Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΔιεθνείς ΤάσειςITB: Η Τουρκία ξεπέρασε την Ισπανία ως Νο1 προορισμός των Γερμανών, ακόμη πιο δημοφιλής η Ελλάδα
Τάσεις

ITB: Η Τουρκία ξεπέρασε την Ισπανία ως Νο1 προορισμός των Γερμανών, ακόμη πιο δημοφιλής η Ελλάδα

ITB

Πληθωρισμός, σημεία ανάφλεξης ανά τον κόσμο και κλιματική αλλαγή οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το μέλλον.

Το 2023, η ταξιδιωτική αγορά όχι μόνο ανέκαμψε από την ύφεση κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας του Covid, αλλά ξεπέρασε ακόμη και τα επίπεδα του 2019. “Τώρα μπορούμε πραγματικά να πούμε ότι η πανδημία έχει τελειώσει”, είπε η Charuta Fadnis, αντιπρόεδρος της εταιρείας έρευνας τουριστικής αγοράς Phocuswright, στα εγκαίνια της διεθνούς έκθεσης ITB Berlin. Ο Norbert Fiebig, πρόεδρος της Γερμανικής Ταξιδιωτικής Ένωσης (DRV), κάλεσε τους φορείς χάραξης πολιτικής να υποστηρίξουν οικονομικά τον φιλικό προς το περιβάλλον μετασχηματισμό του κλάδου.

Όσον αφορά στις τάσεις στις πωλήσεις, ο πρόεδρος της DRV εστίασε στη γερμανική ταξιδιωτική αγορά. Και εδώ, οι κρατήσεις για το 2024 είχαν ήδη ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019. Τα στοιχεία για την περίοδο των χειμερινών διακοπών, που μόλις είχε τελειώσει, ήταν 11% υψηλότερα από ό,τι για την ίδια περίοδο του 2019, ενώ αναμένει ανάπτυξη 13% για αυτό το καλοκαίρι. Οι διακοπές “ήλιου και παραλίας” συνέχισαν να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των Γερμανών παραθεριστών. Η Τουρκία ξεπέρασε την Ισπανία ως νούμερο ένα προορισμός και η Ελλάδα είχε γίνει επίσης πιο δημοφιλής. Η Αίγυπτος βρίσκεται στην τέταρτη θέση.

Η Fadnis προειδοποίησε ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης θα φτάσουν σε ένα πλατώ: “Η ζήτηση που είχε συγκεντρωθεί έχει ήδη ικανοποιηθεί”. Επιπλέον, ένα μεγάλο μέρος του τζίρου οφειλόταν στις αυξήσεις των τιμών και όχι στην αύξηση των ταξιδιωτών. Συνολικά, το 2024 και το 2025 τα τουριστικά έσοδα ξεπέρασαν τα δύο τρισ. δολ. Επίσης, οι διάφορες περιοχές του κόσμου ανέκαμψαν με διαφορετικές ταχύτητες. Το 2019 η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη/Μέση Ανατολή και η Ασία ήταν λίγο πολύ στα ίδια επίπεδα και η καθεμία αντιπροσώπευε το 1/3 των κρατήσεων. Το 2022 η Βόρεια Αμερική σημείωσε άνοδο 40%, ενώ η Ασία υστερούσε σημαντικά, ακόμη και από την Ευρώπη. Η Fadnis αναμένει τα ποσοστά το 2025 να αντικατοπτρίζουν εκείνα πριν από την πανδημία.

“Οι προκλήσεις που παραμένουν είναι πολλές”, είπε η Fadnis. Ο πληθωρισμός ήταν ασθενέστερος, αλλά τα παγκόσμια σημεία ανάφλεξης εγκυμονούσαν νέους κινδύνους. Σε αυτά θα μπορούσε να προστεθεί η μεγαλύτερη πρόκληση: η κλιματική αλλαγή. Ήταν ευθύνη του κλάδου να αναλάβει δράση εδώ, καθώς οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες δε θεώρησαν ότι ήταν καθήκον τους να συμμετέχουν ενεργά σε κάθε πρωτοβουλία βιωσιμότητας.

Ο Fiebig περιέγραψε επίσης τη δράση για το κλίμα και τη βιωσιμότητα ως τα πιο σημαντικά “καθήκοντα” του αύριο. Η μεγαλύτερη πρόκληση για την τουριστική βιομηχανία είναι το γεγονός ότι η κινητικότητα χωρίς επαρκή μέσα, δηλαδή αεροπορικά ταξίδια, είναι αδιανόητη και κάλεσε τη γερμανική  ομοσπονδιακή κυβέρνηση να επανεξετάσει την πρόσφατη απόφασή της να σταματήσει τη χρηματοδότηση της έρευνας για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAFs).

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024