυλές και απ` όλες τις θρησκείες του κόσμου. Αυτό που μόλις διατύπωσα δεν είναι “ευχή”, αλλά ρητή υπόσχεση. Μια υπόσχεση που σκοπεύουμε να τηρήσουμε με σκληρή και συστηματική δουλειά.

Δεν αντιμετωπίζουμε “τουριστικά” τον τουρισμό, αλλά με σοβαρότητα, οργάνωση και πρόγραμμα. Η Ελλάδα βρίσκεται ήδη ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη της “οικονομίας των επισκεπτών”, της οικονομίας των ταξιδιών και του ελεύθερου χρόνου. Ο τουρισμός αποτελεί πάντοτε έναν από τους ισχυρότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας και αποτελεί το 17% του ελληνικού Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος. Η επιτυχία της Ελλάδας επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το ελληνικό ποσοστό αυτό που μόλις ανέφερα είναι διπλάσιο από εκείνο, που κατέχει ο διεθνής τουρισμός στο σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας.

Θέλω να υπογραμμίσω ότι η επιτυχία της Ελλάδας στον τουρισμό οφείλεται, πέρα από όλα στην δουλειά, τη σκέψη και τον μόχθο 800.000 Ελληνίδων και Ελλήνων, που εργάζονται σε επαγγέλματα με άμεση ή έμμεση σχέση με τον τουρισμό. Από τους μεγαλύτερους επιχειρηματίες και επενδυτές του τομέα ως τις νέες και τους νέους εργαζόμενους, που τώρα ξεκινούν την καριέρα τους, βρίσκονται όλοι μπροστά στην προσπάθεια. Είναι αφιερωμένοι στη δουλειά τους. Προσφέρουν έργο και υπηρεσίες ποιότητας.

Θέλω επίσης να υπογραμμίσω ότι οι εργαζόμενες γυναίκες συμμετέχουν στο σύνολο του εργατικού δυναμικού στον τουρισμό σε ποσοστό πολύ μεγαλύτερο απ` αυτό που καταγράφεται σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας.

Ένα όμως είναι βέβαιο: Μπορούμε καλύτερα. Η θέληση εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων στον τουρισμό για βελτίωση, πρόοδο και αρίστευση σε συνδυασμό με την σοβαρή και επαγγελματική αντιμετώπιση του τουρισμού από αυτή την κυβέρνηση θα συμβάλλει αποφασιστικά για να πετύχει η Ελλάδα την σύγκλιση με τις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να ενταχθεί οριστικά στον αστερισμό των ανεπτυγμένων κρατών.

Περιτριγυριζόμαστε από θάλασσα, αλλά δεν πλέουμε σε πελάγη ευτυχίας και υπερβολικής αισιοδοξίας. Βλέπουμε τις μεγάλες ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά γνωρίζουμε ταυτόχρονα και τα προβλήματα και τις δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσουμε. Το διεθνές περιβάλλον γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό. Το “Re-Positioning” ακόμα πιο επιτακτικό:


  • Το 1950 και σε παγκόσμιο επίπεδο αναλογούσε λιγότερο από 1 ταξίδι ανά 100 ανθρώπους. Το 2000 αναλογούσαν πάνω από 11 ταξίδια ανά 100 ανθρώπους.

  • Το 2006 ο κύκλος εργασιών του παγκόσμιου τουρισμού προβλέπεται να φτάσει περίπου τα 5 τρισ. 350 δισ. ευρώ (6,5 τρισ. δολάρια). Αυτό σημαίνει απασχόληση για πάνω από 76 εκατομμύρια εργαζόμενους και υπαλλήλους.

  • Από τώρα ως το 2020 – δηλαδή μέσα σε 14 χρόνια – ο παγκόσμιος τουρισμός σε αριθμό αφίξεων θα είναι διπλάσιος από τον σημερινό: Το 2020, 1,5 δισ. πολίτες απ` όλο τον κόσμο θα επισκεφτούν κάποια άλλη χώρα ως τουρίστες.


Η Ελλάδα θέλει και μπορεί να απαντήσει με στρατηγικό σχεδιασμό και δυναμισμό σ` αυτήν την κορυφαία πρόκληση. Το στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό είναι να εργαστούμε με σταθερή στρατηγική και με ορίζοντα 15ετίας να κερδίσουμε από την αλματώδη ανάπτυξη της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης. Να οδηγήσουμε την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης.

Γιατί πιστεύουμε ακράδαντα ότι η καλύτερη διαφήμιση της Ελλάδας είναι η ίδια η Ελλάδα. Αυτή την απλή αλήθεια δεν θα πάψουμε να την διατυπώνουμε και να την επαναλαμβάνουμε. Θα την διαδώσουμε παντού, σε όλο τον κόσμο, παρ` ότι εκατομμύρια ξένοι ήδη την γνωρίζουν.

Πρέπει η “Ευρώπη των 25” να χαράξει και να εφαρμόσει μια επιθετική στρατηγική, προκειμένου να ανατρέψει τις προβλέψεις που την θέλουν να αποσπά μικρότερο ποσοστό από τον προβλεπόμενο διπλασιασμό της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης της επόμενης 15-ετίας.


  • Η θέσπιση ενιαίων standards στην ευρωπαϊκή τουριστική οικονομία.

  • Η παροχή ισχυρών φορολογικών και επενδυτικών κινήτρων στους ευρωπαίους επενδυτές.

  • Η διαρκής εκπαίδευση των ευρωπαίων εργαζομένων στον τουρισμό.

  • Η ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας σε ολόκληρη την τουριστική βιομηχανία.
  • Η ενίσχυση της διακρατικής συνεργασίας, η οικοδόμηση διευρωπαϊκών τουριστικών δικτύων και ασφαλώς η ενιαία προβολή της Ευρώπης προς τον υπόλοιπο κόσμο.


Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει τα μέσα. Πρέπει να αποκτήσει ακόμα ισχυρότερη πολιτική βούληση, ώστε να αξιοποιήσει στο έπακρο τον τεράστιο φυσικό και πολιτιστικό πλούτο, που διαθέτει διάσπαρτο από το Καστελόριζο μέχρι την Σκωτία και να δώσει μια νέα ισχυρή ώθηση στην ευρωπαϊκή οικονομία.

Υπάρχουν έξι παράγοντες – κλειδιά για την ανάπτυξη του τουρισμού και επικεντρώνουμε στον καθένα απ` αυτούς:

  • Πρώτον, είναι η πολιτική βούληση να υποστηριχθεί η ανάπτυξη του τουρισμού.

  • Δεύτερον, είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου θεσμικού και νομικού πλαισίου.

  • Τρίτος παράγοντας – κλειδί για την ανάπτυξη του τουρισμού είναι οι επενδύσεις. Ήδη επεξεργαζόμαστε τη δημιουργία μίας νέας Διεύθυνσης στο υπουργείο η οποία να λειτουργεί ως γραφείο υποδοχής `One Stop Shop` και συντονισμού μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων.

  • Ο τέταρτος παράγοντας για την ανάπτυξη του τουρισμού είναι η δημιουργία και βελτίωση των κάθε είδους υποδομών.

  • Ο πέμπτος παράγοντας για την ανάπτυξη του τουρισμού είναι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Δεν υπάρχει όριο στην ποιότητα. Η προσπάθεια πρέπει να είναι διαρκής.

  • Τέλος, ο έκτος παράγοντας είναι η διεθνής, αλλά και η εσωτερική προβολή του τουρισμού. Γι΄ αυτό προχωρούμε στη δημιουργία στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού marketing για επιλεγμένες αγορές και για συγκεκριμένα τουριστικά προϊόντα.


Οι έξι παράγοντες, που ανέφερα παραπάνω, τα μέσα και οι πρωτοβουλίες, που περιλαμβάνονται στον καθένα απ` αυτούς θα μας οδηγήσουν στην επίτευξη τριών συγκεκριμένων στόχων:
  • Πρώτον, στην ολόπλευρη ενίσχυση του παραδοσιακού τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η χώρα μας `Ήλιος και Θάλασσα`. Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει Αιγαίο και Ιόνιο δίπλα σε Μυκήνες, Δελφούς και Παρθενώνα.

  • Ο δεύτερος στόχος μας, είναι το Re-positioning μέσω της ανάπτυξης νέων τουριστικών προϊόντων, υπηρεσιών και υποδομών, που δημιουργούν συνεδριακό, ιαματικό, αγροτικό ή οικολογικό, προσκυνηματικό, θαλάσσιο ακόμα και χιονοδρομικό τουρισμό.

  • Και ασφαλώς ο τρίτος στόχος μας συνδέεται άρρηκτα με τους δύο προηγούμενους και είναι η Ελλάδα να γίνει προορισμός 12μηνης διάρκειας”.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024