Τελευταία νέα
ΑρχικήΑερομεταφορέςΑεροπορικές ΕταιρίεςΠρος πώληση η Ουγγρική Malev Airline

Προς πώληση η Ουγγρική Malev Airline

Σε αναζήτηση αγοραστών για τον εθνικό αερομεταφορέα `Malev Airline` έχει στραφεί τον τελευταίο καιρό η Κυβέρνηση της Βουδαπέστης και μάλιστα για πέμπτη φορά, αν και φαίνεται να συναντά αρκετά εμπόδια […]

Σε αναζήτηση αγοραστών για τον εθνικό αερομεταφορέα `Malev Airline` έχει στραφεί τον τελευταίο καιρό η Κυβέρνηση της Βουδαπέστης<...> και μάλιστα για πέμπτη φορά, αν και φαίνεται να συναντά αρκετά εμπόδια η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εταιρίας, καθώς για πολλούς επενδυτές η κατάσταση των εθνικών αεροπορικών εταιριών αντανακλά και την κρατική εξουσία.

Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα η Ουγγρική κυβέρνηση, μετά από τέσσερις αποτυχημένες προσπάθειες ιδιωτικοποίησης της εταιρίας, κάλεσε ξανά τους ενδιαφερόμενους επενδυτές να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους. Δεκατέσσερις εταιρίες ανταποκρίθηκαν με τις οποίες η εταιρία ιδιωτικοποίησης APV θα ξεκινήσει απ` ευθείας διαπραγματεύσεις. Πάντως σύμφωνα με αναλυτές, η Malev δεν έχει ελπίδες αν δεν προβεί σε ενέργειες αναδόμησης και περικοπής κόστους. Να σημειώσουμε ότι η εταιρία έχει ήδη 182 εκατ. δολάρια χρέη τα οποία δεν φαίνονται διατεθειμένοι οι υποψήφιοι επενδυτές να αναλάβουν, ενώ συνεχίζει να παρουσιάζει ζημιές 11 εκατ. δολαρίων για το 2004. Από τη μεριά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Janos Gonci φαίνεται αισιόδοξος διαβεβαιώνοντας ότι “παρόλα τα χρέη η Malev μπορεί να παραμείνει σταθερή τουλάχιστον ως το τέλος του 2006 και δεν χρειάζεται κρατική βοήθεια”.

Όπως σχολιάζει σε δημοσίευμά της η `Ναυτεμπορική` τα προβλήματα της Malev, όπως και εκείνα των αεροπορικών εταιριών σε Ελλάδα, Πολωνία, Πορτογαλία και Ιταλία, αντικατοπτρίζουν πώς οι κρατικοί αερομεταφορείς της Ευρώπης εξελίχθηκαν από τρόπαιο σε βάρος. Πριν από μια δεκαετία οι αρχές ανταγωνισμού της Ε.Ε. απαγόρευσαν τις κρατικές επιδοτήσεις προς τους αερομεταφορείς. Από τότε, όμως πολλοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με σταθερή πορεία παρακμής.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι Ολυμπιακές Αερογραμμές της Ελλάδας και η Alitalia της Ιταλίας, που και οι δύο `ταλανίζονται` από χρόνιες ζημίες και πολιτικές αντιπαραθέσεις. Όμως, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, ελάχιστες ζημιογόνες αεροπορικές θα αντέξουν για πολύ ακόμη εξαιτίας των υψηλών πετρελαϊκών τιμών, τον ανταγωνισμό από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους και τον πόλεμο τιμών.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

Ετικέτες
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024