Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΕλληνικοίΣε οικονομικό αδιέξοδο τα τουριστικά λεωφορεία

Σε οικονομικό αδιέξοδο τα τουριστικά λεωφορεία

Την λήψη μιας σειράς έκτακτων μέτρων για τα τουριστικά λεωφορεία ζήτησε ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Πρακτόρων (HATTA) με επιστολή που απέστειλε προς τον υπουργό Ανάπτυξης, κ. […]

Την λήψη μιας σειράς έκτακτων μέτρων για τα τουριστικά λεωφορεία ζήτησε ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Πρακτόρων (HATTA<.>) με επιστολή<...> που απέστειλε προς τον υπουργό Ανάπτυξης, κ. Νίκο Χριστοδουλάκη και τον γ.γ. του ΕΟΤ κ. Ευγένιο Γιαννακόπουλο, ώστε να αμβλυνθούν οι αρνητικότατες οικονομικές συνέπειες στον κλάδο από την αύξηση του πετρελαίου.
Η συνεχής ιλιγγιώδης αύξηση της τιμής του πετρελαίου και όλων των αναλώσιμων υλικών (παραγωγών του πετρελαίου, ελαστικών, κ.λπ) έχει φέρει σε πλήρες οικονομικό αδιέξοδο τον κλάδο των τουριστικών λεωφορείων, που αποτελείται από περίπου 5.000 οχήματα, τα οποία αδυνατούν να απορροφήσουν το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους.
Το κόστος του πετρελαίου από την αρχή της τουριστικής περιόδου του 1999, οπότε υπογράφησαν τα συμβόλαια με τις τελικές τιμές για το 2000 και το 2001, μέχρι σήμερα έχει αυξηθεί περίπου κατά 70%, ανερχόμενο από τις 158 δραχμές ανά λίτρο στις 264 δραχμές ανά λίτρο. Εάν λάβει κανείς υπόψη ότι το κόστος αναλώσιμων στα τουριστικά λεωφορεία αποτελεί το 40% της τελικής τιμής πώλησης και ότι το μέσο συνηθισμένο περιθώριο κέρδους κυμαίνεται μεταξύ 5%-15% αναλόγως των αποσβέσεων, καθίσταται σαφές ότι ήδη όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου λειτουργούν με σημαντικές ζημιές.
Το πρόβλημα όμως δεν αφορά μόνο τα ήδη υπογραφέντα συμβόλαια, αλλά και αυτά που πρόκειται να υπογραφούν για την επόμενη τουριστική περίοδο, αφού για να καλυφθεί η αύξηση της λειτουργίας των τουριστικών λεωφορείων θα πρέπει να επιτευχθεί αύξηση της τιμής πώλησης των σχετικών υπηρεσιών περίπου κατά 30%. Η αύξηση αυτή όμως είναι αδύνατον να επιτευχθεί, αφού με τα δεδομένα της αγοράς οι συνήθεις αυξήσεις κυμαίνονται μεταξύ 5-10%.
Με βάση τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης. Τα τουριστικά λεωφορεία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού προϊόντος μας και διαθέτοντας υψηλό αίσθημα ευθύνης της συμμετοχής τους στην τουριστική εικόνα της χώρας, τα τελευταία χρόνια έχουν προχωρήσει σε σημαντικότατες επενδύσεις αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια, αφού ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχουν συμπεριληφθεί σε κάποιο πρόγραμμα επιδότησης του εκσυγχρονισμού τους.
Υπολογίζοντας ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχει εκσυγχρονιστεί πάνω από το 50% του στόλου και ότι η τιμή ενός τουριστικού λεωφορείου κυμαίνεται από 60 έως 120 εκατομμύρια, γίνεται κατανοητό το κόστος που έχει επωμιστεί ο κλάδος χωρίς καμία βοήθεια από το κράτος. Επιπλέον, το υφιστάμενο θεσμικό και νομικό πλαίσιο του κράτους ασκεί αθέμιτο ανταγωνισμό στα τουριστικά λεωφορεία, καταδικάζοντάς τα σε αφανισμό και πριμοδοτώντας τον ΟΣΕ και τα υπεραστικά ΚΤΕΛ.
Σήμερα, έχοντας φτάσει σε οικονομικό αδιέξοδο, ο HATTA προτείνει την άμεση υιοθέτηση των ακόλουθων μέτρων: Κατάργηση του τεκμηρίου ανά πούλμαν (τεκμαρτό εισόδημα 4.500.000 δρχ.) για το έτος 2000, όπου τα πούλμαν είναι ζημιογόνα, και επέκταση του μέτρου και για το έτος 2001.
Επαναφορά της συμφωνίας που υπήρχε μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών και του υπουργείου Ανάπτυξης (ΕΟΤ) για την υποχρεωτική εφαρμογή minimum τιμοκαταλόγου.
Μείωση του φόρου καυσίμων, λιπαντικών, ελαστικών και άλλων συναφών ειδών που συμπαρασύρονται από την αύξηση του πετρελαίου, κατά ελάχιστον 30% έως και 50% τουλάχιστον για δύο χρόνια, ώστε να επέλθει ισορροπία στις τιμές πώλησης των δρομολογίων πελατών εξωτερικού, οι οποίες με τις παρούσες συνθήκες πρέπει να αυξηθούν το λιγότερο κατά 20-30%, ενώ οι συνήθεις αυξήσεις της αγοράς κυμαίνονται από 0% έως 5% και σε μεμονωμένες περιπτώσεις φτάνουν στο 10%.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024