Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικοί ΦορείςΔιεθνείςΠαγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού: Ένα χρόνο μετά την 11η Σεπτεμβρίου

Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού: Ένα χρόνο μετά την 11η Σεπτεμβρίου

Ένα χρόνο μετά το κτύπημα της 11η Σεπτεμβρίου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO), ανακοινώνει ότι οι επιπτώσεις του ήταν τρομερές όχι μόνο στις αερομεταφορές, αλλά και στα ξενοδοχεία και γενικά […]

Ένα χρόνο μετά το κτύπημα της 11η Σεπτεμβρίου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO<.>), ανακοινώνει ότι οι επιπτώσεις του ήταν τρομερές όχι μόνο<...> στις αερομεταφορές, αλλά και στα ξενοδοχεία και γενικά σε όλο τον τουριστικό κλάδο, ο οποίος όμως ανακάμπτει σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτός από τις περιοχές εκείνες που έχουν πολιτική αστάθεια.

Το 2000 και το 2001 ήταν πολύ καλές χρονιές για τον τουρισμό, με 45 εκατ. αφίξεις το 2000, φθάνοντας σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Το 2001, οι διεθνείς αφίξεις μειώθηκαν κατά 0,6%, κάνοντας αυτή την χρονιά την πρώτη χρονιά με αρνητικό πρόσημο ανάπτυξης μετά το 1982.

Τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου επηρέασαν την τουριστική κατάσταση του 2001, και έπαιξαν σπουδαίο ρόλο, όμως δεν ήταν ο μοναδικός παράγοντας διαμόρφωσης της τουριστικής πτώσης. Η οικονομική κατάσταση σε πολλές χώρες του Δυτικού Κόσμου όπως στις ΗΠΑ, την Γερμανία βοήθησαν στην μείωση του τουρισμού. Επίσης, η οικονομική κατάσταση της Ανατολής που είχε προηγηθεί μείωσε τις αφίξεις κυρίως από την Ιαπωνία. Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2001 είχε ήδη σημειωθεί πτώση της τουριστικής κίνησης στην Αμερικανική Ήπειρο, τη Νότια Ασία, και τη Μέση Ανατολή.

Τα μαζικά μέσα ενημέρωσης με τις τραγικές εικόνες που παρουσίαζαν, οι στρατιωτικές κινήσεις, και γενικά η παγκόσμια ασταθής εικόνα βοήθησαν στην μείωση των αφίξεων. Τους μήνες μετά την 11η Σεπτεμβρίου το πρόβλημα δεν ήταν ότι οι άνθρωποι που ταξίδευαν μειώθηκαν, αλλά η αλλαγή των ταξιδιωτικών τους συνηθειών. Οι άνθρωποι άρχισαν να ταξιδεύουν πιο κοντά στα σπίτια τους, σε γνωστούς προορισμούς, χρησιμοποιώντας μέσα μεταφοράς πιο πολύ ατομικά, παρά μαζικά και κυρίως όχι αεροπλάνο. Γι αυτό παρατηρήθηκε μεγάλο πρόβλημα στις αεροπορικές εταιρίες. Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης ακόμα υφίστανται και είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει κανείς, αναφέρει η ανακοίνωση του ΠΟΤ, τι θα γίνει στο άμεσο μέλλον.

Η κατάσταση στον τουρισμό μετά το πρώτο εξάμηνο του 2002

Αυτή την στιγμή οι προβλέψεις δεν είναι πολύ σίγουρες και οι περισσότεροι οργανισμοί αποφεύγουν να κάνουν προβλέψεις αν δεν προχωρήσει και άλλο η τουριστική περίοδος. Δεν υπάρχουν στοιχεία ενώ οι αλλαγές στην τουριστική βιομηχανία είναι πολύ μεγάλες. Οι χώρες δεν έχουν μηχανισμούς να μετρήσουν τόσο κοντινές χρονικές περιόδους με σωστά αποτελέσματα και αξιοπιστία.

Με αυτό σαν δεδομένο, και με το γεγονός ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι για το μισό ημισφαίριο μήνες καλής τουριστικής κίνησης, ο WTO δηλώνει ότι:

  • Υπάρχει μια μείωση στις διεθνής αφίξεις που προέρχεται από την μείωση της κίνησης στους μακρινούς προορισμούς
  • Αυτή η μείωση θα εξομαλυνθεί καθώς περνά ο καιρός
  • Η ανάκαμψη του αριθμού των ταξιδιών έρχεται σε μια ισορροπία με την αύξηση των εισοδημάτων από τα ταξίδια. Αναμένεται ότι τα έξοδα για ταξίδια των εταιριών θα παρουσιάσουν μια μικρότερη αύξηση.
  • Οι τιμές παίζουν σπουδαίο ρόλο στην διαδικασία των αποφάσεων
  • Έχει παρατηρηθεί ότι οι ταξιδιωτικές συνήθειες τείνουν προς της καθυστερημένες κρατήσεις και τις αγορές της τελευταίας στιγμής
  • Οι τουριστικές επιχειρήσεις δίνουν προτεραιότητα στην κερδοφορία και έτσι πολλές επιχειρήσεις έχουν αναθεωρήσει τον αριθμό των τουριστών που διακινούν.
  • Υπάρχει η ξεκάθαρη τάση για μια επιχειρηματική στρατηγική όπου υπάρχει πολιτική συμμαχιών, συγχωνεύσεων, και εξαγορών με στόχο την μείωση του κόστους, και την επιβεβαίωση ότι τα οικονομικά αποτελέσματα θα είναι θετικά
  • Η διοικήσεις των επιχειρήσεων συνεχίζουν να μαζεύουν τις πηγές τους και να εφαρμόζουν τις καλύτερες πρακτικές διοίκησης ώστε να υποστηρίζουν την βιομηχανία με αποτέλεσμα να αλλάζουν τις μορφές της δράσης τους
  • Σε όλες τις αγορές, οι προβλέψεις γίνονται μεσοπρόθεσμα

Κάποιες πολιτικές και στρατιωτικές κινήσεις, όπως και διαμάχες μεταξύ κρατών έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό. Η μετακίνηση των Γερμανών εκτός της χώρας τους επηρεάσθηκε από τις πρόσφατες πλημμύρες στην Κεντρική Ευρώπη. Είναι ακόμα νωρίς για συμπεράσματα, όμως σίγουρα αυτό το γεγονός θα επηρεάσει την τουριστική κίνηση.

Μερικές τελευταίες τάσεις της αγοράς

Τα κύρια χαρακτηριστικά της ζήτησης, μεταξύ άλλων, είναι:

  • Ξεκάθαρη τάση για μικρότερα διαστήματα διαμονής στις διακοπές
  • Μεγαλύτερος κατακερματισμός των διακοπών, κυρίως λόγω της μείωσης των ωρών εργασίας και αύξησης των πληρωμένων διακοπών
  • Μεγαλύτερη ζήτηση για διακοπές ‘στα μέτρα μας’, που πετυχαίνεται με την χρήση των νέων τεχνολογιών.
  • Αύξηση της ζήτησης για διαμονή σε διάφορα καταλύματα που δεν είναι ξενοδοχεία
  • Αλλαγή από τα ταξίδια δραστηριοτήτων στις διακοπές με ‘εμπειρία’, με στόχο ο τουρίστας να συμμετέχει στην όλη δραστηριότητα παίρνοντας νέα γνώση και αυθεντικά συναισθήματα
  • Αύξηση του αριθμού των μεγάλων σε ηλικία τουριστών
  • Αύξηση της σπουδαιότητας της αειφόρου ανάπτυξης του τουρισμού και των δίκαιων συναλλαγών
  • Η μετανάστευση έχει παίξει σπουδαίο ρόλο στην τουριστική κίνηση
  • Εμφάνιση νέων προορισμών που ‘πίεσαν’ άλλους προορισμούς στον επανασχεδιασμό του τουριστικού τους προϊόν
  • Παρουσίαση ευκαιριών στους προορισμούς που έχουν χαλαρά μέτρα προστασίας στα σύνορα τους
  • Η τμηματοποίησης της αγοράς έγινε πιο περίπλοκη με την εμφάνιση νέων τάσεων που διαφέρουν από τις παραδοσιακές, όπως ταξίδια νεόνυμφων σε προορισμούς με ήλιο και θάλασσα, συνδυασμός κρουαζιέρας και πολιτιστικού τουρισμού

Από την πλευρά της προσφοράς, υπάρχουν αλλαγές στην στρατηγική των επιχειρήσεων (συμμαχίες, συγχωνεύσεις, και εξαγορές), όπως και στις προτεραιότητες της διοίκησης, αλλαγές στις σχέσεις με τις αεροπορικές εταιρίες, και αλλαγές στα συστήματα διανομής. Είναι σημαντικό να αναλυθούν αυτές οι τάσεις γιατί μπορεί να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στους προορισμούς που διαθέτουν κατακερματισμένο τουριστικό προϊόν και που έχουν να αντιμετωπίσουν δυνατά γκρουπ επιχειρήσεων στον τομέα των μεταφορών και της διανομής του τουριστικού προϊόντος.

Η προσφορά πρέπει να περιμένει αλλαγές στην ζήτηση, να επιβεβαιώσει ότι προσφέρει υψηλό επίπεδο ποιότητας και να μεταδώσει στους πελάτες της αυτές τις αξίες μέσω ισχυρών εταιρικών ονομάτων. Αν οι εταιρίες δεν διαθέτουν αυτά τα ισχυρά ονόματα θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικά για τις ποιοτικές τους υπηρεσίες.

Βραχυπρόθεσμα οι τουριστικές επιχειρήσεις προσπαθούν να προσαρμοσθούν στην τωρινή κατάσταση μειώνοντας τα κόστη τους ώστε να ισορροπούν σε χαμηλότερα επίπεδα, και εφαρμόζοντας τέτοια μέτρα ώστε να επηρεάσουν τα προϊόντα τους και τα συστήματα διανομής. Έτσι τα GDS παίζουν ένα σπουδαίο ρόλο, που όλο θα αυξάνεται.

Ένα μόνο στοιχείο παραμένει με μεγάλη αξία διαχρονικά, οι συνεργασίες μεταξύ των κυβερνήσεων και μεταξύ του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. Ο WTO βλέπει αυτές τις σχέσεις ως πολύ σημαντικές και όχι μόνο συνεχίζει να κάνει προσπάθειες αλλά και τις ενδυναμώνει βοηθώντας τον κλάδο του τουρισμού με όλα τα μέσα που διαθέτει και ιδίως με την Recovery Committee, η οποία έχει αποδειχθεί ότι είναι και χρήσιμη αλλά και αποτελεσματική. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, οι διαφορετικοί κοινωνικοί και οικονομικοί παράγοντες χρειάζονται δημιουργικούς και αποτελεσματικούς μηχανισμούς που τους επιτρέπουν να λειτουργούν παράλληλα, ώστε να επαναφέρουν την εμπιστοσύνη στην τουριστική διαδικασία και να κρατήσουν το τουριστικό σύστημα λειτουργικό.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

Ετικέτες
29/04/2024
26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024