Η δεύτερη διαβούλευση της ομάδας εργασίας του e-business forum στον τουρισμό με αντικείμενο τα “Ηλεκτρονικά Συστήματα Μάρκετινγκ Οίνου & Οινοτουρισμού: Βέλτιστες Πρακτικές και Αναπτυξιακές Προοπτικές” πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Bella Toumpa […]
Η δεύτερη διαβούλευση της ομάδας εργασίας του e-business forum στον τουρισμό με αντικείμενο τα “Ηλεκτρονικά Συστήματα Μάρκετινγκ<...> Οίνου & Οινοτουρισμού: Βέλτιστες Πρακτικές και Αναπτυξιακές Προοπτικές” πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Bella Toumpa στον Aγιο Παντελεήμονα (Φλώρινα), την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2008. Η διαβούλευση συν-διοργανώνεται με το κέντρο οργάνωσης και προώθησης τουρισμού inFLORINA.
Η συστηματική παραγωγή, προβολή, προώθηση και διανομή του οίνου αποτελεί καταξιωμένο κλάδο στις περισσότερες οινοπαραγωγικές χώρες (και περιοχές) του κόσμου, και τα τελευταία 10 χρόνια αναπτύσσεται με ταχύ ρυθμό και στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, οι νέες τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορικής (τόσο οι παραδοσιακές εφαρμογές μέσω του Διαδικτύου όσο και πρακτικές Web 2.0 – Συμμετοχικού Διαδικτύου) παρέχουν στις περισσότερες χώρες (και σχετικές επιχειρήσεις) αναγκαία και κρίσιμα εργαλεία και πρακτικές για την ουσιαστική ενδυνάμωση της παραγωγής και του μάρκετινγκ των προϊόντων οίνου. Επίσης, οι σύγχρονες τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορικής αποτελούν αναγκαία εργαλεία για τους οργανισμούς οινοτουριστικών προορισμών καθώς και για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και επιχειρήσεις, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα μέσω της ανάπτυξης Ηλεκτρονικών Συστημάτων Μάρκετινγκ Οίνου & Οινοτουρισμού (ΗΣΜΟΟΤ) να προβάλλουν τους πόρους τους, να προσεγγίσουν τους δυνητικούς τους επισκέπτες/πελάτες σε τοπική αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα όλο το εικοσιτετράωρο και με άμεσο τρόπο και χαμηλό κόστος, αλλά και να προωθήσουν και να τοποθετήσουν στην αγορά τα οινικά (και λοιπά επικουρικά διατροφικά και πολιτιστικά) τους προϊόντα. Στην εποχή όπου το Διαδίκτυο αποτελεί πλέον για την πλειοψηφία της διεθνής οινοτουριστικής ζήτησης το βασικότερο και σημαντικότερο εργαλείο, τα ΗΣΜΟΟΤ μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά στην στοχευμένη προβολή οινοτουριστικών προορισμών και προϊόντων οίνου, ανεξαρτήτου του μεγέθους τους και των διαθέσιμων πόρων τους.
Στόχους της συγκεκριμένης ομάδας εργασίας αποτελούν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση τόσο των (εθνικών, περιφερειακών και τοπικών) οργανισμών τουριστικής και οινοτουριστικής ανάπτυξης όσο και των οινικών επιχειρήσεων (π.χ. οινοποιεία) σχετικά με το ρόλο, τις ηλεκτρονικές εφαρμογές και τη λειτουργικότητα των ΗΣΜΟΟΤ. Ακόμα, αναγκαίο είναι να εντοπιστούν τα εμπόδια (οργανωσιακά, εκπαιδευτικά, επιχειρησιακά, πολιτικά, κ.ά.) που μπορεί να υπάρχουν για την πλήρη ανάπτυξη ΗΣΜΟΟΤ στη χώρα μας, καθώς και η μορφοποίηση συγκεκριμένων προτάσεων για την άρση των εμποδίων αυτών. Επίσης, η ομάδα επιδιώκει να δημιουργήσει μια πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ ιδιωτικών επιχειρήσεων και κλαδικών φορέων με δημόσιους φορείς έτσι ώστε να εξευρεθούν οι προσφορότεροι τρόποι συνεργασίας για την από κοινού ανάπτυξη και προαγωγή των ΗΣΜΟΟΤ.
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν με 4 κεντρικές παρουσιάσεις από την ομάδα του e-business Forum που στοχεύουν να θέσουν τις βάσεις για την διαβούλευση που θα ακολουθήσει για τη διεξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων και προτάσεων προς την πολιτεία και τις επιχειρήσεις. Οι παρουσιάσεις αυτές είναι οι εξής:
• “Ηλεκτρονικά Συστήματα Μάρκετινγκ Οίνου και Οινικού Τουρισμού”, από το δρ. Ευάγγελο Χρήστου, επίκουρο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου
• Εργαλεία και Τεχνολογίες του Συμμετοχικού Διαδικτύου (web 2.0) για την προώθηση του οίνου και του οινοτουρισμού, από την Κωνσταντίνα Τσιακάλη, (Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
• Υπηρεσίες και οφέλη του www.drinkwine.gr, από τον Κωνσταντίνο Γώγο (inFLORINA)
• Λειτουργίες και Υπηρεσίες Ηλεκτρονικών Συστημάτων Μάρκετινγκ Οίνου & Οινοτουρισμού, από την Δρ. Μαριάννα Σιγάλα (Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
Το συντονισμό των διαβουλεύσεων, την επεξεργασία των αποτελεσμάτων της συνάντησης καθώς και την σύνθεση της τελικής έκθεσης έχουν αναλάβει τα µέλη της Ομάδας Εργασίας, µε την ακόλουθη σύνθεση. Συντονιστές της ομάδας είναι ο δρ. Ευάγγελος Χρήστου (Παν/μιο Αιγαίου) και ο κ. Παναγιώτης Κασσιανίδης (ΤΕΙ Θεσσαλονίκης), ενώ rapporteurs της ομάδας είναι η δρ. Μαριάννα Σιγάλα (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και η κ. Κωνσταντίνα Τσιακάλη (Υποψήφια Διδάκτωρ, Παν/μιο Αιγαίου).
Η συμμετοχή είναι δωρεάν.
Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.
Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.