Τελευταία νέα
ΑρχικήΤουριστικές ΤάσειςΈρευνες-ΜελέτεςDuty Free: Έρευνα αποκαλύπτει το προφίλ των αγοραστών στη μετα-Covid εποχή, τι ψωνίζουν και γιατί
Έρευνα

Duty Free: Έρευνα αποκαλύπτει το προφίλ των αγοραστών στη μετα-Covid εποχή, τι ψωνίζουν και γιατί

  • Duty Free

Εντυπωσιακό είναι το συμπέρασμα της έρευνας ότι οι ηλικιωμένοι αντιπροσωπεύουν πλέον μόνο το 14% των αγοραστών το 2023, σε σύγκριση με 30% το 2019, μια πτώση άνω του 50%.

Συγκρίνοντας τα προφίλ και τη συμπεριφορά των αγοραστών των Duty Free μεταξύ του 2019 (πριν από την πανδημία) και του 2023, νέα έρευνα της ελβετικής εταιρείας ερευνών m1nd set υπογραμμίζει τις αλλαγές στα δημογραφικά στοιχεία ηλικίας μεταξύ των δύο περιόδων: Οι επισκέπτες των Duty Free είναι σημαντικά νεότεροι το 2023, με μέσο όρο ηλικίας τα 40 σε σύγκριση με τα 47 το 2019. Οι αγοραστές αφορολογήτων ειδών είναι ακόμη νεότεροι με μέσο όρο ηλικίας τα 39 σε σύγκριση με τα 47 πριν από την πανδημία. Μεταξύ των αγοραστών Duty Free, το μερίδιο της γενιάς Z έχει υπερδιπλασιαστεί από 4% σε 10%, αποκαλύπτει η έρευνα. Το ίδιο ισχύει και για το ποσοστό των Millennial αγοραστών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν πλέον το 30% όλων των αγοραστών Duty Free, σύμφωνα με τη m1nd-set. Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο από το ποσοστό των Millennial αγοραστών σε Duty Free το 2019, όταν μετρούσαν το 16% των αγοραστών παγκοσμίως. Οι μεσήλικες αγοραστές έχουν μειωθεί κατά 3%. Η έρευνα της m1nd set αποκαλύπτει ότι η μεγαλύτερη μείωση στα ηλικιακά τμήματα μεταξύ των αγοραστών Duty Free είναι μεταξύ των ηλικιωμένων. Το ηλικιακό αυτό τμήμα αντιπροσωπεύει πλέον μόνο το 14% το 2023 σε σύγκριση με 30% το 2019, μια πτώση άνω του 50%.

Άλλες σημαντικές διαφορές που εντοπίστηκαν στην έρευνα περιλαμβάνουν το κίνητρο για αγορές, τόσο όσον αφορά στους παράγοντες που ωθούν σε επίσκεψη και αγορά, όσο και τις αλλαγές στις κατηγορίες αγαθών που αγοράζονται και το ποσό που δαπανήθηκε. Ενώ το κίνητρο για να επισκεφθεί κάποιος τα καταστήματα το 2023 καθοδηγείται ως επί το πλείστον από την επιθυμία να περιηγηθεί και να “σκοτώσει το χρόνο” του, ο παράγοντας που επηρεάζει μια επίσκεψη και έχει την πιο ουσιαστική αλλαγή είναι η ελκυστικότητα των καταστημάτων Duty Free, η οποία έχει υπερδιπλασιαστεί, από 12% το 2019 σε 25% το 2023. Το πλεονέκτημα τιμής είναι σημαντικά λιγότερο διαδεδομένο ως λόγος επίσκεψης στα καταστήματα το 2023 από ό,τι το 2019, με πτώση 8 μονάδες, από 26% σε 18% πριν και μετά τον Covid, σύμφωνα με τη m1nd-set.

duty free

Οι επισκέπτες των καταστημάτων το 2023 φαίνεται ξεκάθαρα ότι θέλουν να περιποιούνται τον εαυτό τους μετά τον Covid. Το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί από 14% σε 18%, ενώ όσοι επισκέπτονται τα καταστήματα αναζητώντας δώρα έχει μειωθεί, από 24% το 2019 σε 17% το 2023 – κάτι που είναι σύμφωνο με τη μετατόπιση του σκοπού αγοράς, όπως αποκαλύπτει η έρευνα. Οι αγορές δώρων σε άλλους έχουν μειωθεί σημαντικά το διάστημα 2019-2023, με λίγο περισσότερο από το 1/4 (26%) των αγοραστών να δηλώνουν ότι αγόρασαν δώρα στα καταστήματα Duty Free φέτος, σε σύγκριση με 43% το 2019. Από την άλλη πλευρά, οι αγορές για τους ίδιους αυξήθηκαν σημαντικά το 2023, κατά 9 μονάδες, από 44% το 2019 σε 53% το 2023. Οι αγοραστές αφορολογήτων ειδών δεν έχουν γίνει απόλυτα εγωκεντρικοί, σύμφωνα με την έρευνα: οι αγορές αγαθών με κοινή χρήση έχουν επίσης αυξηθεί, από 9% προ Covid σε 15% το 2023.

Όσον αφορά στις προτιμητέες κατηγορίες, τόσο τα “Τρόφιμα & Ζαχαροπλαστική” όσο και τα “Καπνικά Προϊόντα” έχουν σημειώσει αύξηση τόσο σε επισκέπτες όσο και σε αγοραστές. Το 36% αγόρασε “Τρόφιμα & Ζαχαροπλαστική” σε το 2023 σε σύγκριση με 31% το 2019 και το 18% δηλώνει ότι αγόρασε “Καπνό”, από 13% το 2019. Το ποσοστό των αγοραστών που αγόρασαν προϊόντα “Beauty” έχει μειωθεί κατά 5 μονάδες μεταξύ 2019 και 2023, από 43% στο 38% ενώ οι αγοραστές “Αναμνηστικών & Δώρων” έχουν πέσει 10 μονάδες, στο 13% το 2023, από 23% το 2019.

Οι τάσεις στις δαπάνες ανά κατηγορία αντικατοπτρίζουν επίσης αυτήν τη συμπεριφορά των αγοραστών. Συνολικά, οι αγοραστές αφορολογήτων ειδών τείνουν να ξοδεύουν λιγότερα το 2023 από ό,τι πριν τον Covid, καθώς η μέση δαπάνη σε όλες τις κατηγορίες έχει μειωθεί περίπου 10% μεταξύ 2019 και 2023. Οι κατηγορίες που επηρέασαν αυτή τη συνολική μείωση της μέσης δαπάνης είναι “Αναμνηστικά & Δώρα”, “Ομορφιά” και “Παιχνίδια”. Αντίθετα, “Τρόφιμα & είδη ζαχαροπλαστικής”, “Ένδυση & Αξεσουάρ” και “Κοσμήματα & Ρολόγια” έχουν ωφεληθεί, με αυξημένη μέση δαπάνη μεταξύ 2019 και 2023.

Η σημασία ισχυρής προσφοράς αποκλειστικών ταξιδιωτικών πωλήσεων στη λιανική για την ικανοποίηση αυτών των επιθυμιών, δηλαδή για σπανιότητα και μοναδικότητα, δεν ήταν ποτέ τόσο σημαντική, σύμφωνα με την έρευνα της m1nd-set. Μετά την πανδημία, η αγοραστική συμπεριφορά υποδηλώνει μια αυξανόμενη προτίμηση για νέα και αποκλειστικά προϊόντα, καθώς και για προϊόντα που αγοράζονται κατά την προώθηση.

Ο δρ. Peter Mohn, ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της m1nd-set εξηγεί: “Βλέπουμε από την έρευνα ότι η αντίληψη της επίτευξης καλής προσφοράς για νέα και αποκλειστικά ποιοτικά προϊόντα προσθέτει στη συνολική πρόταση αξίας για τους καταναλωτές, όταν αγοράζουν σε Duty Free. Οι προσφορές και οι ειδικές προσφορές, σε συνδυασμό με τον παράγοντα αποκλειστικότητας, δημιουργούν μια αυξημένη αίσθηση αξίας για τους αγοραστές. Εξετάζοντας το πως ο κοσμος αγόρασε αποκλειστικά είδη στην λιανική ταξιδιών, προϊόντα που ήταν σε προσφορά ή προϊόντα που δεν είχαν αγοράσει ποτέ πριν, ο Mohn πρόσθεσε: “Βλέπουμε ότι οι αγοραστές το 2023 είναι πολύ πιο πιθανό να ψωνίσουν από ό,τι πριν από την πανδημία”.

Και κατέληξε: “Πολλοί περισσότεροι αγοραστές αγόρασαν προϊόντα ‘exclusive’ στη λιανική ταξιδιών, σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το 2019. Το ίδιο ποσοστό αγόρασε προϊόντα στην προώθηση, 20% περισσότερα από ό,τι το 2019 και ένα υψηλό μερίδιο αγόρασε ένα προϊόν που δεν είχαν αγοράσει ποτέ πριν, επίσης υψηλότερο από το 2019, αν και με μικρότερη διαφορά σε σύγκριση με το 2019″.

Εκδότης - Διευθυντής Σύνταξης - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Συνεκδότης του TravelDailyNews Media Network από το 1999 που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις για τη Διεθνή αγορά, τις αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού και την αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου.

Είναι υπεύθυνος για την στρατηγική ανάπτυξη του δικτύου, τις συνέργειες, και τη διεθνή αγορά.

26/04/2024
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024